Coraz bliżej do budowy drogi ekspresowej z Lublina do Lubartowa. Ogłoszono przetarg na wykonanie prac
14:17 13-06-2020
W sobotę w Niemcach minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ogłosił, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna procedurę przetargową na wyłonienie wykonawcy, który zaprojektuje i wybuduje drogę ekspresową S19 między Lublinem a Lubartowem. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga, z dwoma pasami w obu kierunkach a także bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. Pozostawiona zostanie także rezerwa pod trzeci pas, który w przypadku potrzeby, zostanie dobudowany w przyszłości.
Droga ekspresowa będzie się rozpoczynała w Ciecierzynie za węzłem Lublin Rudnik, gdzie kończy się przedłużenie al. Spółdzielczości Pracy, zakończy zaś w Wincentowie za Lubartowem. Do końca dwupasmowej drogi w Ciecierzynie będzie biegła obecnym śladem, następnie ominie Niemce po stronie Jawidza, po czym nowym śladem połączy się w Annoborze z obecnym przebiegiem obwodnicy Lubartowa. Sama obwodnica Lubartowa zostanie przebudowana i poszerzona do dwóch pasów jezdni w każdym kierunku.
Na liczącym blisko 24 km odcinku trasy przewidziano budowę czterech węzłów: Lubartów Północ, Lubartów Zachód, Niemce Wschód i Niemce Południe. Pierwszym z nich będzie można zjechać na drogę wojewódzką nr 815 prowadzącą do Parczewa, drugi znajdzie się na na przecięciu z drogą powiatową nr 1545 czyli ul. Nowodworską, trzecim kierowcy zjadą do Niemiec i na drogę wojewódzką nr 828 prowadzącą do Jawidza, czwarty zaś zaplanowano na przecięciu z drogą powiatową nr 1564, która prowadzi do Sobianowic.
– Ogłaszamy przetarg na realizację kolejnego odcinka szlaku Via Carpatia. To odcinek Lublin – Lubartów. Między tymi miastami każdego dnia poruszają się tysiące osób. Dzięki budowie drogi ekspresowej poprawi się bezpieczeństwo w ruchu drogowym, a woj. lubelskie zyska kolejny impuls rozwojowy – mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Droga krajowa nr 19 między Lublinem a Lubartowem jest jedną z najbardziej ruchliwych dróg w woj. lubelskim. W ciągu doby korzysta z niej średnio ponad 25 tys. kierowców. W miejscowości Niemce niemal codziennie z tego powodu tworzą się zatory. Dzięki drodze ekspresowej usprawni się ruch na tym odcinku, zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i podróżnych, a także komfort i czas jazdy.
Plany przewidują, że wykonawcę uda się wybrać w ciągu kilku miesięcy, zaś pod koniec roku nastąpi podpisanie umowy na budowę. Wtedy będą mogły ruszyć prace projektowe. Rozpoczęcie samych prac związanych z budową trasy możliwe będzie w II kwartale 2022 roku. Gotową drogą ekspresową pomiędzy Lublinem a Lubartowem kierowcy mają pojechać do 2025 roku.
Jeżeli chodzi o pozostałe odcinki planowanej drogi ekspresowej S19 Lublin – Białystok, to prowadzone są prace projektowe. Trwa opracowywanie koncepcji programowej dla odcinków: Lubartów – Kock, obwodnicy Kocka gdzie dobudowana zostanie druga jezdnia, Kock – Radzyń Podlaski, Radzyń Podlaski – Międzyrzec Podlaski, obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego oraz Międzyrzec Podlaski – granica woj. lubelskiego.
Poniżej dokładny przebieg planowanej drogi ekspresowej S19 Lublin-Lubartów. Kliknij na mapę
(fot. Szymon Huptyś)
lubelskie dziady jak zwykle narzekają , coś dla nich się robi a tu płacz , że do jego zapyziałej wiochy nie ma zjazdu
uuu dolina Ciemięgi ciekawe czy coś dotarło do pustych łbów