Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Uczniowie z naszego regionu zwyciężyli w konkursie Start-up na 5-tkę

Uczniowie z jednej z chełmskich szkół zwyciężyli w organizowanym przez Ministerstwo Innowacji i Rozwoju konkursie „Start-up na 5-tkę”. Opracowali projekt pracowni artystycznej dającej nowe życie starym ubraniom.

W Białymstoku odbył się finał konkursu „Start-up na 5-tkę”, wieńczący „Lekcję o Funduszach Europejskich. Przedsiębiorczość II”. Pięć drużyn, po jednej z każdego województwa Polski Wschodniej, zmierzyło swoje siły stając przed ekspertami. Choć wszystkie przedstawione pomysły były na wysokim poziomie, to zwycięzca mógł być tylko jeden.

Tym razem wygrała drużyna z województwa lubelskiego prezentując pomysł na swój autorski start-up. Zwycięski zespół w składzie: Aleksandra Dudek i Maria Nowosad, pod opieką nauczycielki, p. Beaty Łukaszewskiej-Breś reprezentował Szkołę Podstawową nr 11 w Chełmie. Nagrodzony projekt nosi nazwę „The future of art starts here” pod którą kryje się pracownia artystyczna dająca nowe życie starym ubraniom.

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, organizator „Lekcji o Funduszach Europejskich. Przedsiębiorczość II” wraz z ekspertami miało ciężki orzech do zgryzienia, ponieważ z prawie 70-ciu pomysłów, jakie zgłosili do konkursu „Start-up na 5-tkę” uczniowie ze szkół Polski Wschodniej musiało wybrać 5-ciu finalistów.

Młodzi ludzie, uzbrojeni w wiedzę z lekcji, opracowali projekt na innowacyjny produkt lub usługę, wypełnili wniosek i zgłosili się do konkursu, w którym niezależni eksperci poddali ich pomysły ocenie. Zadanie konkursowe było zatem doskonałą symulacją ścieżki, którą na jesieni przejdą przyszli start-upowcy. Być może wśród nich znajdą się również dzisiejsi finaliści, albo ich koledzy i koleżanki, którzy dzięki „Lekcji o Funduszach Europejskich. Przedsiębiorczość II” o start-upach i Platformach startowych wiedzą już znacznie więcej.

Podczas finału konkursu, uczestnicy przedstawili takie projekty jak samochód napędzany wodą, plaster monitorujący parametry zdrowia, aplikacja służąca łamaniu barier językowych, okulary zmieniające kolor, a także zwycięski projekt: pracownię artystyczną dająca życie starym ubraniom.

Uczestnikom zawalczyć w finale na pewno nie było łatwo – oprócz prezentacji pomysłu musieli bowiem zmierzyć się z „ostrzałem” pytań ze strony jury. Eksperci, zainteresowani projektami niejednokrotnie szczegółowo sprawdzali modele biznesowe uczestników.

Ostatecznie padł wybór: projekt „The future of art starts here” zwyciężył. Co istotne, w wyniku finału zostały przyznane wszystkim uczestnikom nie tylko nagrody rzeczowe. Mieli oni bowiem również niesamowitą okazję poznać bliżej Białostocki Park Naukowo-Technologiczny – siedzibę wielu wspaniałych, rozpoznawalnych już na rynku, innowacyjnych start-upów, a także założycieli dwóch z nich. Finał stanowił zatem źródło niezwykłych doświadczeń, które być może zainspirują uczestników do dalszych zmagań o wprowadzenie swoich pomysłów biznesowych w życie.

W tegorocznej „Lekcji o Funduszach Europejskich. Przedsiębiorczość II” przeprowadzono aż 513 lekcji. Wzięło w nich udział ponad 10 tys. uczniów z 287 szkół Polski Wschodniej. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się m.in. czym są Platformy startowe dla nowych pomysłów i kto może z nich skorzystać.

Poznali także start-upy, które coraz częściej pojawiają się na polskim rynku i są doskonałą alternatywą rozpoczęcia biznesu. Projekt został bardzo dobrze oceniony przez nauczycieli. Blisko 97,4% z nich uważa, że inicjatywa ta jest potrzebna, a ponad 96% zdecydowanie chętnie wzięłoby udział w kolejnej edycji tej akcji edukacyjnej.

Startupna5-106

Startupna5-111

Startupna5-112

2018-06-26 14:36:26
(fot. nadesłane)

Komentarze wyłączone

Z kraju