Piątek, 10 maja 202410/05/2024
690 680 960
690 680 960

Którędy pobiegnie obwodnica Zamościa? Ruszają spotkania informacyjne

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprasza do udziału w dwóch spotkaniach informacyjnych, podczas których zaprezentowane będą wstępne korytarze przebiegu obwodnicy Zamościa w ciągu drogi krajowej nr 74.

Spotkania w sprawie budowy obwodnicy Zamościa odbędą się w Bodaczowie (13 września, godz. 16, remiza strażacka, Bodaczów 11A) oraz w miejscowości Wysokie (14 września, godz. 16, Gminny Ośrodek Kultury, Wysokie 154). Projektanci przedstawią szczegółowo trzy wstępne warianty przebiegu drogi i odpowiedzą na wszystkie pytania.

Obwodnica Zamościa

Jest to jedna z siedmiu inwestycji w woj. lubelskim, planowanych w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Droga będzie liczyć od 17 do 17,5 km (w zależności od wariantu) i ominie Zamość od północno-zachodniej strony. Początek zaplanowano na skrzyżowaniu z drogą powiatową 3206L, gdzie połączy się z planowaną obwodnicą Szczebrzeszyna, a koniec na połączeniu z węzłem Zamość Sitaniec, który powstanie w ramach budowy drogi ekspresowej S17 (Piaski – Hrebenne).

Uwagi i wnioski

Zarówno w trakcie spotkania, jak i po jego zakończeniu, każdy będzie mógł zgłosić na specjalnym formularzu swoje propozycje, przekazać ewentualne uwagi lub sugestie dotyczące proponowanych rozwiązań projektowych.

Wypełniony i podpisany formularz (do pobrania poniżej) można przesłać pocztą tradycyjną na adres Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie, ul. Ogrodowa 21 20-075 Lublin lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: [email protected].

Co dalej?

Planowana obwodnica będzie drogą jednojezdniową klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), dwupasową, o szerokości jezdni 7 m. Obecny etap prac projektowych pozwoli wskazać jej najkorzystniejszy wariant przebiegu oraz umożliwi złożenie wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej (DŚU).  Kolejnym etapem będzie wykonanie elementów koncepcji programowej, która uszczegółowi rozwiązania dla wskazanego w DŚU wariantu trasy oraz określi wytyczne dla projektu budowlanego.

W dalszej perspektywie, kolejne prace przygotowawcze obejmą m.in. opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po jej uzyskaniu zostanie przeprowadzona procedura związana z wykupem nieruchomości pod planowaną inwestycję w wybranym wariancie.

Formularz wniosku – PDF

Formularz wniosku – Word

Plany orientacyjne

Plany w skali 1:5000 z ewidencją

(fot. GDDKiA)

Komentarze wyłączone