Szukają wykonawcy, który zbuduje drogę ekspresową z Piask do Dorohuczy. Zainteresowanie jest spore
18:15 21-12-2022 | Autor: redakcja
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przyjmowanie ofert od firm zainteresowanych budową kolejnego odcinka drogi ekspresowej S12 w województwie lubelskim. Chodzi o blisko 10 km trasy między końcem obwodnicy Piask a miejscowością Pełczyn. Zgodnie z planem, ekspresówka przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo. Najpierw pobiegnie po północnej stronie obecnej drogi krajowej, następnie przetnie ją i od południa ominie Biskupice. Na jej trasie powstanie m.in. most nad rzeką Giełczewką, siedem przejść dla zwierząt i sześć wiaduktów.
Realizacją inwestycji zainteresowanych jest 10 firm. Budżet na to zadanie wynosi 453 mln zł, jednak tylko sześć ofert mieści się w tej kwocie. Najtańszą złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, które wyceniło koszt swoich prac na 357,9 mln zł. Forma Stecol Corporation zażądała 359,3 mln zł, Mota-Engil 387,9 mln zł, konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud 397,7 mln zł, Porr 425,1 mln zł a Strabag 432,3 mln zł.
Pozostałe cztery oferty przekraczają już kwotę, jaka została zarezerwowana na realizację tej inwestycji. Budimex wycenił koszt zadania na 470,1 mln zł, konsorcjum Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Mosty Łódź na 475 mln zł, Aldesa Construcciones na 511,3 mln zł a najdroższą ofertę, opiewającą na 584,8 mln zł złożył warszawski Mostostal.
Jak tłumaczy Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, teraz oferty będą oceniane pod względem trzech kryteriów. Chodzi o cenę, przedłużenia o 5 lat okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze a także na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem. Z uwagi, że wszyscy oferenci zadeklarowali przedłużenie okresów gwarancji, liczyć się będzie zaoferowana cena.
Wyłonienie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy zaplanowano w przyszłym roku.
(fot. GDDKiA)
Szkoda, że jakieś większe fabryki tu nie powstają. Tylko kolejne biedronki, dino itd. Ekspresówka będzie, a pracy dalej brak…
Janusz, ale nikt nie wybuduje fabryki, gdy do gdańska będzie Tirem jechał 2 dni. Bo za dużo czasu i kosztów. ma być szybko i wygodnie. Bo paliwo bardzo drogie i koszty rosną.
Dlatego trzeba stąd emigrować
jezeli bedzie expres. droga i skonczy sie konflikt na ukr. to mozna sie zastanawiac nad fabrykami – musza powstac warunki – mobilnosc podstawa bezpieczenstwo to dwa!
Przecież koło mnie jest fabryka.Fabryka fryzur.
zaszaleli z odległością ha ha , lepiej pomnik albo na komisję Antoniiego wydać oszuści i tyle
Lepiej zabrać dzieciom i emerytom dać mafii jak za czasów ryżego szwaba.
Najpierw miało być przedłużenie na Zamość, ale z Chełma jest vice minister i pani eurodeputowana to przechyliło szalę