Niemal dwukrotnie wzrosła liczba ofiar wypadków na ulicach Lublina i okolic. Więcej było też rannych, jak też samych zdarzeń. Niezmienne pozostają za to główne przyczyny wypadków.
Piesi, o których codziennie czyta się, że na PdP (po zmianie przepisów) rzucają się pod koła byli sprawcami 5 wypadków na PdP. Czyli wychodzi mniej niż jeden taki przypadek raz na dwa miesiące.
Faktycznie – ale z nas Święte Krowy, gdy poruszamy się pieszo.
lima
przestań się mazać łajzo
Franio
To niesprawiedliwe. Znowu wychodzi na to, kierujący samochodami byli sprawcami 90% wypadków i 99% kolizji.
Dlatego pora by policja wzięła się bardziej za pieszych i rowerzystów.
jahira
Coś zniczy nie widać nowych
Franio
Na terenie Lublina i powiatu lubelskiego doszło do 197 wypadków.
Piesi byli sprawcami 13 wypadków (9,48 proc. wszystkich).
Mi wychodzi 6,60%, a nie 9,48%. No chyba, że chodzi tylko o wypadki w których uczestniczyli piesi. Ale wtedy te rachunki też się nie zgadzają, bo wyszłoby na to, że piesi brali udział w około 130 wypadkach na 197. Co także nie jest prawdą.
Jakiś błąd jest w tych statystykach.
Franio
Sprawcami ilu wypadków byli pijani rowerzyści? Ile osób zginęło w takich wypadkach?
Tak tylko pytam, bo mandat za kierowanie rowerem po pijaku jest największym w całym taryfikatorze. Nie da się popełnić w ruchu drogowym większego wykroczenia niż kierowanie rowerem po 2 piwach.
noo
Rowerzyści zabijali na trzeźwo. Nie trzeba było im wódki.
Franio
W statystykach brakuje mi wydzielenia potrąceń/rozjechań pieszych na chodnikach, deptakach, itp. placach, a było takich kilka.
Przy obecnym przyzwoleniu służb na jazdę po chodnikach (bo nie ma gdzie parkować) tendencja do rozjeżdzania ludzi poza jezdnią będzie rosnąca.
...
To rejon naszego kraju jest chyba najdzikszy jeśli chodzi o kierowców.
Tu naprawdę strach jeździć, jedzie człowiek zgodnie z przepisami to już mu siedzi jakiś dzikus na zderzaku.
Iwona
A to prawda. Jeżdżę dużo po Polsce i takich narwańców jak w lubelskiem to nigdzie nie ma. A im większy złom tym mocniej ciśnie.
*
… jak masz LWL , LZA czy LCH to nowobogacki janusz w suvie z LU ci nie odpuści, musi trąbić, zajeżdżać i poganiać
Taxi
Nie masz czym jechać to jedź prawą stroną a nie wleczesz się żęchem lewym pasem.
noo
To na pewno jakaś pomyłka lub kaczka dziennikarska. Po zmianie przepisów jest bezpieczniej.
Kierowca
A ile zarejestrowano „nowych” audi, bmw i vw? A ile wydano PJ z chipsów? Gdzie pełne statystyki wiek sprawcy/marka i wiek samochodu?
skarbnik
Czyli reforma mandatów na 10x droższe nie poprawiła bezpieczeństwa, a nawet je pogorszyła, a tak hucznie zapowiadano, że to wszystko w imię naszego bezpieczeństwa. Więc trzeba sobie zadać pytanie, komu pomogła reforma mandatowa? Czyżby znowu tylko kieszeniom polityków?
Piesi, o których codziennie czyta się, że na PdP (po zmianie przepisów) rzucają się pod koła byli sprawcami 5 wypadków na PdP. Czyli wychodzi mniej niż jeden taki przypadek raz na dwa miesiące.
Faktycznie – ale z nas Święte Krowy, gdy poruszamy się pieszo.
przestań się mazać łajzo
To niesprawiedliwe. Znowu wychodzi na to, kierujący samochodami byli sprawcami 90% wypadków i 99% kolizji.
Dlatego pora by policja wzięła się bardziej za pieszych i rowerzystów.
Coś zniczy nie widać nowych
Na terenie Lublina i powiatu lubelskiego doszło do 197 wypadków.
Piesi byli sprawcami 13 wypadków (9,48 proc. wszystkich).
Mi wychodzi 6,60%, a nie 9,48%. No chyba, że chodzi tylko o wypadki w których uczestniczyli piesi. Ale wtedy te rachunki też się nie zgadzają, bo wyszłoby na to, że piesi brali udział w około 130 wypadkach na 197. Co także nie jest prawdą.
Jakiś błąd jest w tych statystykach.
Sprawcami ilu wypadków byli pijani rowerzyści? Ile osób zginęło w takich wypadkach?
Tak tylko pytam, bo mandat za kierowanie rowerem po pijaku jest największym w całym taryfikatorze. Nie da się popełnić w ruchu drogowym większego wykroczenia niż kierowanie rowerem po 2 piwach.
Rowerzyści zabijali na trzeźwo. Nie trzeba było im wódki.
W statystykach brakuje mi wydzielenia potrąceń/rozjechań pieszych na chodnikach, deptakach, itp. placach, a było takich kilka.
Przy obecnym przyzwoleniu służb na jazdę po chodnikach (bo nie ma gdzie parkować) tendencja do rozjeżdzania ludzi poza jezdnią będzie rosnąca.
To rejon naszego kraju jest chyba najdzikszy jeśli chodzi o kierowców.
Tu naprawdę strach jeździć, jedzie człowiek zgodnie z przepisami to już mu siedzi jakiś dzikus na zderzaku.
A to prawda. Jeżdżę dużo po Polsce i takich narwańców jak w lubelskiem to nigdzie nie ma. A im większy złom tym mocniej ciśnie.
… jak masz LWL , LZA czy LCH to nowobogacki janusz w suvie z LU ci nie odpuści, musi trąbić, zajeżdżać i poganiać
Nie masz czym jechać to jedź prawą stroną a nie wleczesz się żęchem lewym pasem.
To na pewno jakaś pomyłka lub kaczka dziennikarska. Po zmianie przepisów jest bezpieczniej.
A ile zarejestrowano „nowych” audi, bmw i vw? A ile wydano PJ z chipsów? Gdzie pełne statystyki wiek sprawcy/marka i wiek samochodu?
Czyli reforma mandatów na 10x droższe nie poprawiła bezpieczeństwa, a nawet je pogorszyła, a tak hucznie zapowiadano, że to wszystko w imię naszego bezpieczeństwa. Więc trzeba sobie zadać pytanie, komu pomogła reforma mandatowa? Czyżby znowu tylko kieszeniom polityków?