Niedziela, 12 maja 202412/05/2024
690 680 960
690 680 960

Władze województwa: Nowa linia kolejowa w obecnym kształcie nie zostanie poparta. Na decyzję wpłynęli mieszkańcy

Coraz większy sprzeciw wobec planowanej linii kolejowej do Kraśnika Fabrycznego. Oprócz mieszkańców, na przyjęty do dalszych analiz wariant przebiegu torów nie zgadzają się władze miasta i województwa.

32 komentarze

  1. Akurat kolej do Janowa a Kolej przez Zamość, to 2 inne kalibry. Ta pierwsza ma być lokalną linią, druga to magistrala do Lwowa z Warszawy, będzie kluczowym elementem jak skończy się wojna , i tu i Unia i Ukraina będą cisnąć. Linia kolejowa przez Zamość wcale nie musi być z programu CPK, a programu budowy Kolei dużych prędkości w Polsce. I co wtedy protestujący przeciwko CPK, zatkało spusty? W nazwie nie będzie CPK co wy zrobicie wtedy, a jak nie będziecie mogli krzyczeć NIE DLA CPK, ta linia powstanie bez względu na wszystko, będzie fragmentem linii port Gdański – Port Odessa

    Zresztą w artykule mowa o linii do Kraśnika Fabrycznego, której zaniechanie budowy w żaden sposób nie krzyżuje planów Budowy SzastarkaJanow-Biłgoraj. A co północnej obwodnicy Janowa Lubelskiego to jest wpisana w program budowy 100 obwodnic od 4 lat, w następnym roku planowany jest przetarg także, o zaniechaniu budowy nie ma mowy

    • Zobaczymy. Podczas protestów w sprawie budowy KDP przez Zamość, Krasnystaw, Izbicę dosyć licznie uczestniczyli lokalni politycy PO, PSL czy Lewicy i mówili o swoim wsparciu dla protestujących. Teraz będziemy mieli okazję się przekonać ile warte były ich zapewnienia i obietnice..

      • Wsparcie będzie takie że może lepsze odszkodowania będą, ale nie ma mowy i nie będzie kompletnej rezygnacji z Inwestycji, poprostu będzie przetrasowanie, korzystniejsze dla mieszkańców, ewentualnie nie na 250km/h tylko na 200km/h robić łuki co pozwoli na łatwiejsze omijanie miejscowości, przy tak dużej prędkości różnica między 250km/h a 200km/h jest naprawdę marginalna, a i tak będzie odprawa w Hrebennem. Nie ma takiej opcji o skasowaniu inwestycji, bo taki korytarz jest wpisany w strategię Unii Europejskiej, Polski, Ukrainy, to jest kluczowe połączenie, które w dalekiej przyszłości można nawet do Rumunii wydłużyć, czego nie można zrobić z proponowanym wariantem przez Dorohusk.

        Poza tym zwróćcie uwagę że KO, Lewica robili to tylko i wyłącznie pod wybory, już zapowiadają że z programu CPK zostawią program kolejowy

  2. papier wszystko przyjmie. nawet pieniadze na budowe można wydać. Pytanie tylko czy ma to sens. A o tym się nie mówi. Chodzą zaś słuchy że śmieci wagonami do spalarni będa przywożone gdyż miejscowych wystarczy najwyżej na 2 godziny dziennie spalania.

  3. TO SA MILONY WYRZUCONE W BLOTO!
    Tylko chory pis mógł coś takiego wymyślec.
    Od Janowa jest droga Expressowa do Lublina jedzie się niecała godzinę.
    A tym he he pociągiem jaki będzie czas przejazdu 3, 4 godziny?
    Nikt nie będzie tak długo chciał jechać i stawać na wszystkich wiochach.

    • A ty jesteś mądry platfus po co nam kolej skoro mamy w Niemczech brawo

      • A co ty masz do Niemców? O nastepny psychol.
        Niemcy źli, Francuzi źli..
        A Stefan Bandera? Dobry prawda. Oj wy pisowcy dobrze ze jesteście w mniejszości bo przynosicie wstyd.

      • A co ty masz do Niemców? O nastepny psych.
        Niemcy źli, Francuzi źli
        A Stefan Bandera? Dobry prawda. Oj wy pisowcy dobrze ze jesteście w mniejszości bo przynosicie wstyd.

      • A co ty masz do Niemców? O nastepny psych.
        Niemcy źli, Francuzi źli. Oj wy pisowcy dobrze ze jesteście w mniejszości bo przynosicie wstyd.

      • Jesteś taki naprawdę Jan.
        Dobrze ze wy pisowcy jesteście w mniejszości bo przynosicie wstyd.

  4. Sprawa wygląda tak: o budowie linii zadecydował pisowski zarząd pkp, do wyborów była cisza ze strony burmistrza i województwa bo oni skąd? Z pis! Jak pis przerżnął wybory to nagle jest poparcie dla społeczeństwa, zauważyli ich argumenty i jak jeden mąż stają w ich obronie! A dlaczego tak nagle stali się obrońcami suwerena? Bo na wiosnę wybory samorządowe! I zagadka rozwiązana! pisiory są tak obrotowe jak wiatrak na wietrze. I dobro zwykłych ludzi mają jak zawsze gdzieś a pomagają tylko jak mają w tym własny interes! 8*

  5. Pis już nigdy będzie rządził.
    Ta partia już się rozsypuje. W kuluarach trwają rozmowy co rezolutniejszych posłów o przejściu w niedalekiej przyszłości do partii rządzącej.
    A ten ich prezes ? Ciekawe bo jest oficjalnie tylko zwykłym posłem i za nic nie odpowiada.

  6. Szkoda, że radnemu Karolowi Rychlewskiemu nie przeszkadza remont drogi Krasnik -Chodel, która przebiega bezpośrednio obok jego domu. Przecież można jeździć było dziurawą drogą. I domów nie wyburzać w Urzędowie.
    Tutaj Pan Rychlewski jakoś się nie udzielał.

  7. Mieszkańcy zostali w manewrowani w zgodę na budowę linii kolejowej do Fabrycznego a nie mówi się o celowości tego projektu dla potrzeb prywatnego inwestora tylko dyskusja skierowana została na temat którędy ona przebiegać. Sprytny chwyt psychologiczny. Zgoda jest tylko zostały szczególiki, którą miedzą ma będzie prowadzona trasa ? Chyba nie o to chodzi nie ma celowości i uzasadnienia tej inwstycji. To władza chce być lojalną wobec inwestora a nie raptem na tym etapie „reprezentować interesy” mieszkańców

Skomentuj XYZ Anuluj pisanie odpowiedzi