Trzy nowe Embraery E195-E2 we flocie PLL LOT
11:00 08-05-2024 | Autor: redakcja
Polskie Linie Lotnicze LOT powiększą flotę o samoloty typu Embraer E195-E2. Pierwszy z trzech leasingowanych od spółki Azorra E195-E2 zostanie dostarczony do końca lipca, a ostatni w III kwartale tego roku. Polski przewoźnik zwiększy w ten sposób swoje możliwości operacyjne i umożliwi rozbudowę siatki połączeń. Dołączenie do floty wąskokadłubowej nowej generacji samolotów, o 25% bardziej wydajnych, potwierdza zaangażowanie LOT-u w zrównoważony rozwój.
W nowych samolotach PLL LOT zaoferuje pasażerom przestronną i wygodną kabinę w lubianym przez pasażerów układzie 2-2 ze 136 miejscami.
– Z satysfakcją ogłaszamy dziś nabycie trzech najnowocześniejszych samolotów Embraer E195-E2. To wzmocnienie naszej floty świadczy nie tylko o naszym rosnącym zaangażowaniu w zrównoważone lotnictwo, ale także jest przejawem naszego partnerstwa z Embraerem od czasu wprowadzenia pierwszego E-jeta w 2004 roku. Dzięki komfortowi podróżowania i wydajności Embraerów nowej generacji wzmocnimy naszą siatkę połączeń, przede wszystkim wprowadzając dodatkowe częstotliwości na wybranych kierunkach – powiedział Michał Fijoł, prezes zarządu PLL LOT.
– LOT jest pionierem, który pierwszy wprowadził na rynek samoloty E-Jet i choć od tego czasu 90 linii lotniczych użytkowało te samoloty – pierwszy jest zawsze wyjątkowy. Wprowadzenie E2 do floty PLL LOT to ważny moment dla Embraera. Świętujemy właśnie 20. rocznicę programu E-Jet i naszą 25-letnią współpracę z polskim flagowym przewoźnikiem – pierwszym samolotem Embraer dostarczonym do LOT-u był ERJ145 w 1999 roku. Liczymy również na dalszą współpracę z PLL LOT, w tym na nowe możliwości dla E2 – najbardziej paliwooszczędnego, najcichszego i najbardziej ekonomicznego w eksploatacji odrzutowca w segmencie małych samolotów wąskokadłubowych – powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.
– Jako dotychczasowy partner LOT-u, jesteśmy dumni, że możemy wspierać go w strategicznym rozwoju i obsłudze jednej z najmłodszych flot w Europie. Nowe samoloty E195-E2 z naszego portfolio gwarantują wyraźne korzyści, takie jak mniejsze spalanie paliwa, niższe emisje dwutlenku węgla i koszty operacyjne, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu dla pasażerów. Dziękujemy firmom Embraer i Pratt & Whitney za ich nieprzerwaną współpracę, dzięki której poszerzamy bazę klientów E2 – powiedział John Evans, CEO i założyciel Azorra.
PLL LOT były pierwszym użytkownikiem nowego E-Jeta w 2004 roku. Pierwszy rejs, 17 marca 2004 roku, został wykonany przez Embraera 170 z Warszawy do Wiednia. 520-kilometrowy lot trwał 85 minut i zapoczątkował niezwykły sukces nowej rodziny samolotów Embraer. Tysiąc osiemsetny E-Jet w programie, E190-E2, został ostatnio dostarczony do klienta na Bliskim Wschodzie.
Obecnie LOT posiada flotę 43 E-Jetów, co czyni go jednym z największych operatorów Embraerów w Europie. Do tej pory flota E-Jetów LOT-u pokonała 850 milionów kilometrów, ponad 1,4 miliona godzin lotu i przewiozła ponad 60 milionów pasażerów – prawie dwa razy więcej niż wynosi populacja Polski.
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Korei Południowej. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 12 najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.
Embraer, globalna spółka lotnicza z siedzibą w Brazylii, prowadzi działalność w zakresie lotnictwa komercyjnego, biznesowego, wojskowego oraz rolniczego. Firma projektuje, opracowuje, produkuje i sprzedaje samoloty i systemy, zapewniając klientom usługi i wsparcie posprzedażowe. Od momentu założenia w 1969 r. firma Embraer dostarczyła ponad 8 000 samolotów. Średnio co 10 sekund samolot wyprodukowany przez Embraer startuje gdzieś na świecie, przewożąc ponad 145 milionów pasażerów rocznie. Embraer jest wiodącym producentem komercyjnych odrzutowców z maksymalnie 150 miejscami i głównym eksporterem towarów o wysokiej wartości dodanej w Brazylii. Firma posiada między innymi zakłady przemysłowe, biura, centra serwisowe i dystrybucji części w obu Amerykach, Afryce, Azji i Europie.
Azorra jest zorientowanym na partnerskie relacje leasingodawcą samolotów, który zapewnia rozwiązania w zakresie leasingu, finansowania, transformacji floty i zarządzania aktywami inwestorom lotniczym, podmiotom finansującym i operatorom i obejmuje kluczowe kompetencje w zakresie prawa lotniczego, finansowania samolotów, obsługi technicznej, marketingu, sprzedaży i leasingu. Nasz zespół jest kierowany przez doświadczonych ekspertów, którzy mają wspólną historię sukcesów i jest uzupełniany przez młodych profesjonalistów, którzy wnoszą świeże spojrzenie, pomysły oraz entuzjazm. Azorra obecnie posiada i zarządza flotą ponad 100 samolotów w leasingu dla ponad 37 operatorów w 31 krajach, z łącznymi zobowiązaniami na ponad 160 samolotów, w tym zamówieniami na nowe samoloty Airbus A220-100/300 i Embraer E190/195-E2. Siedziba firmy znajduje się w Fort Lauderdale na Florydzie, a przedstawicielstwo w Dublinie w Irlandii. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie www.azorra.com lub na LinkedIn.
A później ogłoszą upadłość i Niemiec przyjmie za grosze tak zadzi Rudy
Rudy kuta Fon chciał sprywatyzować LOT !!! Ciekawe za ile go odda nazioniemcom ???
dołoży jeszcze PPe w pakiecie
Fajne komentarze takie głupie i bez opierania się na faktach. Lot począwszy od 2004 roku dostał 1miliard 800 milinów pożyczki od Państwa Polskiego na utrzymanie. W 2023 lub 2024 roku z tego zadłużenia spłacił 400 milionów po 20 latach bez odsetek. teraz brakuje nam tylko CPK aby sprzedać go potem amerykanom lub Emi aratom Arabskim bo jak nikt nie bedzie chciał lądować na CPK chodzi o duże lnie lotnicze to CPK upadnie i zostanie sprzedane do tego moim zdaniem było potrzeba CPK aby przypodobać się USA. Jeżeli jakaś duża spółka lotnicza zainwestuje w CPK do budować inaczej lepeij poczekać
A dlaczego duże linie miałyby nie lądować na CPK, gdy Modlin Mały, a Okęcie zamknięte?
Wybiorą sobie brak lotów do Polski?
Pewnie, będą rujnować jakieś lotnisko w swoim mniemaniu na zadvpiu, jednocześnie pozbawiając się zysków i udziału w rynku. I zrobią to wszyscy jednomyślnie, co nie?
Nie słyszałeś chyba o niewidzialnej ręce rynku i że nie wszyscy dyrektorzy wielkich firm są deb1lami…
to w ramach integracji europejskiej Polska kupuje brazylijskie samoloty