Niedziela, 05 maja 202405/05/2024
690 680 960
690 680 960

Mróz unieruchomił część trolejbusów w Lublinie. Występują spore opóźnienia

Pasażerowie lubelskiej komunikacji miejskiej, zwłaszcza ci korzystający z linii trolejbusowych, narzekają na duże opóźnienia w kursowaniu. Wiele pojazdów zostało unieruchomionych przez zamarzniętą trakcję.

65 komentarzy

  1. Czy jest w domu kakao ?

    Chciałbym zobaczyć wasze miny jak zostanie wprowadzona uchwała o zakazie poruszania się w Lublinie pojazdami osobowymi z silnikiem spalinowym z dodatkowym artykułem „nie dotyczy komunikacji miejskiej”. Wówczas zostanie wam komunikacja miejska, auto elektryczne, rower, no i własne nogi. Brawo my Brawo wy Brawo oni 🙂

    • Nie zostanie wprowadzona. Już teraz niektóre miasta (Poznań?) próbują zabronić wjazdu do centrów miast dla pojazdów osobowych. Lublin nie zdecydował się na ten krok.

  2. Ten który marzł dzisiaj na przystanku

    Zostawcie swoje auta (smog) i przesiadajcie się do komunikacji miejskiej (która nie jeździ przy 5 stopniach mrozu)
    Taki „ekologiczny” transport jest lepszy i szybszy niż wasze śmierdzące samochody.

  3. Czy miła pani mówi dzisiaj przez głośnik w trolejbusie „następny przystanek… za 3 godziny ?”

  4. trolejbusy dla Lublina to głupota naszych włodarzy

  5. Duża wilgotność jest przyczyną, poniżej temperatura poniżej zera. Zobaczcie nawet na szyby w samochodach są całe białe. I jak ma 600v pobrać trolejbus z zaszronionej lini. Jeszcze wszczesniesze komentarze… kto jest winien, nikt „bo to nam natura spłatała figla”, i nie wiem jak ci się wypłaci, chyba w naturze XD. Ale mnie denerwują ludzie, którzy są roszeniowi za bardzo. Trzeba o swoje walczyć, ale tez pomyśleć trochę. Dobrze ze rozbudowują sieć trolejbusową, przynajmniej trochę smogu jest mniej w mieście.

    • Ja obca krajowca być, ale wiedzieć, że w Polska...

      Ja po Twojej światłej wypowiedzi sądzić, że Ty przynajmniej liceum, albo nawet i na pierwszym roku sie o tym dowiedział A?
      Dorze, że chociaż jeden na wielu jest jako, tako rozgarnięty

    • Ty gościu to chyba urodziłeś się wczoraj, jakoś 25 lat temu Ziutkom nie przeszkadzały 20 stopniowe mrozy śmigały jak spawarki.
      A co do tej ekologii i wspaniałej trakcji trolejbusowej, to jak myślisz skąd w naszym kraju bierze się prąd ? czy aby nie z „ekologicznego” węgla ?
      Jak ten trolejbus jest taki fajny to dlaczego mają go tylko 2 miasta w Polsce ?

      • Czy napisałem coś o ekologi… napisałem ze w mieście nie ma smogu. I nie wrzucaj do ust słów których nie powiedziałem.

      • Wincenty Kindziol

        Elektrownia dla zasilenia całej floty trolejbusów i reszty odbiorników (w tym twoj comp) wypuszcza tyle spalin co kilkanaście autobusów Euro 6.Więc jeśli masz choć trochę wyobraźni…….?

      • Mała poprawka – w trzech polskich miastach można spotkać trolejbusy na ulicach: Gdynia, Tychy i nasz jakże piękny i zakorkowany Lublin ?

      • Bo trolejbusy z rozruchem oporowym mogły normalnie jeździć pod oblodzoną siecią. A nowe są tak beznadziejne, że byle małe oszronienie i już stoją. I to jest największa wada ich silników asynchronicznych. I po co MPK oddało tyle Jelczy na Ukrainę…

  6. Podobno „trajtki” mogą śmigać na akumulatorach.Za „wstrętnego PRL-u” nie takie zimy bywały,a skody i ziutki pomykały bez przeszkód.Może za mało elektroniki i komputerów w tych cackach ? Przypuszczam,że ktoś z MPK nie wydał kierowcom pozwolenia na jazdę na alternatywnych źródłach zasilanie i stąd ten ambaras.

    • Może i nie wydał tego pozwolenia – kierowcy zostali ubezwłasnowolnieni od samodzielnego myślenia – nie dało się jechać, to stali, a na inne decyzje rozkazu zabrakło i… bida.

    • Pewnie zgodę to mieli tylko to badziewia z logo Ursusa i tak padły. Poza tym część Solarisów nie ma w ogóle alternatywnego napędu.

    • Problem polega na tym, że te „tajtki”, które mają alternatywny napęd nie wiele by na nim zdziałały, bo ta opcja jest już tak wyeksploatowana, że lepiej jej po prostu nie używać. Wynika to z faktu, że ten rodzaj napędu miał być używany jedynie w ramach konieczności (tam gdzie nie ma jeszcze trakcji, a ów trajtek musi dojechać etc.) natomiast faktycznie były one ganiane na alternatywie niejednokrotnie do upadłego i zajeździły „dodatek” ??

  7. To wina Bimmera.Pali w Dysie w swoim kopciuchu starymi oponami z tesco.Sam się chwalił nowymi z biedronki.Narobił smogu,który przywiało do Lublina,smog oszronił trakcję i mamy tego efekt.

  8. Powiadasz @Motorniczy, że wilgoci w powietrzu jest niewiele?
    Pewnie Masz większą wiedzę niż Zakład Meteorologii i Klimatologii UMCS, który dzisiaj na Placu Litewskim zmierzył:
    5:00 – 90%
    7:00 – 93%
    9:00 – 90%
    We wspomnianych godzinach ten sam Zakład w swoim punkcie pomiarowym na Zemborzyckiej podawał wilgotność ponad 95%.
    Ale pewnie Twoja intuicja a przede wszystkim sprzęt pomiarowy jest najlepszy.
    Przecież jak sam piszesz: „teraz jest wyjątkowo wysokie ciśnienie,więc i wilgoci w powietrzu jest niewiele”.
    Bo przecież wszystkim wiadomo, że to od ciśnienia zależy wilgotność powietrza 🙂

  9. pewnie że Bimmera tępak pieszo chodzi dziad nawet na MPK go nie stać i zazdrości mojej nowej Skodzie dziadowskim BMW w niedzielę wyjedzie na łysych oponach

  10. Czy te trajdy przypadkiem nie mogą jeździć również bez szelek? Wachy zabrakło czy akumulatorki też były rozładowane?