Sobota, 11 maja 202411/05/2024
690 680 960
690 680 960

Chcą nowej linii, jednak nie kosztem mieszkańców. W kolejnej części naszego regionu protestują przeciwko planom kolei

We wrześniu PKP PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii kolejowej do Janowa Lubelskiego i Kraśnika Fabrycznego. Na początku była radość, jednak kiedy zaznajomiono się z planowanym przebiegiem torów, mieszkańcy oraz urzędnicy postanowili sprzeciwić się planom kolei.

35 komentarzy

  1. Co za naród co za ludzie. Fajnie że budują ale aby tylko jak najdalej od nich a później będzie narzekanie że na dworzec PKP za daleko i lepiej wsiąść w autobus bo do przystanku bliżej i cała inwestycja w piach. Chcecie żeby Polska się rozwijała ale żadne z was nie chce ponosić społecznych kosztów tego rozwoju, to od razu przyłączcie Polskę wschodnia do ruskich i niech tu nie będzie niczego jak mawiał Kononowicz.

    • Ja jako mieszkaniec jestem za rozwojem miasta, ale nie kosztem życia mieszkańców i zabierania miastu możliwości rozbudowy.

  2. Się obudzili… najpierw głosowali na piss a teraz zaskoczenie że mają was gdzieś. Burzyć, budować.

    • Przecież teraz rządzić będzie Tusku to będzie już cacy. Tory poszczą w kosmosie z opcją teleportacji na dworzec.

      • Przecież wiadome że nic z tego nie będzie, bo piss zadłużył Polki i Polaków w niebiotyczne pieniądze, które teraz trzeba będzie spłacać.

        • Jprd jaki dzban ten Józek

          Hahahaha w TVNie te głupoty opowiadają? Polska ma mniej niż 50% zadłużenia do PKB mimo ogromnych wydatków. Za Tuska miała ponad 56% i Komisja Europejska która tak lubicie kazała ciąć wydatki to Donald ukradł pieniądze z OFE. Najpierw odczytaj a nie ślepo wierzysz we wszystko co usłyszysz w TVN

        • Józefie F-Od kogo masz takie informacje o długach, Tyfusek cię poinformował, bo dane mówią co innego, na pewno słuchasz tvn-u, obracasz się w Onecie i Wirtualnej Polsce.

  3. Typowe NIMBY.

  4. Tusk zacznie rządzić to na kolanach będziecie prosić gdy spalinowe zakarze a elektryki tylko dla wybranych.

  5. ##### kodziarskich sługusów

    ch wam w d…

    • A całkiem niedawno czytałem wiele komentarzy wymyślonych i wypisywanych przez „Przeproście i Spie…”…
      „Słychać wycie? Znakomicie!”
      Jak to się wszystko potrafi odwrócić o 180 stopni… 🙂

  6. Po co protestują, przecie Pan Tusk nic nie wybuduje w Polsce Wschodniej…

  7. Żeby ryżego szwaba trafił piorun

  8. Zapytajcie się może inaczej! Kto zlikwidował linię kolejową pomiędzy Kraśnikiem „Starym” a Kraśnikiem Fabrycznym. Linia kolejowa tam istniała. Można było ją odnowić, przecież biegła obok powstałej strefy ekonomicznej w Kraśniku. Można by było powstawić jakąś bocznicę kolejową z możliwością rozładunkową. Osobiście chcę zapytać: Po co ktoś rozwalał te tory ,a teraz chce je znowu położyć? Czy tojest mądre rozwiązanie?

  9. Kamx, inaczej byś śpiewał jakby to tobie mieli zburzyć nowy dom! Najwięcej to mają do powiedzenia ci co ich to nie dotyczy i żadnego majątku nie mają. Ta kolej jest niepotrzebna, prawie każdy ma teraz auto, komunikacji nie brakuje. Ta kolej jest tylko po to aby towary z Ukrainy łatwiej ściągać.

    • Czyli tak dla aut ? Nie dla kolei? W krajach zachodnich gdzie pociągi jeżdżą po 300-400km/h nikt nawet nie zastanawia się czy wsiadać w auto w długie trasy. U nas w Polsce kolej jest postrzegana jako przestarzały wynalazek , a auta to nowoczesność. Na zachodzie jest dokładnie odwrotnie tam pociągi dosłownie się teleportują w parę godzin przez cały kraj, podczas gdy auto nie zrobi nawet 1/5 trasy ,w Chinach to już wogle. To nie chodzi o to by zakazać komuś jeździć autemz ale by zrobić porządną konkurencję dla aut, nowe linie kolejowe mają być budowane w Polsce na Vmax 160 Vmax 250 a te najbardziej obciążone na Vmax 350 (Warszawa Łódź), wtedy auta przestaną być sensowną opcją na dalekie relacje

      • Wierzysz w te bajki

      • i sadzisz że pociag jadacy 160 km/h będzie się w Kraśniku zatrzymywał i do tego dwa razy ? I z fabrycznego wracał po tym samym torze. Zbudować mozna wszystko, nawet elektrownie w Ostrołęce, a potem zburzyć. Pytanie tylko po co. Pendolino Warszawa Kraków zobacz ile ma przystanków.

      • Przestań wierzyć w bajki.
        Chcesz przykładu, jak to działa? Jak poprawił się czas przejazdu koleją Lublin-Warszawa?
        Ile miliardów na to poszło?
        Warto było?

        • Ale za to na kolejne drogi warto wydawać kasę tak? Cieszę się bardzo że UE przykręca śrubę na drogi i kasy będzie mało oj mało, wszystko będzie szło z budżetu państwa, oczywiście mówię o drogach krajowych, bo lokalne drogi są bez względu na wszystko potrzebne. Natomiast Warszawa Lublin polegało na modernizacji istniejącej linii, na Vmax 160km/h , no we linie kolejowe KDP mają być robione na 200 i 250, linia do Janowa to linia konwencjonalna na 120, i oczywiście też jest potrzebna. Potrzeba jest w Polsce budowy sieci szkieletu nowych linii wysokich prędkości tak jak zrobiło się to dla dróg A i S , wtedy Kolej będzie skutecznie konkurowała z transportem drogowym, a na wielu relacjach wygrywała, nie można inwestować tylko w auta, bo zajedziemy tak gdzie USA

          • Nie twierdzę, że transport samochodowy jest idealny, ale na przykładzie, który omawiamy, widać, że coś stanęło na głowie.
            Nie robi się „modernizacji” linii kolejowej, przekonując kierowców i pasażerów, że po długim okresie utrudnień, będzie cudownie. Dlaczego zatem linia ta nie było od początku „modernizowana” na 250 km/h? Bo kolejny raz da się wyciągnąć pieniądze z UE?! Kolejny raz zrobić kilkuletnią przerwę w kursowaniu pociągów? Znowu kilka lat wkurzać kierowców objazdami? Przykłady „udanych” projektów i inwestycji można mnożyć w całej Polsce. Dość durnych obietnic za miliardy, nie mających uzasadnienia ekonomicznego!

          • Nie twierdzę, że transport samochodowy jest idealny, ale na przykładzie, który omawiamy, widać, że coś stanęło na głowie.
            Nie robi się „modernizacji” linii kolejowej, przekonując kierowców i pasażerów, że po długim okresie utrudnień, będzie cudownie. Dlaczego zatem linia ta nie było od początku „modernizowana” na 250 km/h? Bo kolejny raz da się wyciągnąć pieniądze z UE?! Kolejny raz zrobić kilkuletnią przerwę w kursowaniu pociągów? Znowu kilka lat wkurzać kierowców objazdami? Przykłady „udanych” projektów i inwestycji można mnożyć w całej Polsce. Dość obietnic za miliardy, nie mających uzasadnienia ekonomicznego!

    • Ada jesteś przykładem kraśnickiej ciemnoty i tyle w temacie!

  10. odddać koryto PISuary i won z Polski

Dodaj komentarz