Wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę mostu w Łęcznej
08:18 16-02-2022

W przetargu ogłoszonym we wrześniu ubiegłego roku wpłynęło 11 ofert. Oceniane one były przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.), długość gwarancji jakości (20 proc.). Najkorzystniejszą ofertę za kwotę 36 659 756,12 zł złożyła firma Budimex.
Szerszy i bezpieczniejszy
Nowa przeprawa nad rzeką Wieprz powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most zostanie wybudowany po lewej stronie, jadąc od strony Lublina. Będzie szerszy od dotychczasowego. Jezdnia będzie mieć siedem metrów szerokości, a po obu stronach powstaną półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra.
Nowy obiekt będzie też miał lepsze parametry użytkowe. Konstrukcja mostu będzie przystosowana do obciążeń do 50 ton. Dzięki budowie w nowej lokalizacji, zmniejszy się też liczba kolizji z istniejącymi sieciami kanalizacyjnymi i wodociągowymi w trakcie prowadzenia prac, a oś drogi oddali się od zabudowy mieszkalnej.
Umowa z wykonawcą
Podpisanie umowy planowane jest w pierwszej połowie 2022 roku. Wykonawca będzie miał 23 miesiące na zrealizowanie inwestycji od daty podpisania umowy. W trakcie prac budowalnych planowane są zmiany w organizacji ruchu na DK82. Będzie to m.in. ograniczenie dopuszczalnej prędkości w rejonie placu budowy.
Stary obiekt wykorzystany będzie jako most objazdowy na czas prowadzonych robót i zostanie rozebrany po oddaniu do użytku nowego mostu.
(fot. GDDKiA)
Po co rozbierać stary most przecież się nie zawali, to tylko dodatkowe koszty. Lepiej go wykorzystać do ścieżki spacerowo rowerowej wzdłuż wieprza coś jak most na Zamojskiej w Lublinie.
To znaczy źe będzie wyprostowany ten łuk, jeszcze moźna by podnieść na wysokość bardziej poziomo.
czy w tym kraju jest coś czego nie stawia budimex? każda większa robota to oni.
Brońmy stare mosty, ten przecież może zostać. Komu przeszkadza? Rozbiórka to koszty.