Polacy planują wyjazdy wakacyjne, większość deklaruje wakacje w Polsce
12:25 17-05-2022
Profitroom, dostawca technologii rezerwacyjnych, we współpracy z hotelami przeprowadził ogólnopolskie badanie „Plany wakacyjne Polaków 2022”.
– Od wybuchu pandemii rynek turystyczny cechuje bardzo duża zmienność. Poprzez badanie chcieliśmy uzyskać informacje na temat tego, jak będzie kształtował się popyt na usługi hotelowe w Polsce. W tym roku występuje szereg nowych czynników wpływających na decyzje o rezerwacjach, główne z nich to powrót zagranicznych podróży, wojna na Ukrainie i wzrost inflacji – wyjaśnia Marcin Dragan, założyciel Profitroom.
Wśród ankietowanych dominuje chęć wyjazdu w miesiącach lipcu – sierpniu (71,8%), ale wiele osób (28,2%) zakłada również możliwość wyjazdu jeszcze w maju – czerwcu lub na początku jesieni (wrzesień – październik). Najbardziej popularne wśród Polaków będą wyjazdy tygodniowe (41,5%). Ponad połowa ankietowanych nie dokonała jeszcze rezerwacji pobytu wypoczynkowego.
– Wyniki ankiety potwierdzają dane z naszych systemów rezerwacyjnych. W tych niepewnych czasach goście coraz częściej zwlekają ze złożeniem rezerwacji do ostatniej chwili. Tymczasem im wcześniej dokonuje się rezerwacji, tym taniej, gdyż w hotelach funkcjonuje taki sam mechanizm podnoszenia ceny, jaki znamy z linii lotniczych – komentuje Dragan.
Zniesienie obostrzeń w podróżach międzynarodowych wzmaga chęć do wyjazdów za granicę, które deklaruje prawie połowa ankietowanych. Wakacje w Polsce cieszą się jednak niesłabnąca popularnością i aż 83% Polaków swój urlop spędzi na wyjeździe w kraju.
Pomimo wysokiej inflacji 87% Polaków planuje więcej niż jeden wyjazd wypoczynkowy do końca roku. 60% gości wyda tyle samo na wakacje, co w ubiegłym roku, a co trzeci ankietowany deklaruje wyższy budżet. Większość na rezerwację pobytu na osobę wyda nie więcej niż 1500 zł.
– Wyniki ankiety świadczą o tym, że możemy spodziewać się bardzo dużego popytu na wyjazdy wypoczynkowe. Jeśli chcemy zarezerwować pokój w wymarzonym hotelu, to lepiej zróbmy to już teraz – mówi Marcin Dragan.
Jednym z pytań, które znalazło się w ankiecie organizowanej przez Profitroom było wskazanie inspiracji wyboru konkretnego hotelu lub miejsca wypoczynku. Ankietowani odpowiedzieli, że przede wszystkim wpływ na decyzję o rezerwacji mają dla nich rankingi hoteli dostępne w Internecie (64%) oraz rekomendacje znajomych i rodziny (53,9%). Na kolejnych miejscach znalazły się media społecznościowe czy reklama w mediach.
Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków” przeprowadzono metodą panelu online w dniach 9-12 maja 2022 r.
(fot. lublin112.pl, źródło Profitroom)
tak, trwają prace polegające na odswiezeniu linoleum i pomalowaniu barierek na balkonie
Ty też odśwież te 40 m2 w kamienicy po babce.
Konserwa w plecak, ziemniaki do bagażnika, harnaś w łapę i nad jezioro, oczywiście w okolicach Łęcznej, bo na mazurach za drogo i za daleko a LPG i pb95 za drogie.