Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Tym razem nie zabraknie pieniędzy. Jedna z ważniejszych inwestycji drogowych w Lublinie ma szansę ruszyć

W ubiegłym roku się nie udało, urzędnicy ogłaszając nowy przetarg mieli nadzieję, że tym razem zostanie on rozstrzygnięty. Patrząc na oferty, jakie wpłynęły, jest spora szansa, że budowa w końcu będzie mogła ruszyć.

Przygotowania do budowy przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 w Lublinie miasto prowadzi od dawna. Jednak z uwagi na zakres inwestycji, jej koszt jest bardzo wysoki, a tym samym trudny do udźwignięcia w budżecie. Zwłaszcza, że zanim powstanie liczący około 1100 m odcinek od ul. Cukrowniczej do ronda Represjonowanych Żołnierzy-Górników, wcześniej trzeba przygotować teren pod drogę. A to wiąże się m.in. z wyburzeniem blisko 150 budynków, z czego kilkadziesiąt z nich to domy mieszkalne.

Miasto zdobyło 65 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład, jednak szybko okazało się, że środki te są o wiele za małe. W ogłoszonym latem ub. roku przetargu najtańsza oferta opiewała na niemal 98 mln złotych. Dlatego też zapadła decyzja o unieważnieniu postępowania. Na początku roku urzędnicy ogłosili nowy przetarg. Tym razem na inwestycję zarezerwowano 96,8 mln zł.

Jest szansa, że postępowanie zostanie rozstrzygnięte. Swoje oferty złożyły cztery firmy, z czego jedna mieści się w zakładanym budżecie. Strabag wycenił swoje prace na 96,3 mln zł, konsorcjum PBI Infrastruktura i PBI WMB na 98,7 mln zł, Mota-Engil na 101,6 mln zł, zaś PRD Lubartów zażądało 107,6 mln zł.

Tak jak istniejąca już ul. Lubelskiego Lipca ’80, droga będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Zakres prac obejmuje również: budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, powstaną dwie nowe sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowane również zostaną odcinki okolicznych ulic m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej. Wykonawca będzie miał 21 miesięcy na realizację inwestycji.

Nowy odcinek ulicy jest bardzo ważny nie tylko dla kierowców, którym ułatwi poruszanie się w tej części miasta, lecz będzie to również z dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym. Usprawni jednocześnie dojazd do Areny Lublin oraz Parku Ludowego.

(fot. UM Lublin)

31 komentarzy

  1. na ścieżce rowerowej nie ma korków

    • Nie ma też rowerów, bo te są albo na chodnikach albo na ulicach.

    • Tyle że prawdziwych dróg rowerowych w Lublinie nie ma. To są ciągi pieszo-rowerowe, owszem z różnymi nawierzchniami ALE nie oddzielone pasem zieleni od pieszych. Pieszy ma prawo znaleźć się na części rowerowej a rowerzysta musi to uwzględniać w swoich kalkulacjach. Tym samym mamy ciągi rekreacyjne przy głośnych i zasmrodzonych ulicach, a nie alternatywę dla komunikacji samochodowej. Kierowca, czy pasażer auta, jest lepiej chroniony od hałasu, spalin itd, i jeszcze dzięki tym spacerniakom dla rowerzystów mają pustą drogę.

  2. ,Co poeta miał na myśli? ,,lecz będzie to również z dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym”

  3. --------------------

    jednak – czy jedna
    ” Swoje oferty złożyły cztery firmy, z czego jednak mieści się w zakładanym budżecie.”

  4. duchowny ojciec

    kasa ma byc! jak nie to drukujcie złodzieje!

  5. Już w szczycie JP2 stoi w korku a jak dojdzie jeszcze LL80 to miasto inspiracji ma przewalone.
    JP powinna mieć 3-4 pasów

  6. Dziękujęmy ci pisu

Z kraju