Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Przebudowali wjazd do Zamościa. Zakończyły się trwające od stycznia prace (zdjęcia)

Przebudowano ulicę, na skrzyżowaniu powstało rondo, do tego doszły chodniki, ścieżki rowerowe, parkingi oraz zatoki autobusowe. Zakończono kolejny etap przebudowy ul. Lubelskiej w Zamościu.

Dobiegła końca przebudowa ul. Lubelskiej w Zamościu, czyli wjazdu do miasta od strony Lublina. Przede wszystkim na odcinku o długości ponad 520 metrów ułożona została nowa, równa nawierzchnia. Kierowcy mają do dyspozycji cztery pasy jezdni, po dwa w każdym kierunku, każdy z nich o szerokości 3,5 m. Przebudowane zostało też skrzyżowanie ulic: Lubelskiej, Marszałka J. Piłsudskiego, Wojska Polskiego i Wiejskiej, gdzie powstało rondo.

W ramach inwestycji wykonano też zjazdy do posesji, przebudowano skrzyżowania, chodniki, ścieżki rowerowe, parkingi oraz zatoki autobusowe. Zbudowano też wiaty przystankowe na których zamontowano ławki, kosze na śmieci i tablice reklamowe. Wykonano też sieć monitoringu.

Oprócz poprawy stanu nawierzchni, poziomu odwodnienia ulicy oraz stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego, celem inwestycji było również zapewnienie spójności sieci dróg publicznych, likwidacja barier architektonicznych czy też poprawa dostępności terenów inwestycyjnych. Wartość wykonanych prac wynosi ponad 13 mln zł.

Przebudowali wjazd do Zamościa. Zakończyły się trwające od stycznia prace (zdjęcia)

Przebudowali wjazd do Zamościa. Zakończyły się trwające od stycznia prace (zdjęcia)

Przebudowali wjazd do Zamościa. Zakończyły się trwające od stycznia prace (zdjęcia)

Przebudowali wjazd do Zamościa. Zakończyły się trwające od stycznia prace (zdjęcia)

Przebudowali wjazd do Zamościa. Zakończyły się trwające od stycznia prace (zdjęcia)

Przebudowali wjazd do Zamościa. Zakończyły się trwające od stycznia prace (zdjęcia)

(fot. UM Zamość)

9 komentarzy

  1. 4 pasy po 3,5 metra każdy na drodze biegnącej przez środek miasta. Na ekspresówkach robi się o szerokości 3,50, a na autostradach 3,75m.
    W cywilizowanych krajach istniejące drogi zwęża, montuje szykany, ronda, wysepki itp. żeby ruch uspokoić, a w Polsce buduje siętory jak dla dragsterów. Długa i bardzo szeroka, równa prosta.

    • ale co oni mieli tam zwężać? szeroko jak ***, Żuk by ze dwa akademiki postawił po każdej stronie, to co mieli zwężać i sadzić trawę?

    • Bardzo dobrze, że w końcu zrobili cywilizowany wjazd do Zamościa. Spróbuj zrozumieć, że wjazd do miasta to nie środek miasta.

  2. Tam gdzie Droga rowerowa

  3. Co do przebiegu drogi rowerowej też się można przyczepić. W Lublinie DdR przebiegają za przystankami i to wydaje się być lepsze rozwiązanie, bo eliminuje to możliwe kolizje z osobami wsiadającymi/wysiadającymi z autobusów.
    Jest jeszcze jeden błąd. Tam gdzie droga dla rowerów przebiega przez jezdnie poprzeczne, to DdR powinna mieć ciągłość nawierzchni – bo to jest droga główna. Zrobiono zaś calkowicie odwrotnie, bo następuje kontunuacja kostki a na DdR wystepują krawężniki, których nie powinno być na drodze.

  4. Ale za to dobrym rozwiązaniem jest ten czerwony dywanik przed PdP/PdR. Nie widać tego na zdjęciach, ale domyślam się, że to jest nawierzchnia typu „papier ścierny”, a nie śliska farba.

  5. Może Panu Projektantowi nikt nie powiedział, że m. Zamość za kilka lat (do 2029) będzie miało obwodnicę i docelowo nie będzie przez Zamość przejeżdżać 20.000 pojazdów na dobę, bo większość będzie omijała miasto.

    • a co jak za 20-30 lat przybędzie samochodów to co ma być płacz jak w lublinie, że wszędzie brakuje pasów? drzewa mieli posadzić a potem płakać, że nie wolno wycinać? Zrealizowane przyszłościowo i trzeba się cieszyć, że nie ma tam takich malkontentów jak w lublinie. Poza tym tam lubią szybko jeździć 😛

  6. Fajnie, tylko prosze sobie przejść po tym chodniku i zobaczyć jak jest nierówno położona kostka…

Z kraju