Trzy osoby zginęły w wypadku, który miał miejsce na trasie Lublin – Opole Lubelskie. Na miejscu pracują policjanci, trwa ustalanie przyczyn tego, tragicznego w skutkach zdarzenia.
Kogo obchodzi ile jechał,nikt tego nie sprawdzi,nie wyjeżdżaj z podporządkowanej. Na własnym przykładzie,a właściwie córki.!!!
Rozważny
Właśnie ta prędkość będzie sprawdzana, bo to nie kolizja, a wypadek ze skutkiem śmiertelnym. I to ma znaczenie, prędkość stanowi problem i skutki odczuwamy, bardzo kosztowna sprawa dla społeczeństwa. Ale co może wiedzieć dzieciak?
Andy
Nadmierna prędkość przy nieustapieniu pierwszeństwa może być współwiną jak nic! Jak dobrze przekroczył to dałoby się nawet obarczyc go większą winą niż kierowcę opla…
KantmiS
Iks de… Wyjeżdżając z drogi podporządkowanej masz obowiązek ustąpienia WSZYSTKIM UCZESTNIKOM RUCHU ZNAJDUJĄCYM SIĘ NA DRODZE Z PIERWSZEŃSTWEM! Nie ważne czy jadą 50, 80 czy 100, masz im ustąpić i koniec tematu. Codziennie wyjeżdżam do pracy do Poniatowej z tej podporządkowanej i przejeżdżam przez te krzyżówki bez problemu.
Tu drogie dzieci macie idealny przykład dlaczego dobrym pomysłem są obowiązkowe badania kierowców 60+.
Twój nick
Lecz się na nogi bo na głowę już za późno.
Miska
Mam nadzieję, że będzie też sprawdzona prędkość kierowcy bmw…
Kuba
Bez obaw, będzie.
Zanim zaś wypowiedzą się biegli znajdź sobie filmik z crash-testu Euro NCAP Astry G i porównaj wyniki samochodu fabrycznie nowego, uderzonego z prędkością 50 km/h i tego tutaj, ponad 20-letniego „chrupka”… uderzonego według ciebie z prędkością przekraczającą dozwolone w tamtym miejscu 70 km/h.
Kierowca
Zatrzymał się, rozejrzał. Nic nie jechało w polu widzenia więc wyjechał.
maniek
A, że dziadek już guuwno widział, to i auta nie zobaczył.
Starszy kierowca
No z 50 m hamowanie obstawiam lekko ręką 130 na 70 siątce
Stop wapniakom w samochodach
Droga hamowania przy prędkości 70km/h wynosi ok 50m . To nie są jakieś poufne dane , wystarczy sprawdzić w internecie . Natomiast do zatrzymania z prędkości 130km/h potrzeba ok 140m . Zresztą przy prędkości którą zakładasz dla BMW z Opla to by się tylko kotlety mielone posypały i ofiar napewno było by więcej .
Jan z Janowca
To się wyjaśni, na podstawie takich domniemań to można zrobic z siebie zaledwie głupka. Droga hamowania, dla 130km/h nie powinna w średnim aucie przekroczyć 120m. Siła która przełożyła się na przesunięcie Opla jest zauważalna. Odrobine pomyslunku
Andy
Logika! Gdyby jechał tyle, żeby się zatrzymać na dystansie 50m, to po 50m śladów hamowania byłby zatrzymany pojazd, a nie dwa rozbite i odrzucone na dużą odległość…
Zatrzymanie auta przed drzwiami innego auta nie powoduje trzech ofiar śmiertelnych!
WG
Czy w aucie z ABS po ostrym chamowaniu zostają ślady na asfalcie?
Andy
Oczywiście! Zanim ABS wkroczy, zostaną choćby niewielkie ślady opon na początku hamowania oraz minimalne blokowanie kół wzdłuż całej drogi hamowania.
ABS nieustannie zwiększa i zmniejsza siłę hamowania na poszczególnych kołach i nie przelicza tego idealnie w czasie rzeczywistym ani z wyprzedzeniem. Ciągle któreś koło hamuje zbyt słabo lub zbyt mocno.
QWQW
Gdyby było tak, jak to opisałeś, to pojazdy z ABS podczas nagłego hamowania „tańczyłyby” jak na lodowisku, a nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? 🙂
flux
bo ABS (jak sama nazwa mówi system przeciwdziałania blokowania kół) nie robi tego w jakiś magiczny sposób matołku, tylko działa dokładnie tak jak opisał to przedmówca. oczywiście są przy tym generowane siły powodujące obrót pojazdu (czyli to, co tak nieudolnie sugerujesz), ale ich wartość w stosunku do masy auta, zmienność kierunku, oraz czas trwania nie są w stanie obrócić samochodu
maniek
Najbardziej widoczne są ślady po słownikowaniu!
ixi
wręcz przeciwnie – tych śladów u przedmówcy ze świecą szukać 😉
Tomcio Grubas
Sa przepisy ruchu drogowego sa znaki wystarczy stosować się do tego i takiej tragedii by nie było. Jeżdżenie beż mózgu i na pamięć takie skutki powoduje.
ixi
zawsze powtarzam – nie myśleć, przestrzegać
bo przestrzegać potrafi każdy (małpę też nauczysz), ale myśleć już nie…
Lopez
Wiemy jak wygląda jazda BMW na naszych drogach, ale dajcie spokój winny tylko i wyłącznie jest kierowca Opla.W wieku 77 lat ,to już głowa inaczej pracuje inna psychomotoryka.Ja zawodowo jeżdżę ponad 30 lat (około 500km dziennie) i widzę sam po sobie lata robią swoje.zJestem w wieku 50+ i zdarza się zagapić popełnić błąd, ale sorry 77lat to już wystarczy….
maniek
Wiemy także, jak wygląda jazda takich dziadków.
Jedni lepsi od drugich.
Tu się akurat dwóch asów spotkało.
Kaczor Donald
Po siedemdziesiątym roku życia należy podróżować jedynie na tylnej kanapie Skody Supreb w asyście pojazdów ochronnych i radiowozów policyjnych pilotujących trasę przejazdu.
Krzychoca1
To tylko ja jedyny jeżdżę inaczej od większej połowy komentujących tutaj ,bo jak dojeżdżam do skrzyżowania to zwalniam że 120km/h do 70 i obserwuję tych co się włączają do ruchu,taki mam styl jazdy,wiem to chory nienormalny,nienowoczesny styl,ma jedną zaletę,jest bezwypadkowy
ixi
noo, masz się czym chwalić, że łamiesz ograniczenia prędkości, ale jestes „ludzki pan” bo zwalniasz przed skrzyżowaniami :xD
Krzychoca1
A jeśli sytuacja jest jeszcze gorsza,, niewyraźna,to zwalniam jeszcze bardziej i tylko noga przygotowana ,by wcisnąć gwałtownie hamulec
mial stop a ile jechalo BmW?
Kogo obchodzi ile jechał,nikt tego nie sprawdzi,nie wyjeżdżaj z podporządkowanej. Na własnym przykładzie,a właściwie córki.!!!
Właśnie ta prędkość będzie sprawdzana, bo to nie kolizja, a wypadek ze skutkiem śmiertelnym. I to ma znaczenie, prędkość stanowi problem i skutki odczuwamy, bardzo kosztowna sprawa dla społeczeństwa. Ale co może wiedzieć dzieciak?
Nadmierna prędkość przy nieustapieniu pierwszeństwa może być współwiną jak nic! Jak dobrze przekroczył to dałoby się nawet obarczyc go większą winą niż kierowcę opla…
Iks de… Wyjeżdżając z drogi podporządkowanej masz obowiązek ustąpienia WSZYSTKIM UCZESTNIKOM RUCHU ZNAJDUJĄCYM SIĘ NA DRODZE Z PIERWSZEŃSTWEM! Nie ważne czy jadą 50, 80 czy 100, masz im ustąpić i koniec tematu. Codziennie wyjeżdżam do pracy do Poniatowej z tej podporządkowanej i przejeżdżam przez te krzyżówki bez problemu.
Tu drogie dzieci macie idealny przykład dlaczego dobrym pomysłem są obowiązkowe badania kierowców 60+.
Lecz się na nogi bo na głowę już za późno.
Mam nadzieję, że będzie też sprawdzona prędkość kierowcy bmw…
Bez obaw, będzie.
Zanim zaś wypowiedzą się biegli znajdź sobie filmik z crash-testu Euro NCAP Astry G i porównaj wyniki samochodu fabrycznie nowego, uderzonego z prędkością 50 km/h i tego tutaj, ponad 20-letniego „chrupka”… uderzonego według ciebie z prędkością przekraczającą dozwolone w tamtym miejscu 70 km/h.
Zatrzymał się, rozejrzał. Nic nie jechało w polu widzenia więc wyjechał.
A, że dziadek już guuwno widział, to i auta nie zobaczył.
No z 50 m hamowanie obstawiam lekko ręką 130 na 70 siątce
Droga hamowania przy prędkości 70km/h wynosi ok 50m . To nie są jakieś poufne dane , wystarczy sprawdzić w internecie . Natomiast do zatrzymania z prędkości 130km/h potrzeba ok 140m . Zresztą przy prędkości którą zakładasz dla BMW z Opla to by się tylko kotlety mielone posypały i ofiar napewno było by więcej .
To się wyjaśni, na podstawie takich domniemań to można zrobic z siebie zaledwie głupka. Droga hamowania, dla 130km/h nie powinna w średnim aucie przekroczyć 120m. Siła która przełożyła się na przesunięcie Opla jest zauważalna. Odrobine pomyslunku
Logika! Gdyby jechał tyle, żeby się zatrzymać na dystansie 50m, to po 50m śladów hamowania byłby zatrzymany pojazd, a nie dwa rozbite i odrzucone na dużą odległość…
Zatrzymanie auta przed drzwiami innego auta nie powoduje trzech ofiar śmiertelnych!
Czy w aucie z ABS po ostrym chamowaniu zostają ślady na asfalcie?
Oczywiście! Zanim ABS wkroczy, zostaną choćby niewielkie ślady opon na początku hamowania oraz minimalne blokowanie kół wzdłuż całej drogi hamowania.
ABS nieustannie zwiększa i zmniejsza siłę hamowania na poszczególnych kołach i nie przelicza tego idealnie w czasie rzeczywistym ani z wyprzedzeniem. Ciągle któreś koło hamuje zbyt słabo lub zbyt mocno.
Gdyby było tak, jak to opisałeś, to pojazdy z ABS podczas nagłego hamowania „tańczyłyby” jak na lodowisku, a nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? 🙂
bo ABS (jak sama nazwa mówi system przeciwdziałania blokowania kół) nie robi tego w jakiś magiczny sposób matołku, tylko działa dokładnie tak jak opisał to przedmówca. oczywiście są przy tym generowane siły powodujące obrót pojazdu (czyli to, co tak nieudolnie sugerujesz), ale ich wartość w stosunku do masy auta, zmienność kierunku, oraz czas trwania nie są w stanie obrócić samochodu
Najbardziej widoczne są ślady po słownikowaniu!
wręcz przeciwnie – tych śladów u przedmówcy ze świecą szukać 😉
Sa przepisy ruchu drogowego sa znaki wystarczy stosować się do tego i takiej tragedii by nie było. Jeżdżenie beż mózgu i na pamięć takie skutki powoduje.
zawsze powtarzam – nie myśleć, przestrzegać
bo przestrzegać potrafi każdy (małpę też nauczysz), ale myśleć już nie…
Wiemy jak wygląda jazda BMW na naszych drogach, ale dajcie spokój winny tylko i wyłącznie jest kierowca Opla.W wieku 77 lat ,to już głowa inaczej pracuje inna psychomotoryka.Ja zawodowo jeżdżę ponad 30 lat (około 500km dziennie) i widzę sam po sobie lata robią swoje.zJestem w wieku 50+ i zdarza się zagapić popełnić błąd, ale sorry 77lat to już wystarczy….
Wiemy także, jak wygląda jazda takich dziadków.
Jedni lepsi od drugich.
Tu się akurat dwóch asów spotkało.
Po siedemdziesiątym roku życia należy podróżować jedynie na tylnej kanapie Skody Supreb w asyście pojazdów ochronnych i radiowozów policyjnych pilotujących trasę przejazdu.
To tylko ja jedyny jeżdżę inaczej od większej połowy komentujących tutaj ,bo jak dojeżdżam do skrzyżowania to zwalniam że 120km/h do 70 i obserwuję tych co się włączają do ruchu,taki mam styl jazdy,wiem to chory nienormalny,nienowoczesny styl,ma jedną zaletę,jest bezwypadkowy
noo, masz się czym chwalić, że łamiesz ograniczenia prędkości, ale jestes „ludzki pan” bo zwalniasz przed skrzyżowaniami :xD
A jeśli sytuacja jest jeszcze gorsza,, niewyraźna,to zwalniam jeszcze bardziej i tylko noga przygotowana ,by wcisnąć gwałtownie hamulec
A bemka jechała 70 hehe śmiech na sali;)