Niedziela, 19 maja 202419/05/2024
690 680 960
690 680 960

Jest pomysł na rozładowanie korków w centrum Lublina. Miasto zapozna się z propozycją

Jednym z najbardziej zakorkowanych miejsc w Lublinie jest skrzyżowanie ulic Nadbystrzyckiej, Głębokiej i Muzycznej. Jego pokonanie, zwłaszcza w godzinach szczytu zajmuje czasem nawet kilkanaście minut. Jeden z radnych przedstawił pomysł naprawy tej sytuacji.

51 komentarzy

  1. Pan radny niech się leczy. Bardziej idiotycznego pomysłu nie dało się wymyśleć. Tylko komunikacja miejska wraz z siecią buspasów uchroni przed komunikacyjną katastrofą bo żadna sieć dróg nie pomieści wszystkich samochodów.

    • Sam się lecz. Dojechać do sieci buspasów też trzeba odstać w korku.

    • Mamy w lublinie już 2 przykłady jak to „sieć” buspasów wspaniale chroni miasto przed komunikacyjną katastrofą (Jana Pawła i Tysiąclecia przy PKS). Oba te przypadki same w sobie są katastrofą komunikacyjną b odkąd je wprowadzono korki z dnia na dzień stały się jeszcze większe. Dziękujemy panu za pańskie „złote myśli”.

      • Akurat na tysiąc lecia biały by sens, ale są nie po właściwej stronie jezdni…

  2. Najlepiej to wyłączyć światła na skrzyżowaniu głęboka -muzyczna. Te 2 ulice mają pierwszeństwo więc korkować się nie będą. A narutowicza mniej będzie skorkowana – co było widać zanim zostały włączone. I jeszcze miasto zaoszędzi na prądzie

  3. Zdjęcie trochę nieaktualne, jeszcze sprzed remontu. Widać nawet reklamę z śp. Reala 🙂

  4. Bez szans, mohery nie będą tyle chodzić z apteki.

  5. Jan nierzetelny

    Ogólnie powinien być zakaz wjazdu autobusów i trolejbusów do centrum, zwłaszcza przegubowych. To one powodują największe korki, bo się nie mieszczą w zatoki i blokują ruch czy też kierowcy nie potrafią skręcić z właściwego pasa i zajmują dwa !!

    • Prima aprilis jest dopiero za tydzień. Ale żart dobry.

    • Olgierd Jedlina

      Bredzisz. Po trzykroć bredzisz. Amen.

    • Art. 22 PoRD
      2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
      1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
      2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
      3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli „wymiary pojazdu” uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

      „kierowcy nie potrafią skręcić” – ty osobówką potrafisz

    • Dobrze gada, polać mu !!

  6. to aż kilkadziesiąt milionów złotych zapłacą mieszkańcy lublina za system sterowania ruchem, którego właścicielem jest Orange?
    Jak przeniosą Dworzec Główny PKS pod PKP to dopiero będzie problem z korkami, ale o tym cicho sza…

  7. Sygnalizacja za prawie trzydzieści baniek , a korki jeszcze większe . A tak chwalił p. Kieliszek z Ratusza , że będzie udrożniać przejazd autobusów . Miał być wajchowy prze monitorami i przedłużać opóżnionym autobusom zielone światło , a gdy jedzie 10min. opóżniony to dostaje czerwone . Pytam gdzie ten wajchowy , a jak jest to co ogląda na tych monitorach ? Skoki narciarskie , a może posiedzenie z obrad komisji Amber Gold .

    • p. Kieliszek sam nie wierzy w to co mówi ale mu tak każą więc tak robi. Przecież pracować gdzieś trzeba. To się nazywa fałszywa świadomość.

      • Za takie pieniądze i fuchę pierdzenia w stołek, z każdej bzdury zrobiłbyś super genialny pomysł. Ilu to, tych rzeczników opłacanych jest z kasy miasta? Jeśli Żukowi brakuje etatu na rzecznika dla kolejnego powinowatego.podpowiadam. Sracz na Litewskim jeszcze takiego nie posiada.

    • Olgierd Jedlina

      Nie ma, nie było to nie będzie żadnego systemu
      sterowania ruchem. To inteligentne sterowanie ruchem to coś jak placebo. Wiesz, że niby jest i działa na twoją korzyść, a tak na prawdę to wcale nie działa tak jak przyciski dla pieszych niby to przyspieszające zapalenie się zielonego. Na większości skrzyżowań nie ma znaczenia czy zostanie naciśnięty przycisk, bo zielone i tak zapali się po określonym czasie.

      • To po h… pie… takie głupoty przed mediami , jak sam nie wierzy w to co mówi ? Niech zmieni pracę jak nie chce takich komentarzy POd swoim adresem .

        • To ty nie wiesz dlaczego bredzi? Nie ważne co, byle dużo szumu robić, jak to mieszkańcom życie ułatwiają.

  8. Brawo dla Pana Ławniczaka! Na szczęście mamy jeszcze aktywnych polityków z pomysłem w tym mieście. Miejmy tylko nadzieję, że to przejdzie…

  9. Olgierd Jedlina

    Dlaczego systematycznie likwidowane są strzałki warunkowego skrętu w prawo? Zasłonięte są czarną folią, np. na skrzyżowaniu Narutowicza-Mościckiego, na rondzie niedaleko Leclerka na ul. Turystycznej, Andersa-Mełgiewska. Dlaczego nie są montowane w miejscach, gdzie pomogłoby to rozładować chociaż trochę korki, np. na opisywanym skrzyżowaniu. Przed modernizacją tego skrzyżowania z Narutowicza w Głęboką można było jechać na warunkowej strzałce.

    • Zmieniły się przepisy. Od jakiegoś czasu jeśli wprowadza się nową organizację ruchu to strzałki należy projektować jako bezkolizyjne stąd ich brak działania. Czasami jest tak ze wchodzi nowelizacja przepisow i latwiej i taniej jest taką strzałę uruchomic programowo niz od nowa montowac. Lepiej czasowo po prostu zaslonic.

      • Najlepsze jest skrzyżowanie Okopowa Narutowicza cześć strzałek w lewo i prosto jest bezkolizyjna a skręt w prawo nie ma strzałki tylko zielone prosto zapalające się prawie równo z zielonym na przejściu dla pieszych. Jak takie coś przechodzi przez audyt bezpieczeństwa?

        • zgodnie z „czerwoną książką” główną „biblią” programistów inżynierii ruchu sygnał zielony na sygnalizatorze S-1 grupy kołowej dopuszcza a nawet zaleca uruchamiać jednocześnie z grupą pieszą biorą pod uwagę czas dojazdu ale ostatnie słowo zależy do zarządzającego drogą. Na tym skrzyżowaniu grupa kołowa jest uruchamiana z nieznacznym opóźnieniem także jest bezpiecznie i na wyrost zrobiona.

  10. Prosty sposób na usprawnienie w znacznym stopniu ruchu to po 1. Strzałka warunkowa w prawo z Narutowicza w Głęboką, 2. Pogłębienie zatoczki przy aptece. Jest na to miejsce, wystarczy 0,5 m. Już teraz część aut wciska się między autobusy i auta na lewym pasie.

    • sygnalizator s-3 (bezkolizyjny ) nie dopuszcza montażu zielonej strzałki warunkowego skrętu. Szkoda że wiele osób wypowiadąjacych się na temat udrożnienia ruchu ( w tym często radni) nie ma za grosz pojęcia o inżynierii ruchu i obowiązujących przepisach.
      Przepisy wydane przez ustawodawcę jasno określają jakie i gdzie mają być zastosowane sygnalizatory, ile minimalnie ma być wyświetlany zielony sygnał itd. Ludzie zrozumcie że to skrzyżowanie jest dobrze zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi przepisami z tą uwagą że jest bardziej bezpieczniejsze niż kiedyś. Teraz wypadków już nie ma. To narastająca ilość aut rodzi problem.