Przesłał „pracownicy banku” zdjęcie dowodu osobistego, podał też login i hasło. Stracił kilka tysięcy złotych
16:16 10-02-2024
Do krasnostawskich policjantów zgłosił się 57-letni mieszkaniec powiatu, który padł ofiarą oszustów. Do mężczyzny zadzwoniła kobieta podająca się za pracownicę banku, w którym pokrzywdzony ma konto.
– Oszustka powiedziała mężczyźnie, że chce przelać na jego konto pieniądze z inwestycji w akcje. Niestety mężczyzna dał się zmanipulować i wykonał każde polecenie kobiety. W pierwszej kolejności podał login i hasło do swojego konta. Po chwili „pracownica banku” poprosiła o kod autoryzacyjny umożliwiający zalogowanie się na konto, co też mężczyzna uczynił. Kolejne kody autoryzacyjne, o które poprosiła miały służyć zatwierdzaniu przelewów. Kobieta uzyskała kody, o które prosiła. Oszustka poprosiła ponadto o zdjęcia dowodu pokrzywdzonego oraz o zainstalowanie na urządzeniu aplikacji AnyDesk, służącej do zdalnej obsługi pulpitu – informuje starszy sierżant Anna Chuszcza z krasnostawskiej Policji.
Po czasie mężczyzna zorientował się, że z jego konta zostały wyprowadzone dwa ekspresowe przelewy na łączną kwotę blisko 7000 złotych. 57-latek przyznał policjantowi, że nie korzysta na co dzień z bankowości elektronicznej i Internetu. Sprawą zajmują się krasnostawscy policjanci.
Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i prosi o wygenerowanie i przekazanie kodów autoryzacyjnych płatności elektronicznych czy zainstalowania oprogramowania na telefonie lub komputerze – z całą pewnością rozmawiamy z oszustem.
– Apelujemy również o prowadzenie rozmów z naszymi bliskimi i uczulanie ich na to, by nie dali się oszukać. Nie każdy jest biegły w posługiwaniu się Internetem i ufa, że osoba dzwoniąca do niego chce mu pomóc – dodaje starszy sierżant Anna Chuszcza.
taki dziwny wyraz przeważnie jest „czy zgadzasz się na przelew wychodzący” 🙂
57 lat a już ameba
„Apelujemy również o prowadzenie rozmów z naszymi bliskimi i uczulanie ich na to, by nie dali się oszukać. Nie każdy jest biegły w posługiwaniu się Internetem i ufa, że osoba dzwoniąca do niego chce mu pomóc ”
To może by tak odłączyć Internet osobom niekorzystającym na co dzień z Internetu? Tak jak się ślepemu auta nie daje?
Tylko bidy sobie i innym mogą narobić…
Powinien wysłać jeszcze zdjęcie swojego przyrodzenia i miałby komplet.
Gratuluję. Jak dożył tego wieku…
Do tej pory, bez banku, jakoś dało się żyć. A teraz te różne konta, bliki, elektroniki…
=== ROMANO ===
Komentujący są bez żadnej kultury tylko dowalają sobie leniwe śmiecia umysłowe.
Pozdrawiam słonecznie uśmiechniętych.
=== Romano ===
Naśmiewanie się z ludzi, co za szmaty tutaj piszą ?
Pozdro chamy