Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

40-tonowe ciężarówki będą mogły jeździć po każdej utwardzonej drodze. Niebawem mają się zmienić przepisy

Po wprowadzeniu zmian w przepisach, kierowcy ciężarówek będą mogli poruszać się praktycznie każdą utwardzoną drogą. Obecnie do ruchu ciężarówek dopuszczonych jest 3 proc. polskich dróg, projekt zakłada, że będzie to ok. 70 proc.

28 komentarzy

  1. … czyli nic się nie zmieni. Sołtys zabroni, znak montuje i o.

    • Szkoda tylko że nie wiedzieli o tym jak drogi budowie – może by była jakaś grubsza podbudowa 😉

      • Podbudowa to jedno a druga kwestia to trzeba dłużej walcowac asfalt, to będzie bardziej odporny na rozjezdzanie nawet w lecie

  2. Transportowcy, by być konsekwentni powinni mówić, że należy poczekać ze zmianami do czasu, aż stan infrastruktury drogowej będzie dostosowany do nowych przepisów. Mamy inną tradycję, inną kulturę drogową (nawet z całkowitym brakiem kultury u niektórych), więc dlatego UE nie powinna nam narzucać głupich przepisów.

    • Ustawą można zmusić uczestników ruchu drogowego do pewnych zachowań, ale nie można sprawić, że droga będzie ulegać wolniejszej degradacji pod wpływem ruchu cięższych pojazdów.

      • Obecna większość w sejmie ma w nosie czy zmusza obywateli swoimi ustawami czy też nie, ma być tak jak oni chcą i basta, nawet jeśli żadnemu obywatelowi się to nie spodoba. Możesz sobie tutaj wylewać swoje żale, to i tak nic nie da i nic tym nie zmienisz.

        • To, że władza nie słucha obywateli to bardzo dobrze. Rządzący powinni słuchać się ekspertów z danych dziedzin a nie ludzi nie mających pojęcia. O przepisach ruchu (o każdych innych także) powinni decydować fora/rady/instytucje znające się na tym, a nie pani z warzywniaka, czy nawet minister-profesor po studiach humanistycznych.

          Jestem przekonany, że obecna władza w kwestiach drogowych nie zrobi absolutnie nic co oznaczałby pogrożenie palcem kierowcom. Kierowcy do 80-90% wyborców, więc Pis’owscy PR’owcy już skalkulowali, że im się do nie opłaca wyborczo. W tym kraju nie przedłuża się mandatu politykom dokonujących słusznych, ale niepopularnych reform.

          • A [[PSL z PO wywalali do kosza każde obywatelskie projekty ustaw. Było ich ponad 100 np. o nie wysyłaniu 6 latka do szkoły. Obecna władza przepuszcza przez legislację nawet najdurniejsze wypociny z PO z i z tvn. tO jest do sprawdzenia na stronach sejmu. Tak więc lemingu z tvn na nic twoje wyrzyganiny.

    • A to nie jest glupie że jak zapłacę za zezwolenie na wjazd z pełnym tonazem na drogę o niższym nacisku to przez tą opłatę droga na czas przejazdu stanie się mocniejsza??

  3. Czyli kolosy wracają pod Bramę Krakowską?

  4. 40 tonowe ciężarówki na 5 osiach to jaki dają nacisk na oś?

    • Maksymalnie 11,5t na oś. Nie każda jest w równym stopniu obciążona.

      • Ja o tym wiem. Oś kierująca ma 7 ton. Napędowa w ciągniku 9 ton. Osie wleczone w naczepie 3 x 8 ton. Razem około 40 ton. Więc 10 ton na oś w większości wypadków wystarcza.

  5. Czy ta zmiana oznacza, że teraz na osiedlowych uliczkach, albo nawet chodnika będą parkować TIRy?

  6. Ciekawe czy Unia będzie potem naprawiać te drogi.

  7. Dyrektywa to nie prawo. To jedynie wskazówka. Martwi głupota dzierżących władzę w kondominium nadwiślańskim.

    • Dlatego, że jest to dyrektywa to PiS dla naszego obywateli dobra spokojnie sobie to jak sprawy sądownictwa i nakazy Unii oleje. I będzie jak jest. Inaczej garść gwoździków pod koła TiRa i nie będą jeździć bo będzie strach. Oczywiście po tem na szosie pozamiatać, aby nie nadziać się na własne gwoździki.

  8. Szkoda że tym razem nie można tego zwalić na PiS. Ale nie szkodzi, poszukamy na nich jakiegoś innego haka.

  9. czyli „demolke polskich dróg czas zacząć ” Brawo !!!!

  10. Qwerty mać, rozjeżdźo mi cało szose kole chałupy na moi wsi?

Z kraju