Poniedziałek, 20 maja 202420/05/2024
690 680 960
690 680 960

Poranne problemy komunikacyjne w Lublinie. W autobusach zabrakło paliwa, pojazdy stanęły

Pasażerowie kilku linii autobusowych znacznie dłużej oczekiwali dzisiaj na przystankach. Wszystko z powodu problemów jednego z przewoźników.

59 komentarzy

  1. Poczytajcie opinie o tym co wyprawia ta firma w innych miastach… Wygrali przetarg na obsługe lini nie be powodu…

    • Jakimi kryteriami kierowali się urzędnicy, którzy uznali, że Warbus wygrał przetarg? Na pewno nie interesem pasażerów bo linie obsługiwane przez Warbus są wyjątkowo niepunktualne a teraz nawet niewiarygodne. Przetargami publicznymi powinny zająć się odpowiednie służby jeżeli Rada Miasta nie radzi sobie z nadzorem nad zarządzaniem miastem.

      • Przetargi są ,ale te niewygodne i na których „rada”nie zarobi.

      • Prawem o zamówieniach publicznych idioto! Widać że styczności nie miałeś z zamówieniami. Kto by się tym nie zajął efekt był by ten sam. Tu trzeba prawo zmienić, a nie urzędników miasta oskarżać.

  2. Może w nocy ktoś osusza zbiorniki 😉

  3. A narzekacie na MPK . he he Zobaczymy z iloma jeszcze dziado-przewożnikami ZTM podpisze umowy , podczas przyszłych przetargów na usługi transportowe .

  4. Tego dziadtransa trzeba jak najszybciej pogonić bo z tego już nic nie będzie autobusy już zapuszczone tak że jechać nie chcą kierowcy dostają pensję z ogromnym opóźnieniem no i teraz jeszcze to. Niech ZTM się nie zastanawia tylko pogoni kota jak PKS Zielona Góra.

    • idiota? nie, to anegdota

      Jak ZTM chce nowe autobusy za grosze to zawsze będzie się uganiać z dziad-transami. Gdyby wystarczyły autobusy 5-10 letnie byłoby lepiej.

  5. Polityka oszczędności w mieście doprowadziła, że w drodze przetargu ZTM wybiera dziadowskich prywatnych przewoźników, którzy jeżdżą raptem za kilka groszy mniej niż MPK. A efekty są jakie są, opóźnione wypłaty, niezrealizowane kursy, ukraińcy za fajerą i zagrożenie na drogach. Nie macie nawet pojęcia, jak łamie się czas pracy u prywaciarzy. Jeżdżą bez wolnego, często nawet po dwie zmiany! Zauważcie też, że wszystkie niebezpieczne sytuacje spowodowane są głównie przez kierowców prywatnych przewoźników.

    • sorki, ale meteor/irex – jak płacisz tak masz….

    • Spróbuj wybrać inną firmę to Ci cba wjedzie za brak dyscypliny finansowej. Firmy przescigają się w zaniżaniu cen, a ty pierdzielisz o „polityce oszczędności miasta”. Co ma miasto do firm? Nie dopuści je do przetargu? To po raz kolejny zapukają smutni panowie.

  6. To kierowca wyjeżdżając z bazy nie widzi ile ma paliwa w zbiorniku? nie może tego sprawdzić i zgłosić przełożonemu? Autobus nie przygotowany do jazdy pod względem technicznym = zostaję w bazie. To chyba logiczne. To pracodawca ma zapewnić odpowiednie narzędzia i materiały eksploatacyjne do pracy.

    • Fryta – pracowałeś Ty kiedyś u takiego dziada-pseudobiznesmena jakim jest Warbus? 🙂 To o czym piszesz to może być w cywilizowanych firmach a nie w takim dziadostwie. Podejrzewam tutaj kierowcy nawet nie mają do kogo zgłosić nieprawidłowości a jeśli nawet to nikt z tym nic nie robi :D.

      • Dokładnie tak jest jak piszesz. Autobusy niesprawne już przy wyjeździe z zajezdni: „jeździj bo nie mam ci na co podmienić”. Usterki się zgłasza codziennie te same i… oczywiście nic się nie dzieje. Kierowcy jeżdżą nawet po 250 godzin co jest oczywiście niezgodne z prawem. A z tym zobowiązaniem do uregulowania spraw pracowniczych czyli wypłacaniem wynagrodzenia w terminie to oczywiście w dalszym ciągu czeka się na wynagrodzenie ponad miesiąc. Sprawy zgłaszane w PIPie czy w ITD, nawet wielokrotne prośby o zajęcie się sprawą przez lubelskie gazety – nic nie daje. Problemy zdaje się z miesiąca na miesiąc się nawarstwiają i tylko czekać aż to wszystko pi…olnie. Problem pozostanie bo kierowcy będą mieli wielkie problemy by odzyskać wynagrodzenia a pasażerowie bo z dnia na dzień odpadnie aż 30 rozkładów i to będzie dramat!

        • Lubelski pip to jest jakieś nieporozumienie, oni nic nie może – sk******** siedzą tylko i pieniądze za nic biorą…

        • Lubelski pip to jest jakieś nieporozumienie, oni „ten pan w okularkach, na dole” nic nie może – sk******** siedzą tylko i pieniądze za nic biorą…

  7. wywalić takich dziadów zostawić mpk

  8. Wypowiedź fryty pozwala przypuszczać, że przybyła z kosmosu…

    • Nie. Pracuję po prostu w innej branży i mam przez to nieco inne doświadczenia. Jak pracodawca nie zapewnia odpowiedniego stanowiska do pracy to się nie pracuje – proste. Gdy załoga nie pracuje firma nie zarabia, a gdy firma nie zarabia to dyro wylatuje. Są odpowiednie standardy i pewne minimum musi być przestrzegane. Zmieniałem swego czasu pracodawcę między innymi dlatego, że poprzedni nie zapewniał odpowiedniego standardu socjalnego i przestawał płacić terminowo. W 6 miesięcy uciekła mu cała załoga, a po 12 zwinął interes 🙂

  9. kierowca z warbusa

    Żaden kierowca nie otrzymal jeszcze wynagrodzenia. Nie starcza nawet na paliwo.

  10. Mpk to nie stać nawet na zakup autobusów

    • Oni mają typie w taborze ok. 220 pojazdów, Warbus 33, Irex 18, lla i podwykonawcy kilkanaście. MPK to około 73 % taboru ZTM, więc na pewno mogliby sprzedać niektóre autobusy i wymienić na nowe. Nie narzekaj tak na MPK, bo gdyby nie ten przewoźnik, to w Lublinie kursowałoby tylko 79 autobusów, czyli około 1,43 autobusu na linię… Brzmi może zabawnie, ale to jest prawda, że bez MPK ZTM w Lublinie nie dał by po prostu rady…