Pasażerowie lubelskiej komunikacji miejskiej, zwłaszcza ci korzystający z linii trolejbusowych, narzekają na duże opóźnienia w kursowaniu. Wiele pojazdów zostało unieruchomionych przez zamarzniętą trakcję.
Widzę, że i Ty nie znasz pewnych zjawisk fizycznych
Jak „się zrobi -15” , to powietrze będzie bardziej suche i szadź ( wiesz co to jest?) nie będzie się osadzać na przewodach trakcyjnych, a wiec będzie normalnie.
Motorniczy
Kolego od śrubek, teraz jest wyjątkowo wysokie ciśnienie,więc i wilgoci w powietrzu jest niewiele.
rider
@Motorniczy wyjątkowo masz rację… heh…
tym bardziej, że wszytka „wilgoć” która spadła z nieba w niedzielę zdążyła odparować i zdążyło ją „przewiać” bezpośrednio tuż za ścianę smogu….
meteorolog
Szadź osadza się tylko, gdy jest mgła, a mgły rano nie było, więc było to szron, czyli osadzanie się bezpośrednio pary wodnej z powietrza. Nie musi być wysokiej wilgotności, aby proces zaczął zachodzić. Wczoraj rano ciśnienie parcjalne (cząstkowe – czyli tylko pary) wynosiło ok 5 mm Hg. Przy drutach – na drutach temperatura była niższa ponieważ, szybciej traciły ciepło niż otaczająca rzeczywistość
bimber
Kto za to odpowiada ? Jakie poniesie konsekwencje służbowe ? Ja jak się spóźnię się do pracy z powodu nieudolności MPK ponoszę konsekwencję, dla tego bardziej opłaca mi się jeździć samochodem. To jest kolejny dowód na to że komunikacja w Lublinie jest jeszcze 100 lat za murzynami i dla biedaków, a nowe pojazdy to i tak złom opakowany w ładne papierki !
Specjalista od pokazywania gestu Pana Kozakiewicza
No co ty bimmer, Pana Boga chcesz przed PiS’owski Trybunał Stanu postawić?
Zlo
Mistrzu, chyba sibie gestem oko podbiłes. To bimber nie bimmer
Specjalista od pokazywania gestu Pana Kozakiewicza
Taka literówka to mniejsze zło, niz komentarz nijakiego „zlo. 🙂
M12 Driver
Poczytaj co się działo z tramwajami w Olsztynie.
BlaBla
Jak zwykle… Gdyby było -20 to paraliż całej Polski
Nic ważnego
Tu nie trzeba Bundeswehry, tu wystarczy minus cztery…
Xxxxxxc
Minus 6 stopnni ijuż problem ?? Teraz zimy to lato w XXw to były mrozy .Język do zębów przymarzał???
Niezależny
A czy ktoś pomyślał że przy wilgotności 100% nie trzeba dużego mrozu żeby takie zjawisko powstało… Nawet nowe samochody tzn ich elektryka z elektroniką nie dadzą sobie rady…pomyślał ktoś???
Ja obca krajowca być, ale wiedzieć, że w Polska...
Eee, przesadzasz w oczekiwaniu tak wielkiego intelektu u małolatów tu komentujacych
cwaniak
kogo to obchodzi place ma jechać
Wincenty Kindziol
Ale płacisz tylko MPK czy płacisz również księdzu by o pogodę dla komunikacji się modlił?
c
a co mnie pogoda obchodzi place ma jechac
Pawel
Wilgotnosc 100%,wez kolego sie nie osmieszaj, widac ze taki z Ciebie meteorolog co geniusze z mpk ktorym pare st. mrozu dalo w kosc… Pewnie zresztą jesteś jednym z nich ale Twe nieudolne tłumaczenia moga jedynie przekonac naiwniakow.
Wyjaśniam: powodem jest szadź która występuje w specyficznych okolicznościach – duża wilgotność + mróz, najczęściej w sytuacji gdy temperatura przechodzi z dodatniej na ujemną przy znacznej wilgotności. Wtedy przewody trakcyjne pokrywają się warstwą lodu która działa jak izolator. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie aby stosować co chwila odczepy z rezystorami aby nagrzeać trakcę – zresztą w tych okolicznosćiach i tak trajtki musiałyby pauzować.
Jedyny plus: sytuacja taka jest możliwa do przewidzenia i nie chcąc spóznić się do pracy – auto lub wyjść nieco wczesniej. W innym przypadku można się gorączkować na przystanku – jak kto woli.
VIP
Nic by nie musiały, wystarczy spryskać Glikolem jak robią to w Gdyni. Ale trzeba przygotować się wcześniej i zrobić sobie do tego pojazd… ale w MPK dalej jak widać rządzi ten kto pierwszy wstanie !! Brak kompetencji jak widać od kierowców kończąc na dyrekcji, a można było zrobić coś takiego: http:// phototrans.eu/14,907495,0,Jelcz_C642_39103.html
Województwo Lubelskie
Taki mały mróz i problem a jak by było 15 na minusie? albo i większy szkoda słów.
Tom
Żałosna inwestycja, żałosny projekt, który tylko odbija się czkawką i topi trudne do wyobrażenia sumy pieniędzy. Podobno trolejbus to pojazd przyszłości, bardzo nowoczesny – a tymczasem byle jaki mróz je unieruchamia 🙂 Śmiech na sali. Druga strona medalu to tworzenie nikomu niepotrzebnych linii aby tylko jeździły pod drutami typu 152 154 czy 157 czy za chwilę bezsensowne wydłużenie 161 na Porębę – tylko jeszcze bardziej dookoła.
Kogoś kto ten cały projekt oplecenia pajęczyną miasta opracował i przepchnął powinni wsadzić do pierdla za marnotrawienie publicznych pieniędzy na przestarzały środek transportu. Normalne miasta to inwestują w autobusy elektryczne i stacjonarne ładowarki na pętlach i zajezdniach a nie w milion kilometrów pajęczyny pod która aby na siłę coś jeździ.
Dno dna !!
Wincenty Kindziol
A ja pytam czemu twój ojciec nie założył gumki i spłodził taki przestarzały środek myślenia?Coś tam usłyszy i dziamdzia w koło Macieju.
Tom
Masz jakiś konkretny kontrargument? Czy własnie skończyłeś lekcje i nie wiesz jak zabłysnąć? Jak jesteś takim zaślepionym fanem dwóch pałek to udaj się do jakiegoś chirurga niech ci przeszczepi, będziesz miał dwie swoje na wyłączność.
Jasny gwint!!!
Pragnąłbym skorygować: w innych miejscach pojazdy poruszały się z niewielką prędkością, nie pomimo starań kierowców, a dzięki staraniom (i doświadczeniu) starszych stażem kierowców.
Młodzi nie znali tego zjawiska i było to dla nich nie do „przeskoczenia”.
beniami
SERIO?? -5 i taki dramat? to jest dziwne, że w styczniu są takie temp? Ludzie, równie dobrze mogłoby być – 20. A pan prezio Żuku idzie w te trolejbusy jak uparty.
uuuk
Ciekawe jak będą jeździć te autonomiczne autobusy elektryczne , które ma kupić żuk?
Jak to jak?
Wgra się program „szofer z łapanki, ex-piekarz” i niech się inni użytkownicy dróg martwią, automat rozkład utrzyma.
marianescu
Kubuś – już proponowałem – skoro prowadzenie takiego gabarytu i to wypełnionego ludźmi jest takie proste – zatrudnij się i zakasuj wszystkich, dla takiego kierowcy jak Ty to betka przecież… Niestety Ty nawet nie siedziałeś na miejscu kierowcy aby „spróbować” samej widoczności nie wspominając już o trudnościach w poruszaniu się.
Tak źle mi życzysz?
Za dwa na rękę to bym nie miał co do garnka włożyć. Ja mam swój, dość kosztowny styl życia, z którego nie zamierzam rezygnować, ja poniżej pięciu-sześciu na rękę dziadowałbym.
mobdeep
Kubuś to rozpieszczony dzieciak na utrzymaniu rodziców, z obsesją MPK.
Lubik
Dobrze że nie szczeka jeszcze na autobusy,ale z taką obsesją to tylko kwestia czasu.
remik
jaki to gabaryt leszczu
jasio z podstawówki
Tu nie ilosć stopni mrozu jest problemem ,tylko zjawisko oblodzenia lub oszronienia …a ono może wystąpić w sprzyjających warunkach i przy -1 stopniu poniżej zera …w podstawówce o tym uczą i
Ja obca krajowca być, ale wiedzieć, że w Polska...
W podstawówce, panie jasiu, uczą jak z gracją uklęknąć, pięknie łapki do modlitwy złożyć, łebki pokornie pochylić i odklepać stek szamańskich regułek.
Ponoć dopiero studenci pierwszego roku, mają okazję poznać niektóre zależności aury.
A co będzie, jak się zrobi -15?
Widzę, że i Ty nie znasz pewnych zjawisk fizycznych
Jak „się zrobi -15” , to powietrze będzie bardziej suche i szadź ( wiesz co to jest?) nie będzie się osadzać na przewodach trakcyjnych, a wiec będzie normalnie.
Kolego od śrubek, teraz jest wyjątkowo wysokie ciśnienie,więc i wilgoci w powietrzu jest niewiele.
@Motorniczy wyjątkowo masz rację… heh…
tym bardziej, że wszytka „wilgoć” która spadła z nieba w niedzielę zdążyła odparować i zdążyło ją „przewiać” bezpośrednio tuż za ścianę smogu….
Szadź osadza się tylko, gdy jest mgła, a mgły rano nie było, więc było to szron, czyli osadzanie się bezpośrednio pary wodnej z powietrza. Nie musi być wysokiej wilgotności, aby proces zaczął zachodzić. Wczoraj rano ciśnienie parcjalne (cząstkowe – czyli tylko pary) wynosiło ok 5 mm Hg. Przy drutach – na drutach temperatura była niższa ponieważ, szybciej traciły ciepło niż otaczająca rzeczywistość
Kto za to odpowiada ? Jakie poniesie konsekwencje służbowe ? Ja jak się spóźnię się do pracy z powodu nieudolności MPK ponoszę konsekwencję, dla tego bardziej opłaca mi się jeździć samochodem. To jest kolejny dowód na to że komunikacja w Lublinie jest jeszcze 100 lat za murzynami i dla biedaków, a nowe pojazdy to i tak złom opakowany w ładne papierki !
No co ty bimmer, Pana Boga chcesz przed PiS’owski Trybunał Stanu postawić?
Mistrzu, chyba sibie gestem oko podbiłes. To bimber nie bimmer
Taka literówka to mniejsze zło, niz komentarz nijakiego „zlo. 🙂
Poczytaj co się działo z tramwajami w Olsztynie.
Jak zwykle… Gdyby było -20 to paraliż całej Polski
Tu nie trzeba Bundeswehry, tu wystarczy minus cztery…
Minus 6 stopnni ijuż problem ?? Teraz zimy to lato w XXw to były mrozy .Język do zębów przymarzał???
A czy ktoś pomyślał że przy wilgotności 100% nie trzeba dużego mrozu żeby takie zjawisko powstało… Nawet nowe samochody tzn ich elektryka z elektroniką nie dadzą sobie rady…pomyślał ktoś???
Eee, przesadzasz w oczekiwaniu tak wielkiego intelektu u małolatów tu komentujacych
kogo to obchodzi place ma jechać
Ale płacisz tylko MPK czy płacisz również księdzu by o pogodę dla komunikacji się modlił?
a co mnie pogoda obchodzi place ma jechac
Wilgotnosc 100%,wez kolego sie nie osmieszaj, widac ze taki z Ciebie meteorolog co geniusze z mpk ktorym pare st. mrozu dalo w kosc… Pewnie zresztą jesteś jednym z nich ale Twe nieudolne tłumaczenia moga jedynie przekonac naiwniakow.
Koncertowe samo zaoranie z tą 100% wilgotnością. Zobacz sobie pomiary z ostatnich 50 godzin
http://aqicn.org/city/poland/lublin/lublin-ul.obywatelska/pl/
Wyjaśniam: powodem jest szadź która występuje w specyficznych okolicznościach – duża wilgotność + mróz, najczęściej w sytuacji gdy temperatura przechodzi z dodatniej na ujemną przy znacznej wilgotności. Wtedy przewody trakcyjne pokrywają się warstwą lodu która działa jak izolator. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie aby stosować co chwila odczepy z rezystorami aby nagrzeać trakcę – zresztą w tych okolicznosćiach i tak trajtki musiałyby pauzować.
Jedyny plus: sytuacja taka jest możliwa do przewidzenia i nie chcąc spóznić się do pracy – auto lub wyjść nieco wczesniej. W innym przypadku można się gorączkować na przystanku – jak kto woli.
Nic by nie musiały, wystarczy spryskać Glikolem jak robią to w Gdyni. Ale trzeba przygotować się wcześniej i zrobić sobie do tego pojazd… ale w MPK dalej jak widać rządzi ten kto pierwszy wstanie !! Brak kompetencji jak widać od kierowców kończąc na dyrekcji, a można było zrobić coś takiego: http:// phototrans.eu/14,907495,0,Jelcz_C642_39103.html
Taki mały mróz i problem a jak by było 15 na minusie? albo i większy szkoda słów.
Żałosna inwestycja, żałosny projekt, który tylko odbija się czkawką i topi trudne do wyobrażenia sumy pieniędzy. Podobno trolejbus to pojazd przyszłości, bardzo nowoczesny – a tymczasem byle jaki mróz je unieruchamia 🙂 Śmiech na sali. Druga strona medalu to tworzenie nikomu niepotrzebnych linii aby tylko jeździły pod drutami typu 152 154 czy 157 czy za chwilę bezsensowne wydłużenie 161 na Porębę – tylko jeszcze bardziej dookoła.
Kogoś kto ten cały projekt oplecenia pajęczyną miasta opracował i przepchnął powinni wsadzić do pierdla za marnotrawienie publicznych pieniędzy na przestarzały środek transportu. Normalne miasta to inwestują w autobusy elektryczne i stacjonarne ładowarki na pętlach i zajezdniach a nie w milion kilometrów pajęczyny pod która aby na siłę coś jeździ.
Dno dna !!
A ja pytam czemu twój ojciec nie założył gumki i spłodził taki przestarzały środek myślenia?Coś tam usłyszy i dziamdzia w koło Macieju.
Masz jakiś konkretny kontrargument? Czy własnie skończyłeś lekcje i nie wiesz jak zabłysnąć? Jak jesteś takim zaślepionym fanem dwóch pałek to udaj się do jakiegoś chirurga niech ci przeszczepi, będziesz miał dwie swoje na wyłączność.
Pragnąłbym skorygować: w innych miejscach pojazdy poruszały się z niewielką prędkością, nie pomimo starań kierowców, a dzięki staraniom (i doświadczeniu) starszych stażem kierowców.
Młodzi nie znali tego zjawiska i było to dla nich nie do „przeskoczenia”.
SERIO?? -5 i taki dramat? to jest dziwne, że w styczniu są takie temp? Ludzie, równie dobrze mogłoby być – 20. A pan prezio Żuku idzie w te trolejbusy jak uparty.
Ciekawe jak będą jeździć te autonomiczne autobusy elektryczne , które ma kupić żuk?
Jak to jak?
Wgra się program „szofer z łapanki, ex-piekarz” i niech się inni użytkownicy dróg martwią, automat rozkład utrzyma.
Kubuś – już proponowałem – skoro prowadzenie takiego gabarytu i to wypełnionego ludźmi jest takie proste – zatrudnij się i zakasuj wszystkich, dla takiego kierowcy jak Ty to betka przecież… Niestety Ty nawet nie siedziałeś na miejscu kierowcy aby „spróbować” samej widoczności nie wspominając już o trudnościach w poruszaniu się.
Tak źle mi życzysz?
Za dwa na rękę to bym nie miał co do garnka włożyć. Ja mam swój, dość kosztowny styl życia, z którego nie zamierzam rezygnować, ja poniżej pięciu-sześciu na rękę dziadowałbym.
Kubuś to rozpieszczony dzieciak na utrzymaniu rodziców, z obsesją MPK.
Dobrze że nie szczeka jeszcze na autobusy,ale z taką obsesją to tylko kwestia czasu.
jaki to gabaryt leszczu
Tu nie ilosć stopni mrozu jest problemem ,tylko zjawisko oblodzenia lub oszronienia …a ono może wystąpić w sprzyjających warunkach i przy -1 stopniu poniżej zera …w podstawówce o tym uczą i
W podstawówce, panie jasiu, uczą jak z gracją uklęknąć, pięknie łapki do modlitwy złożyć, łebki pokornie pochylić i odklepać stek szamańskich regułek.
Ponoć dopiero studenci pierwszego roku, mają okazję poznać niektóre zależności aury.