Piątek, 10 maja 202410/05/2024
690 680 960
690 680 960

Zderzenie BMW z oplem zakończyło się tragicznie w skutkach. Trzy osoby zginęły na miejscu (zdjęcia)

Trzy osoby zginęły w wypadku, który miał miejsce na trasie Lublin – Opole Lubelskie. Na miejscu pracują policjanci, trwa ustalanie przyczyn tego, tragicznego w skutkach zdarzenia.

74 komentarze

  1. mial stop a ile jechalo BmW?

    • Kogo obchodzi ile jechał,nikt tego nie sprawdzi,nie wyjeżdżaj z podporządkowanej. Na własnym przykładzie,a właściwie córki.!!!

      • Właśnie ta prędkość będzie sprawdzana, bo to nie kolizja, a wypadek ze skutkiem śmiertelnym. I to ma znaczenie, prędkość stanowi problem i skutki odczuwamy, bardzo kosztowna sprawa dla społeczeństwa. Ale co może wiedzieć dzieciak?

      • Nadmierna prędkość przy nieustapieniu pierwszeństwa może być współwiną jak nic! Jak dobrze przekroczył to dałoby się nawet obarczyc go większą winą niż kierowcę opla…

        • Iks de… Wyjeżdżając z drogi podporządkowanej masz obowiązek ustąpienia WSZYSTKIM UCZESTNIKOM RUCHU ZNAJDUJĄCYM SIĘ NA DRODZE Z PIERWSZEŃSTWEM! Nie ważne czy jadą 50, 80 czy 100, masz im ustąpić i koniec tematu. Codziennie wyjeżdżam do pracy do Poniatowej z tej podporządkowanej i przejeżdżam przez te krzyżówki bez problemu.
          Tu drogie dzieci macie idealny przykład dlaczego dobrym pomysłem są obowiązkowe badania kierowców 60+.

  2. Mam nadzieję, że będzie też sprawdzona prędkość kierowcy bmw…

    • Bez obaw, będzie.
      Zanim zaś wypowiedzą się biegli znajdź sobie filmik z crash-testu Euro NCAP Astry G i porównaj wyniki samochodu fabrycznie nowego, uderzonego z prędkością 50 km/h i tego tutaj, ponad 20-letniego „chrupka”… uderzonego według ciebie z prędkością przekraczającą dozwolone w tamtym miejscu 70 km/h.

  3. Zatrzymał się, rozejrzał. Nic nie jechało w polu widzenia więc wyjechał.

  4. No z 50 m hamowanie obstawiam lekko ręką 130 na 70 siątce

    • Stop wapniakom w samochodach

      Droga hamowania przy prędkości 70km/h wynosi ok 50m . To nie są jakieś poufne dane , wystarczy sprawdzić w internecie . Natomiast do zatrzymania z prędkości 130km/h potrzeba ok 140m . Zresztą przy prędkości którą zakładasz dla BMW z Opla to by się tylko kotlety mielone posypały i ofiar napewno było by więcej .

      • To się wyjaśni, na podstawie takich domniemań to można zrobic z siebie zaledwie głupka. Droga hamowania, dla 130km/h nie powinna w średnim aucie przekroczyć 120m. Siła która przełożyła się na przesunięcie Opla jest zauważalna. Odrobine pomyslunku

      • Logika! Gdyby jechał tyle, żeby się zatrzymać na dystansie 50m, to po 50m śladów hamowania byłby zatrzymany pojazd, a nie dwa rozbite i odrzucone na dużą odległość…
        Zatrzymanie auta przed drzwiami innego auta nie powoduje trzech ofiar śmiertelnych!

        • Czy w aucie z ABS po ostrym chamowaniu zostają ślady na asfalcie?

          • Oczywiście! Zanim ABS wkroczy, zostaną choćby niewielkie ślady opon na początku hamowania oraz minimalne blokowanie kół wzdłuż całej drogi hamowania.
            ABS nieustannie zwiększa i zmniejsza siłę hamowania na poszczególnych kołach i nie przelicza tego idealnie w czasie rzeczywistym ani z wyprzedzeniem. Ciągle któreś koło hamuje zbyt słabo lub zbyt mocno.

            • Gdyby było tak, jak to opisałeś, to pojazdy z ABS podczas nagłego hamowania „tańczyłyby” jak na lodowisku, a nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? 🙂

              • bo ABS (jak sama nazwa mówi system przeciwdziałania blokowania kół) nie robi tego w jakiś magiczny sposób matołku, tylko działa dokładnie tak jak opisał to przedmówca. oczywiście są przy tym generowane siły powodujące obrót pojazdu (czyli to, co tak nieudolnie sugerujesz), ale ich wartość w stosunku do masy auta, zmienność kierunku, oraz czas trwania nie są w stanie obrócić samochodu

          • Najbardziej widoczne są ślady po słownikowaniu!

  5. Sa przepisy ruchu drogowego sa znaki wystarczy stosować się do tego i takiej tragedii by nie było. Jeżdżenie beż mózgu i na pamięć takie skutki powoduje.

    • zawsze powtarzam – nie myśleć, przestrzegać
      bo przestrzegać potrafi każdy (małpę też nauczysz), ale myśleć już nie…

  6. Wiemy jak wygląda jazda BMW na naszych drogach, ale dajcie spokój winny tylko i wyłącznie jest kierowca Opla.W wieku 77 lat ,to już głowa inaczej pracuje inna psychomotoryka.Ja zawodowo jeżdżę ponad 30 lat (około 500km dziennie) i widzę sam po sobie lata robią swoje.zJestem w wieku 50+ i zdarza się zagapić popełnić błąd, ale sorry 77lat to już wystarczy….

    • Wiemy także, jak wygląda jazda takich dziadków.
      Jedni lepsi od drugich.
      Tu się akurat dwóch asów spotkało.

  7. Po siedemdziesiątym roku życia należy podróżować jedynie na tylnej kanapie Skody Supreb w asyście pojazdów ochronnych i radiowozów policyjnych pilotujących trasę przejazdu.

  8. To tylko ja jedyny jeżdżę inaczej od większej połowy komentujących tutaj ,bo jak dojeżdżam do skrzyżowania to zwalniam że 120km/h do 70 i obserwuję tych co się włączają do ruchu,taki mam styl jazdy,wiem to chory nienormalny,nienowoczesny styl,ma jedną zaletę,jest bezwypadkowy

    • noo, masz się czym chwalić, że łamiesz ograniczenia prędkości, ale jestes „ludzki pan” bo zwalniasz przed skrzyżowaniami :xD

  9. A jeśli sytuacja jest jeszcze gorsza,, niewyraźna,to zwalniam jeszcze bardziej i tylko noga przygotowana ,by wcisnąć gwałtownie hamulec

  10. A bemka jechała 70 hehe śmiech na sali;)

Dodaj komentarz