Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Z ulic Lublina wycofują ostatnie autobusy starego typu. Na trasy wyjadą nowe Ursusy (zdjęcia)

Od jutra wszystkie pojazdy lubelskiej komunikacji miejskiej będą niskopodłogowe. Cztery ostatnie autobusy, do których trzeba było wchodzić po schodach, wycofane zostaną z eksploatacji. Zastąpią je fabrycznie nowe Ursusy.

22 komentarze

  1. Tabor taborem. Kierują nim jednak ludzie. I może MPK pochwali się jaka jest stawka dla kierowców na najniższej stawce zaszeregowania? Poniżej 13 złoty brutto.

  2. szkoda, jazdę przegubowym IKARUSEM będę wspominał z łezką w oku.

  3. To ile nowego taboru zostało jeszcze na zajezdni? Dadzą go radę z chwastów wyrwać czy przymarzną do kwietnia?

  4. A jak rządził Pruszkowski to ile nowych autobusów kupił? A ile dróg wybudował!

    • Co ty porównujesz czasy z przed 16 lat? Samorządom nie wolno było się tak wysoko zadłużać a Unia do dawania tak chętna nie była. Znowu Żukowi liżesz? Już po marszu, nie musisz. A tak na marginesie. Pruszkowski zostawił po sobie na koniec 2006 roku zadłużenie w wysokości ok 190 mln zł. Wiesz ile dzięki rządom PO a przed wszystkim Żukowi po 12 latach wynosi dzisiaj? Jeden miliard, czterysta trzydzieści pięć milionów? Ile to? Siedem razy więcej? Miasto wyprzedało 90% terenów. Widzisz dobrze zainwestowane te pieniądze w mieście? Ja ich nie widzę. Większość inwestycji współfinansowana funduszami unijnymi uzupełniana kredytami z niemieckich Banków. Powstały jakieś zakłady pracy zarządzane przez miasto? Ile mieszkań komunalnych zostało wybudowane w tym czasie? Żuk wytworzył tylko stanowiska umysłowe dla swoich. Żadnej miejskiej inwestycji przynoszącej zysk, do wszystkich dopłacają mieszkańcy. Miasto marketów i rozbuchanej administracji. Dobrze musi swoim płacić skoro przewodniczący odłożył ponad milion na kamienicę na Starym Mieście. Nawet mimo obietnic, zalewu nie potrafił przez tyle lat zagospodarować. Idz na litwe rozkoszować się sikawką i na Krakowskie przejść się po chińskim granicie. Jak by kamienia w Polsce nie było.

  5. To skoro MPK zaznacza że Jelcze są ich własnością, niech pochwali się ile obecnie posiada własnych autobusów, a nie tych kupionych im przez ZTM.

  6. A może jeden z tych ośmiu autobusów puścili by na linie numer 8

  7. To się nazywa wsparcie lokalnej przedsiębiorczości..podatki zostają w mieście, ludzie mają pracę..jak znam życie i tak się znajdą malkontenci, którzy będą pluli na władze Lubina

  8. No nareszcie,przestały ze trzy miesiące to najwyższy czas aby wyjechały,a co do jelczy 2253,2254,2255i2256 to są lepsze od starych Mercedesów 405 ,neoplanów i od jeżdżących jeszcze jelczy m 121

  9. Wybory powinny być co roku , tyle się dzieje dobrego w ostatnich tygodniach.

  10. Ot cała prawda jak kolega powyżej napisał nic dodać nic ująć.,, Co ty porównujesz czasy z przed 16 lat? Samorządom nie wolno było się tak wysoko zadłużać a Unia do dawania tak chętna nie była. Znowu Żukowi liżesz? Już po marszu, nie musisz. A tak na marginesie. Pruszkowski zostawił po sobie na koniec 2006 roku zadłużenie w wysokości ok 190 mln zł. Wiesz ile dzięki rządom PO a przed wszystkim Żukowi po 12 latach wynosi dzisiaj? Jeden miliard, czterysta trzydzieści pięć milionów? Ile to? Siedem razy więcej? Miasto wyprzedało 90% terenów. Widzisz dobrze zainwestowane te pieniądze w mieście? Ja ich nie widzę. Większość inwestycji współfinansowana funduszami unijnymi uzupełniana kredytami z niemieckich Banków. Powstały jakieś zakłady pracy zarządzane przez miasto? Ile mieszkań komunalnych zostało wybudowane w tym czasie? Żuk wytworzył tylko stanowiska umysłowe dla swoich. Żadnej miejskiej inwestycji przynoszącej zysk, do wszystkich dopłacają mieszkańcy. Miasto marketów i rozbuchanej administracji. Dobrze musi swoim płacić skoro przewodniczący odłożył ponad milion na kamienicę na Starym Mieście. Nawet mimo obietnic, zalewu nie potrafił przez tyle lat zagospodarować. Idz na litwe rozkoszować się sikawką i na Krakowskie przejść się po chińskim granicie. Jak by kamienia w Polsce nie było.”

    • całe szczęście już emeryt

      zakłady pracy ma tworzyć miasto ??? Człowieku o czym ty piszesz ?? Miasto nie jest od zarabiania pieniędzy, a od dawania mieszkańcom komfortu życia.

      • Czy Miasto i jego Urzędy maja służyć tylko prywacie do dojenia? Już się Żuk przymierzał do sprywatyzowania spółek miejskich. Chcesz by było w Lublinie tak jak w Gdańsku? Tam pieniądze wypracowane kiedyś przez spółki miejskie, po prywatyzacji trafiają do Niemieckich miast. Tam mieszkańcom dzięki pieniądzom Gdańskich obywateli, funduje się darmową komunikację, baseny i inne rozrywki. Lublin zaś, zaciąga kredyty by spłacać bieżące odsetki. Ja się pytam: z czego Żuk zamierza spłacać kredyt, skoro miasta na obsługę kredytów nie stać?
        Jeśli ci nie pasuje sformułowanie ” zakłady pracy” to może na ” produkcyjne lub usługowe miejsca pracy”, bo urzędnicze stołki takimi nie są. Zapytam jeszcze raz: która inwestycja Żuka przynosi dochód dla miasta?
        „…Miasto nie jest od zarabiania pieniędzy, a od dawania mieszkańcom komfortu życia…” Pytanie: kto za ten komfort ma zapłacić? Jeśli miasto nie jest od zarabiania to z czego ma spłacać zaciągane kredyty?

Z kraju