Wtorek, 14 maja 202414/05/2024
690 680 960
690 680 960

Sygnał od Czytelnika. I po co w Lublinie są buspasy?

Wczoraj od Czytelnika otrzymaliśmy zdjęcie z pojazdem komunikacji miejskiej poruszającym się poza buspasem. Pan Mateusz pyta, po co w takim razie są na Drodze Męczenników Majdanka buspasy?

52 komentarze

  1. to to nie jedzie BUS tylko TROLEJBUS 🙂

    • Jak wyremontują wiadukt , to komunikacja będzie jeżdżiła buspasem . A teraz kierowcy trolejbusów ( jak widać na zdjęciu) ustawiają się na drugim pasie by nie utknąć na buspasie przed wiaduktem , bo taki co teraz pyta – ” po co….. ” , na pewno nie wpuści trolejbusu na swój pas ( a powinien – art. 18 p. b ) . A o tym świadczy jego żałosny wpis i żal dusigrosza przeliczającego kropelki paliwa na grosze .

      • A możesz przytoczyć cały artykuł dokładnie a nie tylko jakieś skróty

      • a co to jest „art. 18 p. b” / :V

        • buspasy kut..sy urzędasy…. plebs niech stoi w korkach i na przystankach czekając na coraz rzadsze kursy wdychając spaliny i bąki w zatłoczonych syfnych autobusach … ech ciekawe czasy …

  2. Bo na BUS pasie było czerwone 😉
    a nie na wprost też było :))

    • Spokojnie, niema co się denerwować na al Racławickich też powstaną BUS pasy bo unia dorzuca do tego więc powstać musi a że się w korkach będzie stało to już inna bajka. Proponuję aby bus pasy powstały też na Kraśnickiej, Jana Pawła, Witosa, Kompozytorów, S. Pracy i w wielu innych miejscach. pozdro dla Żuczka.

  3. A czy czytelnik zauważył, że niedaleko za światłami buspas kończy się bo jest remont wiaduktu kolejowego? Troszkę wolniej i spokojniej przecież wczoraj była niedziela i ruch znikomy.

  4. Niestosowanie się przez jednych kierujących (np kierowców autobusów) do przepisów ruchu/organizacji ruchu nie jest przyzwoleniem dla innych kierujących, żeby robili tak samo.
    Może istniał powód dla którego trolejbus nie jechał swoim pasem. A jeżeli nie – to mandat dla kierowcy.

  5. Jeżeli to, że kierowcy autobusów nie stosują się do przepisów ma być powodem zamykania buspasów, to za wykroczenia popełniane przez „zwykłych” kierujących należałoby zamykać zwykłe pasy ruchu.
    Czy tak to należy rozumieć?

  6. „Kwintesencja tego forum w dwóch zdaniach.”

    Piesi, rowerzyści, pojazdy komunikacji miejskiej oraz kierowcy poruszający się lewym pasem – to grupa uczestników ruchu drogowego, od których wymaga się literalnego przestrzegania każdego przepisu.
    Przepisy dotyczące pozostałych jego uczestników – przepisy nieżyciowe, bezsensowne, albo głupie i dlatego możne ich czasami/albo zawsze nie przestrzegać.

  7. Więcej buspasow, które generują ogromne korki dla tych którzy mają auto, a mniej kursów autobusów dla pasażerów. Poruszanie się ma być tylko dla wybrańców z urzędu miasta. Plebs ma chodzić na piechotę.

    • W twojej wypowiedzi występu sprzeczność. To, że ktoś ma auto – wcale nie oznacza, że nie jeździ autobusem. Równie dobrze może także mieć 3 samochody a jeździć hulajnogą. Co ma jedno z drugim wspólnego?

  8. Ale nikt nie wpadł ma pomysł że umożliwił skręt w prawo na zielonej strzałce?

    • A czemu miałby umożliwiać? Zaraz zapali się zielone i ktoś czekający za nim w prawo będzie miał taką możliwość. Korona mu z głowy nie spadnie jak poczeka.

    • Ale też nie wpadłeś na to, że może uniemożliwł wjazd na DMM 2 albo 3 samochodom osobowym wyjeżdżającym z Wrońskiej zajmując im pas.

      • 🙂
        A niby w jaki sposób uniemożliwił wjazd na DMM samochodom wyjeżdżającym z Wrońskiej? 🙂
        Przecież stoi na „czerwonym” przed skrzyżowaniem.

        • Że niby to. Zauważ że jest już na przejściu i przejeżdża najprawdopodobniej na czerwonym, tak jak i ten biały samochód z przeciwka. Mieszkam obok, dużo tędy jeżdżę i uwierz mi, czasami czerwone światło nie jest w stanie zatrzymać kierowców autobusów rozpędzających się z górki 🙂 A za skrzyżowaniem korek i brak możliwości wjazdu z Wrońskiej 🙂

  9. Bardzo częsty widok.

  10. Ale macie problemy ewidentnie się wam nudzi