Poranne problemy komunikacyjne w Lublinie. W autobusach zabrakło paliwa, pojazdy stanęły

Pasażerowie kilku linii autobusowych znacznie dłużej oczekiwali dzisiaj na przystankach. Wszystko z powodu problemów jednego z przewoźników.

Pasażerom lubelskiej komunikacji miejskiej znów dały się we znaki problemy, jakie dręczą jednego z przewoźników. Chodzi o spółkę Warbus, która na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego obsługuje część linii autobusowych na terenie miasta. Pojazdy należące do tej firmy można spotkać na liniach: 2, 3, 6, 8, 10, 14, 20, 26, 30, 31, 32, 33, 39, 42, 44 i 57. Część z nich nie wyjechało jednak dzisiaj rano na trasy, kierowcy kolejnych po pewnym czasie musieli przerwać obsługę kursów, gdyż w autobusach zabrakło paliwa.

Jak nas poinformowano, każdego dnia na ulice Lublina powinno wyjeżdżać 29 należących do Warbusa autobusów. W czwartek trzy z nich miały zostać w zajezdni, kolejnych pięć nie mogło kursować z powodu niewystarczającej ilości paliwa. Z uzyskanych przez nas informacji wynika, że już od pewnego czasu zaczęły pojawiać się związane z tym problemy. Autobusy tankowano „na styk”, czyli do baków wlewano tylko tyle paliwa, aby wystarczyło na obsługę trasy i zjazd do zajezdni.

Kierowcy obawiali się, że jeżeli przyjdzie im np. skorzystać z objazdu, a więc trasa się wydłuży, paliwa nie wystarczy na obsłużenie wszystkich zaplanowanych kursów. Jednak sytuacja, żeby paliwa zupełnie brakowało już przy porannym wyjeździe, zdarzyła się po raz pierwszy. Zdarzenie potwierdziła nam Anna Zalewska, podinspektor ds. marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Lublinie. Jak wyjaśnia, pojedyncze pojazdy zjeżdżały, aby się zatankować. Przewoźnik został już wezwany do złożenia wyjaśnień w związku z utratą kursów.

To już kolejny przypadek problemów z Warbusem w Lublinie, w przeszłości część kierowców przerwała pracę, zjeżdżając z tras do zajezdni. W ten sposób protestowali przeciwko spóźniającym się wynagrodzeniom. Problemy pojawiły się na liniach nr 3, 10, 26 i 31. Co więcej, zagrożone było również wykonywanie kursów na pozostałych trasach obsługiwanych przez przewoźnika. W niektórych przypadkach opóźnienia w wypłatą pensji przekraczały miesiąc. Miasto wezwało wtedy firmę do uporządkowania spraw pracowniczych, aby sytuacje tego typu się nie powtarzały.

(fot. lublin112.pl)

Zobacz również

59 komentarzy

  1. Poczytajcie opinie o tym co wyprawia ta firma w innych miastach… Wygrali przetarg na obsługe lini nie be powodu…

    • Jakimi kryteriami kierowali się urzędnicy, którzy uznali, że Warbus wygrał przetarg? Na pewno nie interesem pasażerów bo linie obsługiwane przez Warbus są wyjątkowo niepunktualne a teraz nawet niewiarygodne. Przetargami publicznymi powinny zająć się odpowiednie służby jeżeli Rada Miasta nie radzi sobie z nadzorem nad zarządzaniem miastem.

      • Przetargi są ,ale te niewygodne i na których „rada”nie zarobi.

      • Prawem o zamówieniach publicznych idioto! Widać że styczności nie miałeś z zamówieniami. Kto by się tym nie zajął efekt był by ten sam. Tu trzeba prawo zmienić, a nie urzędników miasta oskarżać.

  2. Może w nocy ktoś osusza zbiorniki 😉

  3. A narzekacie na MPK . he he Zobaczymy z iloma jeszcze dziado-przewożnikami ZTM podpisze umowy , podczas przyszłych przetargów na usługi transportowe .

  4. Tego dziadtransa trzeba jak najszybciej pogonić bo z tego już nic nie będzie autobusy już zapuszczone tak że jechać nie chcą kierowcy dostają pensję z ogromnym opóźnieniem no i teraz jeszcze to. Niech ZTM się nie zastanawia tylko pogoni kota jak PKS Zielona Góra.

    • idiota? nie, to anegdota

      Jak ZTM chce nowe autobusy za grosze to zawsze będzie się uganiać z dziad-transami. Gdyby wystarczyły autobusy 5-10 letnie byłoby lepiej.

  5. Polityka oszczędności w mieście doprowadziła, że w drodze przetargu ZTM wybiera dziadowskich prywatnych przewoźników, którzy jeżdżą raptem za kilka groszy mniej niż MPK. A efekty są jakie są, opóźnione wypłaty, niezrealizowane kursy, ukraińcy za fajerą i zagrożenie na drogach. Nie macie nawet pojęcia, jak łamie się czas pracy u prywaciarzy. Jeżdżą bez wolnego, często nawet po dwie zmiany! Zauważcie też, że wszystkie niebezpieczne sytuacje spowodowane są głównie przez kierowców prywatnych przewoźników.

    • sorki, ale meteor/irex – jak płacisz tak masz….

    • Spróbuj wybrać inną firmę to Ci cba wjedzie za brak dyscypliny finansowej. Firmy przescigają się w zaniżaniu cen, a ty pierdzielisz o „polityce oszczędności miasta”. Co ma miasto do firm? Nie dopuści je do przetargu? To po raz kolejny zapukają smutni panowie.

  6. To kierowca wyjeżdżając z bazy nie widzi ile ma paliwa w zbiorniku? nie może tego sprawdzić i zgłosić przełożonemu? Autobus nie przygotowany do jazdy pod względem technicznym = zostaję w bazie. To chyba logiczne. To pracodawca ma zapewnić odpowiednie narzędzia i materiały eksploatacyjne do pracy.

    • Fryta – pracowałeś Ty kiedyś u takiego dziada-pseudobiznesmena jakim jest Warbus? 🙂 To o czym piszesz to może być w cywilizowanych firmach a nie w takim dziadostwie. Podejrzewam tutaj kierowcy nawet nie mają do kogo zgłosić nieprawidłowości a jeśli nawet to nikt z tym nic nie robi :D.

      • Dokładnie tak jest jak piszesz. Autobusy niesprawne już przy wyjeździe z zajezdni: „jeździj bo nie mam ci na co podmienić”. Usterki się zgłasza codziennie te same i… oczywiście nic się nie dzieje. Kierowcy jeżdżą nawet po 250 godzin co jest oczywiście niezgodne z prawem. A z tym zobowiązaniem do uregulowania spraw pracowniczych czyli wypłacaniem wynagrodzenia w terminie to oczywiście w dalszym ciągu czeka się na wynagrodzenie ponad miesiąc. Sprawy zgłaszane w PIPie czy w ITD, nawet wielokrotne prośby o zajęcie się sprawą przez lubelskie gazety – nic nie daje. Problemy zdaje się z miesiąca na miesiąc się nawarstwiają i tylko czekać aż to wszystko pi…olnie. Problem pozostanie bo kierowcy będą mieli wielkie problemy by odzyskać wynagrodzenia a pasażerowie bo z dnia na dzień odpadnie aż 30 rozkładów i to będzie dramat!

        • Lubelski pip to jest jakieś nieporozumienie, oni nic nie może – sk******** siedzą tylko i pieniądze za nic biorą…

        • Lubelski pip to jest jakieś nieporozumienie, oni „ten pan w okularkach, na dole” nic nie może – sk******** siedzą tylko i pieniądze za nic biorą…

  7. wywalić takich dziadów zostawić mpk

  8. Wypowiedź fryty pozwala przypuszczać, że przybyła z kosmosu…

    • Nie. Pracuję po prostu w innej branży i mam przez to nieco inne doświadczenia. Jak pracodawca nie zapewnia odpowiedniego stanowiska do pracy to się nie pracuje – proste. Gdy załoga nie pracuje firma nie zarabia, a gdy firma nie zarabia to dyro wylatuje. Są odpowiednie standardy i pewne minimum musi być przestrzegane. Zmieniałem swego czasu pracodawcę między innymi dlatego, że poprzedni nie zapewniał odpowiedniego standardu socjalnego i przestawał płacić terminowo. W 6 miesięcy uciekła mu cała załoga, a po 12 zwinął interes 🙂

  9. kierowca z warbusa

    Żaden kierowca nie otrzymal jeszcze wynagrodzenia. Nie starcza nawet na paliwo.

  10. Mpk to nie stać nawet na zakup autobusów

    • Oni mają typie w taborze ok. 220 pojazdów, Warbus 33, Irex 18, lla i podwykonawcy kilkanaście. MPK to około 73 % taboru ZTM, więc na pewno mogliby sprzedać niektóre autobusy i wymienić na nowe. Nie narzekaj tak na MPK, bo gdyby nie ten przewoźnik, to w Lublinie kursowałoby tylko 79 autobusów, czyli około 1,43 autobusu na linię… Brzmi może zabawnie, ale to jest prawda, że bez MPK ZTM w Lublinie nie dał by po prostu rady…

  11. Tak jest i będzie dopóki jedynym kryterium wyboru będzie najniższa cena. To społeczeństwo jest na tyle głupie że teraz najłatwiej pisać kocopoły typu pogonić tych dziadów, wyrwać chwasta itd ale gdyby przy wyborze oferty ZTM (czytaj miasto) wybrało droższą ale jakiejś bardziej cywilizowanej firmy to ci wszyscy co dzisiaj wyganiają Warbusa wtedy by wieszali psy na urzędasach pisali o rozrzutności, przejadaniu pieniędzy i wyzywali ich od najgorszych.
    Druga strona medalu jest taka że taki ZTM mimo wszystko powinien nas chronić przed tego rodzaju pożal się boże dziadtransami, tylko że nie ma jaj i się boi wybrać coś droższego lub rozpisać inne kryteria wyboru zwyciężcy przy specyfikacji przetargu. Tu się nie umie postawić ale za to pięknie potrafi trwonić pieniążki na takie beznadziejne linie trolejbusowe typu 152 154 czy 157 wożące 2 muchy i psa z kulawą nogą.

  12. Kiedyś pks Zielona czy tam Jelenia Góra. Teraz jakieś inne dziadostwo. Co się dzieje z tym krajem. Z tym Lublinem?

  13. Możecie mi powiedzieć co skłania ludzi do pracy u prywatnych przewoźników w Lublinie? Przecież to orka poza przepisami za marne pieniądze. Rozumiem, że ktoś nadużywał alkoholu, kradł paliwo i ma zamkniętą drogę do MPK. Ale reszta? Niska inteligencja?

    • Odpowiem Ci kolego. Nigdy nie kradłem, nigdy nie jeździłem po alkoholu, nigdy nie wyleciałem… Wręcz przeciwnie – zawsze starałem się być dobry w tym co robię cokolwiek by to było. Jeżeli chcesz nocować w swoim własnym łóżku i jednocześnie nie pracować po 16 godzin dziennie to nie masz wiele możliwości. W MPK pierwsze wypłaty są poniżej 2 tysięcy zł co jest poniżej mojej godności i raczej dziwię się że znajdują się jelenie co za takie pieniądze chcą na siebie brać taką odpowiedzialność jak wożenie ludzi. W Irexie jeździ się na działalności gospdarczej więc jeździsz jako firma a nie jako pracownik co jak dla mnie wszystko zmienia i dziwię się że do tej pory nie było z tego jakiejś chryi. Pozostaje LLA ewentualnie jacyś prywaciarze jeżdżący pod szyldem MPK. Coś pominąłem? Praca w Warbusie wydawała się do niedawna całkiem ciekawą alternatywą, choć rzeczywiście ani razu nie dostałem wynagrodzenia na czas. Były inne plusy. Zawsze można było się dogadać co do zmiany, linii, wolnego…. W MPK słowo „dogadać się” nie istnieje…

    • Nikt nie chce pracować poniżej 2000 zł miesięcznie, a w mpk tyle właśnie zarabiają nowi kierowcy.

  14. Tak to jest jak się zaniża przetargi aby tylko wygrać. Tak jest wszędzie.

  15. Powinni pogonic przewoznika jak najszybciej. Sytuacja z przystanku Brama Krakowska 01. Miedzy godzina 15 a 16 autobus nr 6 notorycznie nie przyjezdza. Mamy nowy rozklad autobusow ze wzgledu na ferie ale co tam… 15.44 wg rozkladu powinna byc 6 a na tablicy elektronicznej autobus za UWAGA 15 minut.
    Wczesniejszy rozklad autobus 15.54 a na tablicy autobus za 17 minut. I codziennie od pazdziernika ta sama sytuacja. Kolejny przystanek Koryznowej 02. Autobus tej samej linii 6 wg nowego rozkladu powinien byc o 7.47. A co wisi na przystanku? Stary rozklad wg ktorego autobus byl 7.32. I o tej godzinie przyjezdza majac w nosie zmiany rozkladu. Kilkukrotnie zglaszanie do ztm nic nie dalo.

  16. Kolego „kierowca” , kierowców z np. Irexu skłania to, że owszem tłuką godzin, nie jest to eldorado, ale przynajmniej mają możliwość zarobić powyżej 3 tysiecy, tak wiem na działalności, ale znam paru co już 2 lata na własnej i nie narzekają. Przynajmniej większość ma swój wóz, linie , nie ma skakania codziennie co innego, co moim zdaniem jest dość komfortowe. A MPK? Wybacz , ale to ja nie rozumiem ludzi którzy wstaja o 3, 4 do tak odpowiedzialnej pracy , a przy wypłacie zonk…niech każdy robi swoje

    • Irex to ma pojęcie o KM i o kierowcach i wie że to oprócz lessingu podstawa. A nie jak dziady z warszawy…

    • To czemu kierowcy z irexu przychodzą do MPK? A już tłumaczę. W irexie po pierwsze jest parcie na własną działalność. Wtedy odpowiedzialność za czas pracy przechodzi na kierowcę. Po drugie żeby zarobić 3000 zł muszą jeździć często po 6 dni pod rząd, też wstawać o 3-4 rano i pracować gruuuubo ponad 200 godzin w miesiącu. Przeliczając zarobki na godzinę netto w MPK zarabia się dużo więcej już na starcie. Nie wspomnę o tym że w MPK przysługuje pełny wymiar urlopu, dodatki na święta, wakacje, dodatki nocny, świąteczny o od jakiegoś czasu dodatkowe, miesięczne nagrody. Nie wspomnę o tym, że taki naiwniaczek w irexie na własnej działalności może zapomnieć o urlopie a szkolenie okresowe i badania musi sobie opłacić z własnej kieszeni. Trzeba być umysłowym idiotą, żeby nie potrafić liczyć i pracować dla prywaciarza.

    • Trzeba rozkład zmienić i dostosować do korków.

  17. Panie Ferdku ale jaja!

  18. wszyscy do komunikacji miejskiej bo smog , warbus nie chce robic smogu dlatego paliwa nie ma

  19. prawdziwy socjalista

    Kryterium najniższej ceny, brak nadzoru ze strony ZTM i mamy co mamy. I zgadzam się z tym, że żaden kierowca nie powinien w takim dziadostwie pracować więc albo by padło i powstało coś lepszego, bo świat nie lubi pustki, albo by samo musiało się zmienić. Gdyby wszyscy pracujący za grosze czyli poniżej 2 tysi na rękę/m-c choćby przez jeden miesiąc nie pracowali to by nareszcie coś z tym zrobiono. Dopóki będą chętni pracować ciężko przez cały miesiąc za te grosze to żadne narzekanie tego nie zmieni, wyzyskiwacze rozumują tylko przez własną kieszeń.

  20. Nie było przetargów, dogadywali się po znajomości. Są przetargi, to większość jest „cena 100%” i wygrywa najgorsza oferta. Jeśli urząd da w przetargu minimalne wymagania, to firmy złożą protest, że przetarg ustawiony pod konkretną firmę i trzeba powtarzać po kilka razy. Tak źle i tak niedobrze. Wszystko przez to, że uczciwego człowieka ze świecą trzeba szukać, a i tak się wypali zanim znajdziesz.

    • Patrz,a przetargów na „przewóz niepełnosprawnych dzieci”gmina Lublin nie robi.Czemu?Cuś,ktuś i resztę sobie dopowiedz.A wiesz skąd są pieniążki?Tak to jest jak „władza”gra pod siebie.To tylko mały przykład,podobnie te wszelkie budowy i etc.

  21. Trochę przypomina mi to Bp tour. W którym pracowałem wieczne problemy z naprawami, paliwem i wypłatą. Też mógłby się ktoś tym syfem zająć. Począwszy od PiP przez BHP na ITD kończąc

  22. Problem,bo problem chyba jest wyżej z tymi wszelkimi przetargami.Moim zdaniem „ręka rękę myje” a szczególnie w tym mieście inspiracji i powiązań urzędasów.W końcu kasa w kieszeni musi się zgadzać,czyż w tym kraju tak nie jest?

  23. Na Żuka trzeba się przesiąść

  24. Radek Konopnica

    Ten ZTM to jest jakaś porażka. Był kiedyś MPK Lublin, który zarządzał wszystkimi liniami autobusowymi i trolejbusowymi w Lublinie, nie było żadnych problemów. Jeździły stare Jelcze, Ikarusy, na trolejbusach jeździły Jelcze i nikt nie narzekał. Ja nie pamiętam, żeby kiedykolwiek za starych dobrych czasów lubelskiej komunikacji wtedy gdy jeszcze nie istniał ZTM był problem z zatankowaniem autobusu. Teraz jest ZTM i jakieś podfirmy, które jeżdżą na zlecenie to jest chore. Złomuje się niskopodłogowe autobusy, sprzedaje dobre trolejbusy na Ukrainę, a kupuje jakieś Ursusy, które są totalnym niewypałem , a następnie wypuszcza trolejbusy na linie autobusowe z patykami na dole. Jak ja bym chciał, żeby wróciło stare dobre MPK Lublin i wraz z nim Prywatne Przedsiębiorstwa Autobusowe.

  25. Pan Radek ma rację. Dokładnie tak. Wcześniej jak nie było tego ZTM było tylko MPK Lublin i tzw.prywatki. Bardzo fajne rozwiązanie. Tak powinno być do dzisiaj. Wymyślili sobie jakieś ZTMy. Urzędnicze dziadostwo. Nawet rozkłady nie są takie jakie były wcześniej. Ech, chciało by się wrócić do czasów linii autobusowej nr.9 Marina i Dąbrowa oraz trolejbusowej 150.

    • A ty nazywasz się janicki że tęskno ci do tych kopert których grubość ustaliłeś zależnie od atrakcyjności rozkładu jakie miałeś w gestii rozdawać?

  26. W starych autobusach nie ma kontrolki od paliwa wiec kierowca nie wie ile jeszcze ma paliwa. Nie ma nawet predkosciomierza bo po co on na miasto dlatego 8 zapier po janowskiej szybciej niz karetka na sygnale. Czasem dla oszczednosci nie ma nawet kierowcy wtedy kieruje malpa albo goryl. To na porannych zmianach kiedy pasazerowie sa zaspani i nie patrza na kierowce. No i wtedy jest najwiecej wypafkow bo malpa mysli o bananach a nie o znakach.

    • Grześ przez wieś

      Tylko że stary jelcz czy ikarus palił ok.30 /100l paliwa,a nowy mercedes i autosan ok.60/100l,o ursusie już nie wspomne bo bije wszelkie rekordy nadmiernego spalania.

  27. Jak w lustrzanym odbiciu sytuacja w Jastrzębiu-Zdroju.

  28. Może Wasze miasto wejdzie w kontakt z naszym i wywalimy wspólnie tego Warbusa!

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7966zł 0.05%
    • GBP 5.0024zł 0.65%
    • EUR 4.2978zł 0.2%
    • CHF 3.8184zł 0.28%

    Polub nas

    Materiały wideo

    „Grzesiu czego ty nie śpisz”. Spotkanie leśniczego z niedźwiedziem (wideo)
    Fotograficzne podsumowanie roku 2018 w Porcie Lotniczym Lublin (wideo)
    Spadł z motoroweru przed nieoznakowanym radiowozem (wideo)
    Wjechała rowerem na przejście. Po chwili doszło do potrącenia (wideo)
    Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym w Rzeszowie. Nagranie z monitoringu (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Do meczu MKS Perła Lublin – SPR Pogoń Szczecin coraz bliżej! Mamy dla Was bilety!
    Zaproszenie na koncert zespołu Hunter. Weź udział w konkursie, wygraj płytę z autografem!
    W Lublinie odbędzie się spektakl Sztukmistrze – program SPEKTRUM. Mamy dla Was bilety!
    Zadbaj o swój rozwój – przyjdź na Dni Kariery®!
    Podczas meczu Motoru Lublin z Avią Świdnik odbędzie się zbiórka dla Stowarzyszenia Opieki nad Zwierzętami „Lubelski Animals”
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.