Wtorek, 19 marca 202419/03/2024
690 680 960
690 680 960

Coraz bliżej rozstrzygnięcia przetargu na ekspresówkę z Lublina do Kraśnika. Trasę chce budować siedem firm

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami firm zainteresowanych budową drogi ekspresowej S19 z Lublina do Kraśnika. Na początku przyszłego roku inwestor chce podpisać umowy z wykonawcami.

Siedem firm jest zainteresowanych budową drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika. Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się już ze złożonymi przez nie ofertami. Większość wykonawców zainteresowanych jest realizacją całości trasy, inni tylko jej poszczególnych fragmentów.

Inwestycja została bowiem podzielona na trzy odcinki. Pierwszy od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża, drugi od węzła Niedrzwica Duża – do węzła Kraśnik Północ, trzeci zaś to 10-kilometrowa obwodnica Kraśnika. Teraz komisja przetargowa sprawdzi oferty pod względem formalnym i prawnym a następnie wyłoni te najkorzystniejsze. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy.

O kontrakt na budowę pierwszego, mającego ok. 12 km długości odcinka, stara się 6 firm. Inwestor przeznaczył na jego realizację 363,5 mln zł, wykonawcy wartość swoich prac wycenili na kwoty od 312,3 do 420,5 mln zł. Najmniej żąda Aldesa Construcciones – 312 298 173,42 zł, najwięcej zaś Strabag 420 521 402,37 zł. W przypadku drugiego odcinka, 20 km trasy chce budować 5 firm. W tym przypadku wszystkie oferty cenowe są niższe od 604 mln złotych, jakie przeznaczono na ten cel. Najtańsza oferta została złożona przez Mota Engil Central Europe i opiewa na 498 028 294,99 zł, najdroższa zaś przez firmę Polaqua i wynosi 565 768 931,45 zł. Na realizację obwodnicy Kraśnika inwestor zarezerwował 377,6 mln zł, firmy, których jest sześć żądają od 319 457 083,38 zł – Aldesa Construcciones do 424 676 285,15 zł – PORR Polska.

Wszyscy starający się o kontrakt wykonawcy, zadeklarowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy i wydłużenie gwarancji do 10 lat. Cała trasa będzie miała po dwa pasy jezdni w każdym kierunku, przy czym zostanie przygotowane miejsce na dobudowę trzeciego pasa ruchu. Droga będzie miała nawierzchnię bitumiczną. Jej przebieg został wyznaczony wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 19 a potem po wschodniej stronie ominie Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany. W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną trasę omijając Kraśnik od wschodu.

Powstanie pięć węzłów drogowych, cztery Miejsca Obsługi Podróżnych, 32 mosty i wiadukty, dziewięć przejść dla zwierząt i trzy kładki dla pieszych. Zgodnie z planem, trasa ma zostać oddana do użytkowania w 2021 roku.

(fot. lublin112 – zdjęcie ilustracyjne)
2017-10-22 19:41:44

22 komentarze

  1. Oby jak najszybciej…

  2. Oj, coś za drogo...

    12 km za 363 miliony? to za 36 km zapłacilibyśmy miliard?

    • A tak „dobra zmiana” twierdziła, że PO buduje najdroższe drogi na świecie 😛

      • Bo PO większość firm doprowadziła do upadku i masz ceny z kosmosu przy braku konkurencji. Różnica 100 melonów w ofertach ma budowę 16 km drogi? Przy rządach PO oferty były by dwa razy wyższe. Wszak po koperty kolejka chętnych była by długa. Wal na Ukrainę i zapytaj Nowaka o zegarek i dlaczego nawiał oraz zmienił obywatelstwo.

        • Bzdury piszesz. Ceny były niższe. A co do upadku firm to nie zbankrutował żaden generalny wykonawca tylko podwykonawcy (którzy rozliczają się bezpośrednio z generalnym i przeszacowali swoje możliwości). Co Cię dziwi różnica 100mln. Każdy z potencjalnych generalnych wykonawców sporządził swój kosztorys. Tak działa wolny rynek.

          Czasem w przetargach publicznych najdroższe oferty są składane 2 do 3 razy droższe od tych najtańszych. Przy czym Ci najtańsi od razu zakładają że zrobią jakąś lewuche na czym przyoszczędzą ( typu wykorzystanie tańszych zamienników albo pominięcie niektórych prac) jeśli nie uda się tak to będą cinajmniej stratni lub po prostu zbankrutują.

        • Tylko milionów ?? Do afery ze SKOKami to się nie umywa…

  3. Ceny kosmiczne..

    • Bo ekrany Panie, to drogie rzeczy są.

    • Ceny muszą być kosmiczne! Wszak 9 przejść dla mamutów i 32 mosty muszą kosztować! Ile razy jadę w tamtym kierunku, zastanawiam się, kto zatwierdza takie projekty i za ile…

      • Nie znacie się i głupoty gadacie. Za każdą działkę będą płacić godziwe pieniądze, większość tej kasy to wykup gruntów.

        Kolega dostał ponad 200 tys. za działkę pod obwodnicę Lublin a wielka ona nie była a tu trzeba kupić dziesiątki km gruntu

        • Ja się nie znam, ale na mój gust bzdurą jest żeby ta cena obejmowała wykup gruntów… Grunty pewnie są już wykupione lub będą wykupione przed samą realizacją i raczej załatwia Państwo, a nie wykonawca. Zwłaszcza, że pojawiają się pewnie kwestie sporne, których ten bez umocowania w ustawach nie jest w stanie sam rozstrzygnąć…

  4. Mówicie, że droga droga – a jaka ma być? Ekrany też swoje kosztują, postawią nowoczesne LCD i będą tam najnowsze filmy puszczane abyś się jeden z drugim nie nudził jazdą.

  5. jaka gwarancja za wezlem jastkow garbow jaki dolek jest ze dwa lata jadac ciezarowka to jak skocznia i nikt tego nie rusza

    • Tak ma być a kierowcy się nie znają 😀
      Zaczną poprawiać jak okres gwarancji minie bo podobno tam grunt osiada i to będzie mega ciężkie do naprawienia.

    • znowu mają coś tam naprawiać w niedługim czasie, szukają teraz sposobu na to

Z kraju