Zaledwie dzień po uruchomieniu sygnalizacji świetlnej na rondzie przy Gali, już pierwszy z kierowców wjechał na czerwonym i doprowadził do zderzenia pojazdów. Na miejscu pracują policjanci.
Kw, zapraszam do miasta Rydzyka, gdzie swiatla na rondach to wyjątek, a kolizji praktycznie nie ma. Jednak to, co odróżnia Polskę A i B to ogromna różnica w kulturze na drodze. W Toruniu nie spotkasz na drodze zadnych problemów i zagrożeń, chyba że pozapadane studzienki i dziury. Polska wschodnia powinna być wdzięczna Unii za budowę infrastruktury drogowej. I powinna to wykorzustać, z głową.
jaro
wiejski student się nie popisał ałdi
Kw
Światła są po to żeby ułatwić poruszanie się to tak ruchliwych skrzyżowaniach. Nie każdy musi ( tak musi) być kierowcą zawodowym żeby sobie dobrze radził a ma prawo jezdzić każdy kto posiada uprawnienia kat b więc dużo ludzi po prostu czuje się lepiej.
Franio
1. Jeszcze jednym celem sygnalizacji jest sterowanie ruchem. Łatwiej przewidzieć/kontrolować potoki pojazdów gdy przejeżdżają one w stałych cyklach.
2. Spóźnionym autobusom także łatwiej pomóc gdy jest inteligentna sygnalizacja. A jeżeli nie chcemy mieć korków w mieście, to komunikacja miejska musi jeździć punktualnie i sprawnie.
Way1980
jaka inteligentna sygnalizacja, wykonawca tego ulepu w Lublinie (QUMAK) zawalił sprawę, pomysł na system był dobry ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia już na poziomie okablowania strukturalnego i sprzętu aktywnego które spinają wszystkie skrzyżowania …. oglądałem system wykonany przez sąsiadów z zachodu, wykonany częściowo polskimi rękami i o dziwo nie ma porównania szczególnie od strony oprogramowania, sterowników i urządzeń aktywnych struktury …. Jeśli chodzi o ronda to postulowałbym na tym żeby świateł używać w czasie „Heavy Traffic”, kiedy faktycznie pomagają. Prawda jest taka że ktoś lobbuje mało potrzebną sygnalizację w Lublinie. Doskonale widać to kiedy przypadkowy kierowca wyłącza działanie sygnalizacji usuwając denerwujący go sygnalizator przy użyciu samochodu ;P i nagle kończą się kolejki samochodów, co często ma miejsce np. na czechowie… może warto wziąć przykład z holenderskiego Leeuwarden gdzie chyba całkowicie zrezygnowano ze świateł wyłączających myślenie użytkowników ruchu ;P
P.
Przy wjeździe od Unii Lubelskiej dobrze widać sygnalizator dla zjeżdżających z ronda. Jak jest ciemno, to można pomylić. I wtedy zamiast patrzeć na swój czerwony patrzy się na nieswój zielony.
Przed remontem też tak było.
Inne jazdy też chyba tak mają.
maddog
Może czas postawić znaki STOP i namalować czerwone pasy? A i lustra by się przydały. I może fotoradar,albo policjant z bloczkiem mandatów. Ludzie,przecież to i tak nic nie pomoże, są osobniki myślące po swojemu i nic na to nie poradzi. Bezpieczeństwo zależy od nas wszystkich, trzeba współpracować na drodze a nie cwaniakować.
ote
Chciałbym się cofnąć do momentu kiedy sygnalizacja nie działała ale niestety czasu się nie da cofnąć….
Kw, zapraszam do miasta Rydzyka, gdzie swiatla na rondach to wyjątek, a kolizji praktycznie nie ma. Jednak to, co odróżnia Polskę A i B to ogromna różnica w kulturze na drodze. W Toruniu nie spotkasz na drodze zadnych problemów i zagrożeń, chyba że pozapadane studzienki i dziury. Polska wschodnia powinna być wdzięczna Unii za budowę infrastruktury drogowej. I powinna to wykorzustać, z głową.
wiejski student się nie popisał ałdi
Światła są po to żeby ułatwić poruszanie się to tak ruchliwych skrzyżowaniach. Nie każdy musi ( tak musi) być kierowcą zawodowym żeby sobie dobrze radził a ma prawo jezdzić każdy kto posiada uprawnienia kat b więc dużo ludzi po prostu czuje się lepiej.
1. Jeszcze jednym celem sygnalizacji jest sterowanie ruchem. Łatwiej przewidzieć/kontrolować potoki pojazdów gdy przejeżdżają one w stałych cyklach.
2. Spóźnionym autobusom także łatwiej pomóc gdy jest inteligentna sygnalizacja. A jeżeli nie chcemy mieć korków w mieście, to komunikacja miejska musi jeździć punktualnie i sprawnie.
jaka inteligentna sygnalizacja, wykonawca tego ulepu w Lublinie (QUMAK) zawalił sprawę, pomysł na system był dobry ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia już na poziomie okablowania strukturalnego i sprzętu aktywnego które spinają wszystkie skrzyżowania …. oglądałem system wykonany przez sąsiadów z zachodu, wykonany częściowo polskimi rękami i o dziwo nie ma porównania szczególnie od strony oprogramowania, sterowników i urządzeń aktywnych struktury …. Jeśli chodzi o ronda to postulowałbym na tym żeby świateł używać w czasie „Heavy Traffic”, kiedy faktycznie pomagają. Prawda jest taka że ktoś lobbuje mało potrzebną sygnalizację w Lublinie. Doskonale widać to kiedy przypadkowy kierowca wyłącza działanie sygnalizacji usuwając denerwujący go sygnalizator przy użyciu samochodu ;P i nagle kończą się kolejki samochodów, co często ma miejsce np. na czechowie… może warto wziąć przykład z holenderskiego Leeuwarden gdzie chyba całkowicie zrezygnowano ze świateł wyłączających myślenie użytkowników ruchu ;P
Przy wjeździe od Unii Lubelskiej dobrze widać sygnalizator dla zjeżdżających z ronda. Jak jest ciemno, to można pomylić. I wtedy zamiast patrzeć na swój czerwony patrzy się na nieswój zielony.
Przed remontem też tak było.
Inne jazdy też chyba tak mają.
Może czas postawić znaki STOP i namalować czerwone pasy? A i lustra by się przydały. I może fotoradar,albo policjant z bloczkiem mandatów. Ludzie,przecież to i tak nic nie pomoże, są osobniki myślące po swojemu i nic na to nie poradzi. Bezpieczeństwo zależy od nas wszystkich, trzeba współpracować na drodze a nie cwaniakować.
Chciałbym się cofnąć do momentu kiedy sygnalizacja nie działała ale niestety czasu się nie da cofnąć….