Tragiczny wypadek na obwodnicy Lublina. Nie żyje pięć osób AKTUALIZACJA

Całkowicie zablokowana jest obwodnica Lublina w rejonie zjazdu w stronę ulicy Poligonowej. Doszło tam do tragicznego w skutkach wypadku.

117 komentarzy

  1. Orzesz cie 🙁 Czasem to sobie myślę że tacho to i na busy powinno być wprowadzone. 🙁

    • dla Ukraińców…? pomyśl zanim coś napiszesz…

    • I co by tacho dało, jakby na magnesa jeździli

    • Autobusy maja tacho

    • „najprawdopodobniej usnął podczas jazdy” – co za bzdura – usnął i jakaś cudowna moc trzymała go równo w pasie? Co najwyżej się zagapił i nie spodziewał się ciężarówki stojącej na jego pasie, bo widać że strzelił w wystającą stronę tir-a. A kierowca tir-a mógł w ogóle na ekspresówce w poprzek stanąć żeby mu było wygodniej koło zmieniać.

      • ,,postój” po 8-9 godzin na granicy to zrozumiesz że mógł zasnąć…

        • Oni jechali w stronę granicy, czyli do domu, co nie zmienia faktu, że zasnąć mógł, chciał „dociągnąć” na zmęczeniu przez całą Polskę do granicy jeszcze 100 kilometrów wiedząc, że kimnie się właśnie to 8-9 godzin w kolejce.

      • „co najwyżej się zagapił”??? Teraz to Ty bzdury piszesz… Mogło się tak zdarzyć, że zasnął lub też przysnął – jak wolisz. Ciężarówka nie stała na jego pasie – w większości stała na pasie awaryjnym, w mniejszym stopniu na pasie ruchu. „Nie spodziewał się ciężarówki stojącej na jego pasie”??? Przepraszam, to, co powinien robić „kierowca”, jeżeli nie obserwować, co dzieję się: przed nim, za nim, jak również obok niego??? Bycie kierowcą do czegoś zobowiązuje… Niestety, nie każdy może – i chce – to zrozumieć… Mogę się mylić, ale myślę, że…nawet nie zmieniając pasa na sąsiedni, mógł ominąć stojącą ciężarówkę jadąc dalej swoim pasem… Choć z drugiej strony… kierowca „TIR”-a też mógł się trochę bardziej schować, bo trochę miejsca jeszcze tam miał…

        • mogło być tak że przed busem jechał inny bus który zasłaniał tira i gdy ten pierwszy w ostatniej chwili ominął tira wystającego z pasa awaryjnego dla niego było już za późno dokładnie widać że ukraińcy jechali swoim pasem więc raczej nie spał ,wystarczy sekunda nieuwagi i już jest za późno

          • Nie,nie mogło być tak,bo tak nie było. Poza tym ciężarówka była widoczna od kilkuset metrów

      • Gdybyś kiedykolwiek widział ciężarówkę poza mijaną na jezdni to zapewne bys wiedział że wymiana koła tam nie przebiega jak w osobowym samochodzie i bys nie pisała takich głupot

      • Durniu tir stal na pasie bezpieczenstwa

        • zanim kogoś nazwiesz durniem to się dobrze przyjrzyj ,na zdjęciach dokładnie widać że tir wystawał jakieś pół metra durniu

          • po co się wyzywać…? „Moim zdaniem” nie wystarczy…? Co do pozycji tira to stał lewym kołem na linii ciągłej więc bus miał miejsce i musiał przekroczyć tą linię że połową auta uderzył w naczepę TIRa. Tir tam nie mógł parkować ale wystarczy że kierowca powie że miał „małą awarię”, cokolwiek i mu auto stanęło… A jadąc autem trzeba jednak patrzeć przed siebie bo zrzucenie winy na tira po wszystkim nie wróci życia pięciu osobom…..

          • A co od takiego uderzenia to nie mogło naczepy przestawić???

  2. ile on musiał zapierdzielać że tak ładnie złożył tego busa?rozumie jak by w drzewo przywalił a to przecież prawie jak w crash teście w ścianę

  3. To jakaś masakra. Co ten busem zasnął pewnie ?

    • tak zasnal! i prosciutko jechal swoim pasem….. MYSL o nie powielasz GŁUPOTE innych to samo piszacych…

  4. „Na tył stojącego na poboczu samochodu ciężarowego”
    Znaczy jak zaparkował na drodze expresowej??

    • Podobno złapał gumę i dlatego stanął. Ale jak patrzę na zdjęcie, to mógł stanąć metr bliżej barierek i nie wystawać na pas ruchu. Głupota i lekkomyślność. A kierowca busa pijany albo śpiący albo ślepy. Albo wszystko na raz.

    • Pauze bezmózgi sobie kręcął

      • Bezmózgi to nie wiedzą kiedy się stosuje – ą, a kiedy – ął

      • Mogło i tak być – niewykluczone, niestety… Przypadki są różne, a tłumaczenie – w większości – jedno: „tacho mnie goni”… Powinni dokładnie sprawdzić, dlaczego kierowca cięzarowki się zatrzymał i dlaczego nie stanal bliżej barierek – bardziej na pasie awaryjnym??? Chcąc – nie/chcąc, mógł się przyczynić do tego wypadku…

        • Powtarzam,ciężarówkę było widać z daleka,nie stała tuż za zakrętem, więc to nie było dla kierowcy busa zaskoczenie!

          • chyba że przed busem jechał inny bus który zasłaniał tira i gdy ten pierwszy w ostatniej chwili go ominął dla niczego niespodziewającego się Ukraińca było już za późno

          • Przecież byłem tam na miejscu i piszę, że tak nie było.

    • stał na awaryjnych na poboczu

  5. Borys (oryginał)

    Po jakie licho zatrzymał się w tym miejscu? Tam jest linia ciągła, nie mal prawa. W dodatku wystawał z pół metra na pas ruchu. Gdzie trójkąt ostrzegawczy?

    • Może pauze robił albo coś mu nawaliło i naprawiać chciał i jeszcze nie zdążył się rozstawić.

    • Też mi się to od razu rzuciło w oczy że tą ciężarówką zatrzymał się wystając na normalny pas jazdy…

    • Pas awaryjny ma 2.5m szerokości, tyle samo co taki zestaw. Jak miał kapcia z prawej strony to chyba logiczne że musiał sobie zostawić miejsce na naprawę. Są tam 3 pasy więc nie ma żadnego problemu w ominięciu takiego pojazdu. A trójkąt ustawia się na drodze expresowej co najmniej 100m od pojazdu więc nic dziwnego że go tu nie widać.

      Także szanowny Panie, zluzuj Pan majty albo zaaplikuj „maść”

      • To ile on tych kapci złapał, że nie mógł się dotoczyć w bezpieczne miejsce. Rozumiem, że jakby złapał kapcia po lewej stronie to by wymieniał koło stojąc na pasie ruchu. Autostrady i drogi ekspresowe to nie są miejsca na takie zabawy. Jak możesz dojeżdżasz do zjazdu lub parkingu, jak nie to stajesz maksymalnie po prawej i wzywasz pomoc.

      • A może zwyczajnie miał pustą naczepę a to siła uderzenia ją przestawiła na/za linie, na co wszyscy w pierwszej chwili zwracacie uwagę? 😮 może zwyczajnie warto uznać winę kierowcy który najechał a nie typa który stał na pasie ,jak sama nazwa wskazuje ,awaryjnym?

      • specjalisto od masci……. i jaki to ma znaczenie co piszesz? wogole nie usprawiedliwia to kierowcy tira do TAKIEGO PARKOWANIA!

    • powiedz to ciężarówce, która się zepsuła, że nie ma prawa zepsuć się tutaj, bo jest ciągła linia i nie można stawać

      • Ciężarówka ma – lub mieć powinna – kierowcę… dobrze, o ile to myślący kierowca i wie, co w takiej sytuacji robić, a co nie…

      • Chomik , nie bądź taki mądry , bo po twarzy widać że chyba jesteś w stopniu umiarkowanym !

    • Zgadzam się z Tobą Borys. Wszyscy najeżdżają na kierowcę busa, ale ewidentnie widać, że TIR wystaje na pas ruchu dobry metr, na drodze szybkiego ruchu bus miał prawo jechać ponad setkę więc jeśłi TIR zrobił manewr w ostatniej chwili to moim zdaniem drugi kierowca był bez szans…

      • Nel skąd wiesz że pas awaryjny nie ograniczał zjazdu tej cięzarówki i że nie był „wystawiany” trójkąt ostrzegawczy
        i jeszcze jako ciekawostkę Ci powiem że TIR raczej sie nie potruszał po drodze, ponieważ Tr jest to „instytucja”

      • Ale bzdury…

    • zapewne się popsuł, to co ?? miał pchać kilkadziesiąt ton na najbliższy parking ?? bez powodu raczej tam nie stał. Gdzie trójkąt ?? odpowiedź raczej prosta, albo nie zdążył go wystawić albo wystawił tylko tym busem go zmiótł

      • zresztą co by dał trójkąt ostrzegawczy ? wielkiego tira nie widział to by zobaczył trójkąt ? myślcie ludzie

    • Jak się Twoje auto zepsuje to sam sobie odpowiesz

  6. Ciężarowy zaparkowany nieprawidłowo, zajmował część pasa ruchu.

  7. mógł mieć awarię np. Jak zasnął to przywalił tylko jak on przejechał chwile wczesniej przez węzeł.

  8. Widzę, że TIR też z Ukrainy. Jakim prawem on tam stał w ogóle?

    • TIR polski. Spojrz na pierwsze zdjecie (bok plandeki naczepy)

      • Polska nazwa firmy,alr przynajmniej naczepa i kierowca z Ukrainy,rozmawiałem z nim i ciężko mu było cokolwiek wydukać

      • kolego ale naklejka z tyłu UA – jak na moje to po prostu jakiś ukrainiec odkupił od polskiej firmy naczepę … niestety ale u Nas ukraińcy to jak my u niemiaszków – my ściągamy fury od nich, ukraińcy od nas – my rozwalamy się na autostradach u nich jeżdząc do pracy a ukraińcy rozwalają się na drogach u nas …

      • Nazwa firmy niby polska, ale blachy ukraińskie.

    • No ciężko określić: Krzysztof Cichon… Internationale…. tel. +48 77 … Dane niby polskie, ale m.in. na budzie nalepka UA.

      • Ukrainiec kupił naczepę od Polaka i nie zdążył lub nie chciał ponaklejać swojego logo. Nie ma przymusu usuwać danych poprzedniego właściciela z plandeki.

        Zwróć uwagę, że z tyłu na drzwiach naczepy jest znaczek UA a na jednym ze zdjęć widać wyraźnie, że rejestracja nie jest polska.

        Z pewnością były polski właściciel się „ucieszy” za taką reklamę. Współczuję. Ludzi mi najbardziej szkoda, szczególnie dziecka.

  9. Podobno kierowca busa żyje.

    Ciekawe czy poszedl spać dalej ? Jak sądzicie?

    No tragedia i tyle.

  10. Tak nie do końca na POBOCZU stał ten TIR. Zajął jeszcze kawał pasa, nie wystawił trójkąta, a poza tym przecież na ciągłej i do tego na łuku drogi!

    • po 1) stał na poboczu
      po 2) tam są 3 pasy ruchu a szerokość tego „pobocza” jest równa szerokości tira
      po 4) skąd wiesz że nie wystawił trójkąta?
      po 5) co z tego że na ciągłej i na łuku drogi ? miał grzecznie poprosić ciężarówkę żeby zepsuła się trochę dalej ?? a jakby mimo awarii jechał dalej i spowodował wypadek to zamieściłabyś (bo wątpie żeby facet pisał takie dyrdymały) podobny komentarz w tonie „dlaczego jechał niesprawną ciężarówką dalej skoro mógł zatrzymać się na poboczu”?? myśl myśl myśl! potem pisz

      • zresztą co by dał trójkąt ostrzegawczy ? wielkiego tira nie widział to by zobaczył trójkąt ? myślcie ludzie

      • @asd
        Szkoda Twoich nerwów żeby każdemu gamoniowi tłumaczyć – zdawałoby się – oczywiste czy wielce prawdopodobne fakty.
        Pozdrawiam.

      • Pobocze drogi ekspresowej to nie jest warsztat, wbijcie to sobie do łba ci co bronią kierowcy TIR-a Jakby chciał to stanąłby na pasie awaryjnym który na zdjęciu widać – jest po lewej stronie między jezdniami za jakieś 200 m. Jak już powinien przytulić się do barierki i wezwać holownik, a nie „rozkładać” się do naprawy. Powiecie że holowanie to droga sprawa, wydaje mi się że tańsza niż 5 ludzkich żyć.Według was samo wystawienie trójkąta i miganie awaryjnymi to wszystko co mógł zrobić. Pasy awaryjne są tam wybudowane co jakieś 5 km, a wszyscy stają jak jelenie na poboczu z prawej strony, w myśl zasady mam włączone awaryjne więc mi wolno jestem nieśmiertelny.

        • @ galop
          Nie znam tej drogi – nie jechałem nigdy tamtędy.
          Jeśli jest tak jak opisałeś to masz rację.
          Pozdrawiam.

        • Po lewej stronie pomiędzy jezdniami to jest przejazd awaryjny a nie pas awaryjny.

        • Po lewej stronie nie ma żadnych pasów awaryjnych. Są to przejazdy awaryjne.
          1. Środkowy pas dzielący drogi klasy A, S lub GP powinien być połączony przejazdem awaryjnym z jezdnią przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu, w odstępach nie większych niż 4 km, z wyłączeniem tuneli i mostów. Każde skrzyżowanie na drodze klasy S lub GP spełnia funkcję przejazdu awaryjnego.
          2. Przejazdy awaryjne, o których mowa w ust. 1, powinny być usytuowane w szczególności w pobliżu MOP, jednostek utrzymania dróg, a także przy węzłach, tunelach i mostach.
          3. Przejazd awaryjny przez pas dzielący powinien mieć konstrukcję nawierzchni taką, jak jezdnia drogi, ukształtowanie umożliwiające przejazd pojazdów z jednej jezdni na drugą oraz zapewniać sprawne odprowadzenie wody powierzchniowej. Długość przejazdu powinna być dostosowana do potrzeb i nie może być mniejsza niż 75 m w wypadku drogi klasy A i nie mniejsza niż 45 m na drogach klasy S i GP.
          4. Na przejeździe awaryjnym przez pas dzielący nie powinny być umieszczane żadne obiekty i urządzenia, z wyjątkiem bariery, która powinna mieć łatwo rozbieralną konstrukcję, nie utrudniającą w stanie złożonym ruchu na drodze.

  11. Co się czepiacie kierowcy TIRa ?! Zapewne nie zatrzymał się tam na kawę tylko miał jakąś awarie. Moim zdaniem jest tylko jedno wytłumaczenie jak można na drodze ekspresowej uderzyć w coś tak doskonale widocznego jak ciężarówka- sen, zmora ukraińskich busów. Parę miesięcy temu na tej drodze tylko w przeciwnym kierunku sam „budziłem” klaksonem innego ukraińskiego śpiocha

  12. Który to już raz Ukraińcy giną na Naszych drogach, widzą równą drogę to sandał w podłogę i jedziemy

  13. jestem w szoku, jechałem za nimi ok 14 od końskowoli do Bogucina, (tam skrecili na Niemce) zapamietalem wlasnie zielonego jumpera hdi na ukrainskich tablicach, kierowca byl uprzejmy bo dwukrotnie zjezdzal do prawej zebym mogl go wyprzedzić, zamurowalo mnie gdy wszedlem na lublin112 i dowiedzialem sie ze godzine pozniej juz nie zyje 5 osob z tego busa….

    • Tak, tak, to na pewno oni, w Bogucinie jechali starą trasą, skręcili na jeszcze starszą na Niemce i nagle znaleźli się na obwodnicy Lublina.

  14. Tak się zastanawiałem, co tak tyle tych sygnałów słychać, a później helikopter. Nie bardzo do mnie dociera to całe zdarzenie.

    Godziny popołudniowe, idealne warunki, zero deszczu, trzy pasy ruchu, słońce z tyłu i się wpieprzył w TIRA, którego widać z daleka. Nawet jak nie było trójkąta, to nie ma możliwości, żeby go nie widzieć na prostym odcinku drogi!!! Co ten człowiek k…a za kierownicą robił?

  15. Pewnie wracali ludzie z pracy, straszne… to już chyba drugi tak tragiczny wypadek pod Lublinem z Ukraincami….
    A z innej beczki podziwiam strażaków, ratowników za silną psychikę, po jednym wyjeździe do takiej akcji chyba odechcialo by mi sie wszystkiego….

  16. Naprawdę trudno o bardziej idiotyczny komentarz. Uważasz, że bus był pełen banderowców jadących właśnie do Lublina gwałcić i mordować?

  17. Barany, dziwię się, że takie głupie pytania zadajecie. Stało się nieszczęście. POLACY-KATOLICY zamiast się pomodlić, wylewacie brudy na kierowcę TIR’a i kierowcę busa. Od dociekania winy są odpowiednie służby. Zaznaczam – jestem nie wierzący w kk, tylko w Boga

    • Panie Zbigniewie Kulko-Wierzący, czy Bóg nakazuje ci wyzywać bliźnich od baranów???! Barany to może pasą się na Pana łące. Po prostu ludzie dyskutują i każdy próbuje dociec przyczyny wypadku.

  18. @ Xxx
    Czy ty poważny jesteś – przecież to byli ludzie. Tacyvsami jak ty. I ta usmiechnieta gęba na końcu – śmiejesz się czy cieszysz? Bo twoja wypowiedź – nawet jeśli miała mieć znamiona żartu (sic!) – to raczej nie na miejcu.

  19. I jeden pas ruchu akurat naprzeciwko zamknięty,niczym loża VIP . Na nim dziennikarskie hieny. Będzie materiał na newsa! Dobrze się sprzeda!

  20. a wiecie ze tam DWOJKA dzieci zginela, nie wstyd wam pisac takie herezje BARANY WYSCIGOWE???

  21. i na dokładkę piszecie ukrywając się , tylko 3 posty co piszący nie wstydzą się swoich opinii

  22. Radzilbyn sprawdzic ile czasu stali na granicy zanim wjechali do Pl, potem nie ma sie co dziwic ze zmeczenie powoduje takie katastrofy

    • I tak im się spodobało to stanie, że wracali jeszcze trochę postać.
      Jak określisz swój poziom umysłowy?

      • asdf, Jechali w stronę Zamościa więc o jakiej granicy piszesz? Chyba, że o tej której przekroczenie powstrzymuje mnie przed nazwaniem cię debilem?

  23. Ukraincy i wszystko jasne…

  24. Do redakcji Lublin 112. Czy możecie podac dokładniejsze informacje odnośnie tej tragedii bo co po niektórzy to maja takie wizje ze żal czytać a wypowiadają sie jakby byli naocznymi świadkami. Doszlo do tragedii to niepodważalny fakt. Wspolczujmy rodzinom ofiar (*)

  25. Oby o Tobie nikt tak nie napisał. Choć patrząc na ten komentarz to Twój mózg już zamiera.

  26. na mnie akurat pracuja ukraincy i dobrze mi tak.a na zachodzie co sie dzieje w wykonaniu polaczkow?to samo a nawet gorzej.a co tam amsterdam czy bruksela.16 godz tam i z powrotem i ciagniecie druta szefowi za sto zyli premi za spalanie 4,5l bo czolgista przed ciagnieciem druta obciagnal kierowcy tira w zgorzelcu za 100l ropy:) jak widac zanik mozgu dotyka rowniez polakow.albowiem na jazde asa nie ma.

  27. to bus i ciężarówka jest na UKRAIŃSKICH blachach… Ciągnik rej: AC…… Naczepa rej: BO….. Bus rej: BC…. tylko kierowca ciągnika to POLAK… to w mediach tłumaczyli że to polska ciężarówka… ech…

  28. Wystatczy, że jechał prawym pasem za jakimś wiekszym samochodem. Tamten mógł w ostatniej chwili zjechać z prawego na środkowy omijając tira a Ukrainiec już nie zdążył. Innego wytłumaczenia sobie nie wyobrażam.

  29. Czytam te komentarze i zastanawiam się czy to tylko pozory czy naprawdę ten kraj jest pełen tępej hołoty.

    • Chyba niestety jest…. Też czytam i oczom nie wierzę ile tu znawców i specjalistów od ruchu drogowego, jeżdżących co niedzielę swoim złotym Matizem do kościoła i z powrotem….
      Zginęło 5 osób…. W tym dwójka dzieci… A większość tutaj zastanawia dlaczego TIR stanął akurat tutaj a nie 500 metrów dalej – de facto 500 metrów dalej to nie żaden zjazd awaryjny, tylko przejazd awaryjny – to do znawcy krzykacza, którego nicka nie chce mi się szukać bo mi szkoda scrolla myszki na przewijanie do góry strony….
      Ludzie, ogarnijcie się. Stala się tragedia. To Policja jest od tego żeby ustalić przyczyny, a nie Wy, domorośli znawcy…

    • Nie obrażaj tępej hołoty.

  30. Baco widzieliście.ten wypadek?
    A no widziałem
    A to powiedzcie.jak to było
    Ano panocku, widzisz to drzewo?
    Ano widze
    A tamto drzewo widzicie?
    No widze
    A te kolejne drzewo widziecie?
    No tys widze
    No widzis, a On nie widział

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8545zł 0.75%
    • GBP 4.9273zł 0.33%
    • EUR 4.3072zł 0.33%
    • CHF 3.8196zł 0.64%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)
    Jechał ciężarówką całą szerokością drogi, miał blisko 6 promili. Zobacz nagranie (wideo)
    Przeprawa przez Wisłę 12 Brygady Zmechanizowanej. Zobacz nagranie z drona (wideo)
    „Grzesiu czego ty nie śpisz”. Spotkanie leśniczego z niedźwiedziem (wideo)
    Fotograficzne podsumowanie roku 2018 w Porcie Lotniczym Lublin (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    XII Kapucyński Piknik Motocyklowy w Lubartowie
    Na Zamku w Janowcu odbędzie się kolejna edycja Święta Wina
    Sporo atrakcji podczas Festynu Osiedlowego „Dzień Węglina”
    W Lublinie odbędzie się Międzynarodowy Turniej Bike Polo
    Zaproszenie na NightSkating Lublin II 2019
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.