Coraz bliżej rozstrzygnięcia przetargu na ekspresówkę z Lublina do Kraśnika. Trasę chce budować siedem firm

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami firm zainteresowanych budową drogi ekspresowej S19 z Lublina do Kraśnika. Na początku przyszłego roku inwestor chce podpisać umowy z wykonawcami.

 

Siedem firm jest zainteresowanych budową drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika. Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się już ze złożonymi przez nie ofertami. Większość wykonawców zainteresowanych jest realizacją całości trasy, inni tylko jej poszczególnych fragmentów.

Inwestycja została bowiem podzielona na trzy odcinki. Pierwszy od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża, drugi od węzła Niedrzwica Duża – do węzła Kraśnik Północ, trzeci zaś to 10-kilometrowa obwodnica Kraśnika. Teraz komisja przetargowa sprawdzi oferty pod względem formalnym i prawnym a następnie wyłoni te najkorzystniejsze. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy.

O kontrakt na budowę pierwszego, mającego ok. 12 km długości odcinka, stara się 6 firm. Inwestor przeznaczył na jego realizację 363,5 mln zł, wykonawcy wartość swoich prac wycenili na kwoty od 312,3 do 420,5 mln zł. Najmniej żąda Aldesa Construcciones – 312 298 173,42 zł, najwięcej zaś Strabag 420 521 402,37 zł. W przypadku drugiego odcinka, 20 km trasy chce budować 5 firm. W tym przypadku wszystkie oferty cenowe są niższe od 604 mln złotych, jakie przeznaczono na ten cel. Najtańsza oferta została złożona przez Mota Engil Central Europe i opiewa na 498 028 294,99 zł, najdroższa zaś przez firmę Polaqua i wynosi 565 768 931,45 zł. Na realizację obwodnicy Kraśnika inwestor zarezerwował 377,6 mln zł, firmy, których jest sześć żądają od 319 457 083,38 zł – Aldesa Construcciones do 424 676 285,15 zł – PORR Polska.

Wszyscy starający się o kontrakt wykonawcy, zadeklarowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy i wydłużenie gwarancji do 10 lat. Cała trasa będzie miała po dwa pasy jezdni w każdym kierunku, przy czym zostanie przygotowane miejsce na dobudowę trzeciego pasa ruchu. Droga będzie miała nawierzchnię bitumiczną. Jej przebieg został wyznaczony wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 19 a potem po wschodniej stronie ominie Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany. W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną trasę omijając Kraśnik od wschodu.

Powstanie pięć węzłów drogowych, cztery Miejsca Obsługi Podróżnych, 32 mosty i wiadukty, dziewięć przejść dla zwierząt i trzy kładki dla pieszych. Zgodnie z planem, trasa ma zostać oddana do użytkowania w 2021 roku.

(fot. lublin112 – zdjęcie ilustracyjne)
2017-10-22 19:41:44