Piątek, 10 maja 202410/05/2024
690 680 960
690 680 960

Rowerzysta będzie musiał jechać środkiem ulicy narażając swoje zdrowie. Porozumienie Rowerowe apeluje o zmiany w planach

Rowerzyści apelują do Zarządu Dróg i Mostów o wprowadzenie zmian w projekcie nowej organizacji ruchu na Drodze Męczenników Majdanka. Jeżeli obecny projekt zostanie wprowadzony w życie, będą musieli poruszać się środkiem ulicy. To stwarza zaś zagrożenie dla ich życia i zdrowia.

64 komentarze

  1. e tam i tak chodnikiem pojedzie

  2. i za takim chu… bedzie sie ciagnac korek bo podwójna ciągła i nie wyprzedzisz… wypad na chodnik albo do autobusu -.-

    • Zło- równie dobrze możesz Ty przejść się chodnikiem albo do autobusu, a jak nie to wypad do apteki po melisę .

      • Cykliści są gorsi niż rak. Drogi są dla samochodów nie dla rowerów

        • a chodniki są dla pieszych a nie dla samochodów.Więc przestańcie nagminnie parkować na chodnikach,na placach zabaw.Przejść się nie da czasem.Nie obchodzi mnie że w Lublinie jest totalne przeładowanie i nie ma gdzie parkować.

        • rak to Ci za przeproszeniem chyba już mózg do samego tyłka wyżarł…

  3. Rowerzysta ma się poruszać możliwie najbliżej prawej krawędzi drogi, ciekaw jestem w którym miejscu jest napisane, że rowerzysta poruszający się ulicą wielopasmową (buspas + pas dla pozostałych uczestników drogi) musi mieć 100 cm wolnej przestrzeni i będzie musiał „poruszać się środkiem dogi” owy przepis stosuje się jedynie do wyprzedzania rowerzysty i to na drodze o jednym pasie ruchu.

    • @luka „Rowerzysta ma się poruszać możliwie najbliżej prawej krawędzi drogi…” ciekaw jestem, gdzie Ty to przeczytałeś 😛

      • Jest to w kodeksie umieszczone, że każdy uczestnik ruchu ma poruszać się jak najbliżej prawej strony jezdni ( rowerzysta też jest uczestnikiem ruchu drogowego)

        • Jak najblizej moze dla niego oznaczac rowniez srodek drogi

        • jak najbliżej prawej, ale tak na logikę wtedy, gdy mowa o skraju drogi a nie pasa. Jak będzie jechał maksymalnie prawą stroną pasa, mając jeszcze z prawej strony buspas, to trochę jednak strach jechać po linii bo można dostać w łeb lusterkiem autobusu, że nie wpsomnę o tym, że ci może zrobić garaz z 4 liter. Już nie wspomnę o sytuacji gdy z obu stron mijają cię jednocześnie np autobus i ciężarówka…

          • Takie oberwanie w łeb lusterkiem, co poniektórym, może wyjść na zdrowie. Klepki wskoczą na właściwe miejsce.

          • tak, korkujcie bardziej miasto…kiedy bus pas na Narutowicza? tam to się autobusy ostoją w korkach

        • Dziękuję Andrzeju, ale ja znam doskonale PoRD i w Art.16, ust.4 wyraźnie jest napisane: „Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać MOŻLIWIE blisko prawej krawędzi JEZDNI. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa”. Luka minął się z prawdą. Już nie wspomnę, że wymyślił iż wyprzedzanie rowerzysty z odstępem nie mniejszym niż 1m, stosuje się tylko na „drodze o jednym pasie ruchu”, co oczywiście jest nieprawdą. Dla rowerzysty, tak samo jak i dla innego użytkownika drogi jazda musi odbywać się bezpiecznie i w miarę komfortowo. Czyli nie musi jeździć po dziurach, studzienkach, szlamie przy krawężniku i innych cudach, które można spotkać na jezdni.

          „…Ustawodawca nie określił konkretnej odległości od krawędzi w jakiej należy się poruszać jezdnią. To kierujący decyduje, jaka odległość od prawej krawędzi jezdni w danych okolicznościach jest możliwa i bezpieczna…” źródło: policja.pl

  4. „Oczami wyobraźni widzimy korek na Drodze Męczenników Majdanka spowodowany przez tylko jednego rowerzystę jadącego pod górkę.”
    HI hi hi, buspasy zapewnią na Dr. M. Majdanka korki w obie strony zwłaszcza w godzinach szczytu.
    Mieszkam na Lotniczej i już czekam na te korki…
    A skoro rowerem też nie da rady chyba pójdę zainwestuję w trampki…

  5. A czy przypadkiem to nie autobusy będą niezgodnie z przepisami wyprzedzać?

    • Wyprzedzanie z prawej strony jest legalne, ale tylko gdy odbywa się na drodze jednokierunkowej lub dwukierunkowej z wyznaczonymi pasami ruchu. Przy czym droga dwukierunkowa musi mieć wyznaczone co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone do jazdy w tym samym kierunku.

    • nie. mają swój pas. a poza tym można wyprzedzać z prawej strony w określonych przypadkach.
      http://info-car. pl/infocar/artykuly/wyprzedzanie-z-prawej-strony-przepisy.html

  6. Pampalini łowca zwierząt

    Rowerzyści na tory.

  7. Bicie piany i tyle. Po wój tam bus pasy? Nie będzie bus pasów problem zniknie. Proste. Czas pogonić tych patałachów z ratusza. Broniąc Żuka, bronią się przed wcześniejszymi wyborami i utratą koryta. Ile jeszcze te szkodniki zamętu w Mieście Inspiracji narobią.

    • Niema potrzeby tworzenia bus pasów na siłę tak jak było na D.M Majdanka przy Lotniczej przy odrobinie dobrej woli innych kierujących swobodnie wyjeżdżało się z przystanku i po co psuć to co działało tyle lat? bo Unia ? a zdrowe polskie myślenie to już boli?

      • Podejrzewam że jest większe dofinansowanie do drogi z bus pasem i tylko to się liczy. To że miasto zostanie całkiem spraliżowane przez puste buspasy to już ich nie obchodzi byle budżet by się zamykał. Kiedyś przestałem ok 10 min na lewoskręcie z Głębokiej na Sowińskiego bo co chwila środkiem walił autobus (przy remoncie Narutowicza + remont kładki) i na każdej zmianie świateł dało się o jedną długość samochodu podjechać, ale jak widać autobusy były wpuszczane bez problemu.

  8. A jaki problem postawić znak C-16/C-13 „poziomy” i z chodnika zrobić drogę pieszo-rowerową? Taki, że cykliści będą musieli na pieszych uważać?

    • Mniej więcej taki jak pozwolić rowerzystom jechać obok buspasa. Jaki w tym problem, że kierowcy będą musieli uważać na rowerzystów?

  9. piszecie o nich jak o jakiejś większej grupie a to trzech kolesi bawiących się w aktywistów

    • Ale myślą lepiej niż 200 pracowników ZDiM i 1500 Ratusza. Możliwość zakorkowania ulicy przez roweraków jest w tej sytuacji bardzo duża.

      • Z tym ” myślą lepiej” toś mnie ubawił. Po komentarzach popierających ten pomysł, łatwo ich rozpoznać. Już niedługo nowy PM Lublin rozgoni to kumoterskie towarzystwo a niektórzy, nawet sami się podkładają prowadząc na bani.

  10. Jedno jest pewne kolejna ulica zostanie konkretnie zakorkowana.Znając osiągnięcia naszych drogowych mózgowców pewne jest że będzie dużo gorzej po przebudowie niż przed.Ścieżki wyznaczone linią na jezdni to chyba jeden z bardziej poronionych pomysłów ale i najtańszy.