Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Pociągi Lublin – Warszawa przyśpieszyły, jednak wciąż nie pokonują trasy w 90 minut. Kolej wyjaśnia dlaczego

Sześć lat temu zapowiadano, że czas przejazdu pociągiem między Lublinem a Warszawą skróci się do 90 minut. Okazuje się, iż wciąż do osiągnięcia tego wyniku sporo brakuje.

Kiedy w połowie 2017 r. w Lublinie, w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, podpisywane były umowy na modernizację linii kolejowej Lublin – Warszawa zapowiadano, że czas przejazdu między tymi miastami skróci się do 90 minut. Tymczasem obecnie najszybszy skład na tej trasie pokonuje ją w niecałe dwie godziny. Oczywiście po przebudowie szlaku kolejowego pociągi jeżdżą szybciej, jednak wciąż składy nie osiągnęły zakładanego czasu przejazdu.

Jak się okazuje, nie wszystkie z planowanych prac zostały wykonane. Magdalena Janus ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe wyjaśnia, iż aby osiągnąć szacowany na 90 minut czas przejazdu pomiędzy Lublinem a Warszawą, niezbędna jest jeszcze modernizacja odcinka między stolicą a Otwockiem.

Część trasy, od Warszawy Wschodniej do stacji Warszawa Wawer jest już przebudowywana. Powstają dwa nowe tory od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer, co umożliwi rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Prowadzone są też roboty przy budowie nowych przejść podziemnych, przebudowie peronów, remoncie wiat przystankowych, będzie też nowy przystanek Warszawa Grochów w pobliżu szpitala na ul. Szaserów. Te prace mają się zakończyć do końca bieżącego roku.

Jeżeli zaś chodzi o ostatnią część projektu związanego z przebudową linii kolejowej Lublin – Warszawa, czyli odcinka Wawer – Otwock, to gotowa jest już dokumentacja projektowa. Obecnie pozyskiwane są niezbędne decyzje środowiskowe. Wiosną przyszłego roku ma zostać ogłoszony przetarg na realizację robót budowlanych.

W ramach inwestycji planowana jest dobudowa dwóch dodatkowych torów, aby oddzielić ruch pociągów dalekobieżnych od tych lokalnych, które kursują w ramach przewozów aglomeracyjnych. Powstanie też 20 nowych podziemnych przejść dla pieszych oraz przebudowane zostaną stacje i przystanki.

Jak dodaje Magdalena Janus, dopiero po zakończeniu modernizacji tego odcinka i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń, czas przejazdu pomiędzy Warszawa a Lublinem skróci się do 90 minut. Zaznacza jednak, iż już teraz pociągi między Lublinem a Otwockiem kursują z prędkością do 160 km/h co pozwoliło na skrócenie czasu przejazdu o około 20 minut.

23 komentarze

  1. Mądrzy myślący tylko na Konfederacja KORWIN!! Vs. Lewicowi ćwierćinteligenci ignorantki PO SLD

  2. Jakoś nie wydaje mi się, żeby remont tego odcinka aż tak wpłynął na czas przejazdu.

Dodaj komentarz

Z kraju