Niedziela, 19 maja 202419/05/2024
690 680 960
690 680 960

Wjechał autobusem na skrzyżowanie, doprowadził do wypadku. Matka z dzieckiem w szpitalu (zdjęcia)

Kierowca autobusu nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu i doprowadził do zderzenia z prawidłowo jadącym volkswagenem. Początkowo nie chciał uznać swojej winy.

67 komentarzy

  1. Po co tam na miejscu Żandarmeria Wojskowa?

    • Kierowca nie miał zamiaru wymusić i wyjechał dobrze. Jednak na skrzyżowaniu z powodu niewymieniania oleju od nowości w ramach oszczędności Warbusa zapaliła mu się taka czerwona kontrolka i mu stanął pojazd awaryjnie a dalej to już znacie.

      • Chłopie co ty pier****sz ?? Gościu nie zauważyłeś auta, za szypko zapier******ś to teraz nie zwalaj winy na sprzęt. Kto zatrudnia takich tumanów. Chłopie my pasażerowie chcemy żyć. Ze szpitala psychiatrucznego uciekłeś. Apeluję do Policji, ITD i w końcu władz miejskich. Przyjrzyjcie się ludzikm którzy pracują jako kierowcy autobusów w Lublinie. Ten konkretny kierowca to jakiś wariat i psychopata

        • Nie traktuj ogólnie kierowców autobusów w Lublinie. Ten kierowca należał do firmy Warbus, która ostatnio wiele razy była obecna w roli głównej na Lublin112.pl To nie jest jedyny taki wypadek. Autobus tej samej firmy niedawno pomylił trasę i zawracając, uszkodził tylną szybę. Jeszcze wcześniej także kierowca autobusu należącego do Warbusa wymusił pierwszeństwo na kierowcy MPK, co doprowadziło do wypadku. Zgadzam się jednak, że ZTM powinno coś z tym zrobić…

    • Wspólne patrole mają, akurat na pojeździe ŻW

  2. Czekamy na cenny komentarz Kuby.

  3. To skrzyzowanie jezt koszmarne! Projektant nie mial wyobraźni! Skrzyżowanie prosi się w trybie pilnym o sygnalizację,ale miejskie procedury na tak potrzebną inwestycję muszą trwać. Obyśmy doczekali przed wypadkiem śmiertelnym na tym wynalazku drogowców.

    • Faktycznie, wszędzie zastosujmy sygnalizacje, żeby kierowcy jeszcze mniej używali mózgu.

    • nie ruszaj g..na bo śmierdzi !

    • Tak, wszędzie sygnalizacja. A mózg i myślenie w domu zostawić.

    • Jak ktoś nie potrafi jeździć to faktycznie, najlepiej w całym mieście postawić sygnalizacje świetlna. Tam gdzie nie ma sygnalizacji ludzie nie wiedza jak jeździć. Cóż jak ktoś ma prawo jazdy za jajka to potrzebuje sygnalizacji

    • Wystarczy nauczyć się przepisów i to skrzyżowanie przestanie być koszmarne tak jak i rondo makro dla niektórych.

  4. Zdrowo przygrzmocił

  5. chyba czas najwyższy zmienić organizację ruchu na tym skrzyżowaniu…
    rondo rozwiązało by problem i upłynniło ruch

  6. Kierowcy MPK nagminnie łamią przepisy wystarczy pokręcić się po mieście Na czerwonym też nie brakuje asów z MPK.

    • Weź się nie zes…aj

    • Ty pewnie tak szybko kręcisz sie po mieście, że nie zdążyłeś dostrzec, że w Lublinie jeździ nie tylko przewoźnik co się nazywa MPK ale tez Warbus, LLA, Irex. Kręć się dalej.

      • Ale najczęściej przepisy łamią te z logiem „MPK” – przynajmniej z mojej obserwacji. Wiać tam mają największe ciśnienie

        • Musisz też wziąć pod uwagę, że oni stanowią około 2/3 taboru ZTM. Nic dziwnego, że na głównych liniach jeździ duża większość MPK, a reszta firm wysyłana jest na linie mniej oblegane lub nowe. Na podstawie, że zobaczysz MPK kilka razy pod rząd stwierdzasz, że to oni najczęściej popełniają wykroczenia. Nie usprawiedliwiam MPK, bo też mają dużo za zębami, ale wystarczy tylko spojrzeć na ilość wypadków Warbusa w porównaniu do MPK. Liczby wypadków nie kłamią, ponieważ gdyby jeździli dobrze i przepisowo, to nie byłoby tyle wypadków z udziałem ich autobusów. Czysta logika.

    • TO NIE MPK TYLKO WARBUS

    • Po pierwsze to nie MPK tylko firma Warbus. Po drugie zależy od sytuacji. Gdy autobus jest rozpędzony, to nie stanie w miejscu i trzeba tylko użyć WYOBRAŹNI oraz POMYŚLEĆ co zrobiłaby bezwładność z pasażerami, gdyby za każdym razem kierowcy (szczególnie jeszcze cięższych przegubowców) hamowali. Nie usprawiedliwiam tu tych, którzy jeżdżą w komunikacji miejskiej za szybko i ryzykują. Powiedz, o jakie sytuacje ci chodzi, przedstaw je i pogadamy czy kierowca przypadkiem nie zrobił lepiej. Jeszcze jedno pytanie do ciebie: Kierowałeś kiedyś autobusem lub jechałeś ciężarówką??? Ja jechałem i nawet w normalnych warunkach hamowanie trzeba rozpoczynać wcześniej. Co dopiero pomyśleć zimą.
      PS. Na przyszłość radzę lepiej znać temat, zanim się wypowiesz i napiszesz np. że wszyscy kierowcy komunikacji miejskiej w Lublinie to MPK. Najlepiej tylko narzekać prawda? 😀

  7. Wczoraj wypadek. Dzisiaj wypadek. To samo skrzyżowanie – codzienny koszmar wielu ludzi. Kiedy światła?

  8. LUDZIE!!! Na prostym odcinku zdarzają się tumany!!!A co dopiero tam??? Tragedia jak jeżdżą kierowcy w tym kraju,mieście…

  9. To nie jest autobus mok,to Ukrainiec z warbusa

  10. Flustrat emeryt nastolatek

    Synki wiem, że jesteście asami kierownicy. A żeby ustąpić pierwszeństwa jak autobus komunikacji miejskiej wyjeżdża z zatoki to mało kto z was to robi. Jak nigdy nie jechałeś pojazdem typu autobus, ciężarówka to nie wiesz, że każdy manewr, zmiana kierunku jazdy, wyjazd z podporządkowanej itp. przy dużym natężeniu ruchu nie jest latwy i przydaje się vwtedy pomoc innych uczestników ruchu, którzy zwolnią przepuszcza a nie jedzie jak kuń z klapkami na oczach i byleb się wyrambolic pod MPK i płakać. To, że u nas jest tyle kolizji to przyczyna jazdy jak cham, burak, pulawiak, bez płynności byle się wcisnąć byle zajechać bo mam magiczny znaczek na masce i jestem fajny dobrze szybko po drzewach jadę i do rowów wpadam. Nie pozdrawiam lubelskich chamów za kierownicy. Pokój ten portalowi ?

    • Pierwszeństwa to akurat pojazdy komunikacji miejskiej nie mają ale trzeba umożliwić im włączenie się do ruchu jeśli sygnalizują taki zamiar. To, że jest chamstwo w stylu przyspieszam jak widzę autobus sygnalizujący wyjazd z zatoki jest na porządku dziennym i nie powinno nikogo dziwić ale mało kto zwraca na takich chamów uwagę, policja też to olewa, a przecież jest za to mandat.

    • Ty miałeś klapki na oczach czytając ten artykuł, najpierw dokładnie przeczytaj że to kierowca autobusu wymusił pierwszeństwo łomie, aha i tak się jakoś składa że znam jednego ze świadków i wcale nie było jakoś tak jak piszesz, polecam też zapoznać się bliżej z tematem a potem relecjonować zdarzenia buraku, a i jeszcze dodam że autobus nie jest pojazdem uprzywilejowanych więc nikt nie ma obowiązku go przepuścić jak wyjeżdża z zatoczki, ale i tak nie trzeba ich puszczać bo sami się wcinają włączając kierunkowskaz i wjeżdżając na ciebie, no ale co komunikacja miejska :).Trzymaj się buraku i następnym razem zastosuj się do moich rad ;).

      • Czy należy ustąpić pierwszeństwa autobusowi ruszającemu z przystanku? Kierowca, który zbliża się pojazdem do oznakowanego przystanku autobusowego w terenie zabudowanym, jest zobowiązany zmniejszyć prędkość. W razie potrzeby powinien się zatrzymać, aby umożliwić kierującemu autobusem włączenie się do ruchu. Warto jednak zaznaczyć, że jest to konieczne tylko jeżeli kierujący autobusem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wyjechanie z zatoki na jezdnię.

        A co jeśli nie zastosujemy się do tej zasady? W takim przypadku popełniamy wykroczenie, gdyż dochodzi wtedy do utrudniania lub tamowania ruchu na drodze publicznej. Mandat karny w takiej sytuacji wynosi 200 zł.

        Podstawa prawna:

        Art. 18 ust. 1 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 r. poz 1137 z późn. zm.)

        Art. 90 ustawy z 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 482 z późn. zm.)

        • Czemu pomijasz ust. 2 Art 18 ??

          który mówi: ,,2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. ”

          ???

          • Bo najpierw jest ust. 1 a potem ust. 2?
            Kierowca inny niż kierowca autobusu ma psi obowiązek zwolnić a nawet zatrzymać się. Konie kropka. Kierowca autobusu może odpowiadać za to że się nie upewnił. A to trzeba mu udowodnić. I tyle w tym temacie.

    • całe szczęście – emeryt. Nie znasz sam przepisów a pouczasz innych. Typowe kręcikółko z MPK.