Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Dopiero uruchomili światła, już zderzyły się tam dwa auta (zdjęcia)

Zaledwie dzień po uruchomieniu sygnalizacji świetlnej na rondzie przy Gali, już pierwszy z kierowców wjechał na czerwonym i doprowadził do zderzenia pojazdów. Na miejscu pracują policjanci.

We wtorek uruchomiona została sygnalizacja świetlna na rondzie Lubelskiego Lipca ’80, czyli tzw. rondzie przy Gali w Lublinie. O ile kiedy światła nie działały, nie dochodziło w tym miejscu do poważniejszych zdarzeń drogowych, to dzisiaj wieczorem już zderzyły się dwa auta.

Kilka minut przed godziną 21 na rondzie miało miejsce zderzenie audi i hyundaia. Na miejscu interweniowała policja. Podróżujące pojazdami osoby nie odniosły obrażeń ciała.

Jak nas poinformowano, wstępną przyczyną kolizji miało być zignorowanie wskazań sygnalizacji świetlnej przez jednego z kierowców. Na miejscu pracują policjanci, którzy ustalają szczegółowe okoliczności oraz dokładne przyczyny zdarzenia. Nie ma większych utrudnień w ruchu.

Dopiero uruchomili światła, już zderzyły się tam dwa auta (zdjęcia)

Dopiero uruchomili światła, już zderzyły się tam dwa auta (zdjęcia)
(fot. lublin112)

36 komentarzy

  1. Lublintostanumysłu

    Kw, zapraszam do miasta Rydzyka, gdzie swiatla na rondach to wyjątek, a kolizji praktycznie nie ma. Jednak to, co odróżnia Polskę A i B to ogromna różnica w kulturze na drodze. W Toruniu nie spotkasz na drodze zadnych problemów i zagrożeń, chyba że pozapadane studzienki i dziury. Polska wschodnia powinna być wdzięczna Unii za budowę infrastruktury drogowej. I powinna to wykorzustać, z głową.

  2. wiejski student się nie popisał ałdi

  3. Światła są po to żeby ułatwić poruszanie się to tak ruchliwych skrzyżowaniach. Nie każdy musi ( tak musi) być kierowcą zawodowym żeby sobie dobrze radził a ma prawo jezdzić każdy kto posiada uprawnienia kat b więc dużo ludzi po prostu czuje się lepiej.

  4. 1. Jeszcze jednym celem sygnalizacji jest sterowanie ruchem. Łatwiej przewidzieć/kontrolować potoki pojazdów gdy przejeżdżają one w stałych cyklach.
    2. Spóźnionym autobusom także łatwiej pomóc gdy jest inteligentna sygnalizacja. A jeżeli nie chcemy mieć korków w mieście, to komunikacja miejska musi jeździć punktualnie i sprawnie.

    • jaka inteligentna sygnalizacja, wykonawca tego ulepu w Lublinie (QUMAK) zawalił sprawę, pomysł na system był dobry ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia już na poziomie okablowania strukturalnego i sprzętu aktywnego które spinają wszystkie skrzyżowania …. oglądałem system wykonany przez sąsiadów z zachodu, wykonany częściowo polskimi rękami i o dziwo nie ma porównania szczególnie od strony oprogramowania, sterowników i urządzeń aktywnych struktury …. Jeśli chodzi o ronda to postulowałbym na tym żeby świateł używać w czasie „Heavy Traffic”, kiedy faktycznie pomagają. Prawda jest taka że ktoś lobbuje mało potrzebną sygnalizację w Lublinie. Doskonale widać to kiedy przypadkowy kierowca wyłącza działanie sygnalizacji usuwając denerwujący go sygnalizator przy użyciu samochodu ;P i nagle kończą się kolejki samochodów, co często ma miejsce np. na czechowie… może warto wziąć przykład z holenderskiego Leeuwarden gdzie chyba całkowicie zrezygnowano ze świateł wyłączających myślenie użytkowników ruchu ;P

  5. Przy wjeździe od Unii Lubelskiej dobrze widać sygnalizator dla zjeżdżających z ronda. Jak jest ciemno, to można pomylić. I wtedy zamiast patrzeć na swój czerwony patrzy się na nieswój zielony.
    Przed remontem też tak było.
    Inne jazdy też chyba tak mają.

  6. Może czas postawić znaki STOP i namalować czerwone pasy? A i lustra by się przydały. I może fotoradar,albo policjant z bloczkiem mandatów. Ludzie,przecież to i tak nic nie pomoże, są osobniki myślące po swojemu i nic na to nie poradzi. Bezpieczeństwo zależy od nas wszystkich, trzeba współpracować na drodze a nie cwaniakować.

  7. Chciałbym się cofnąć do momentu kiedy sygnalizacja nie działała ale niestety czasu się nie da cofnąć….

Z kraju