Ruszyła kampania „Nie skreślaj życia tak prędko” (wideo)
21:32 17-10-2018
Problem nadmiernej prędkości w ruchu drogowym to temat najnowszej kampanii Ministerstwa Infrastruktury i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Nie skreślaj życia tak prędko”. Kampania została zainaugurowana 15 października 2018 r. przez wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza i Sekretarza Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Konrada Romika.
Podczas konferencji przedstawiono informacje o podejmowanych przez Ministerstwo Infrastruktury działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym o programach modernizacji infrastruktury drogowej. Sekretarz KRBRD Konrad Romik opowiedział o szczegółach rozpoczynającej się kampanii oraz o wpływie nadmiernej prędkości na ilość i skutki wypadków drogowych w Polsce. Podczas inauguracji kampanii wykonany został również test zderzeniowy pojazdu jadącego z prędkością 70 km/h.
Kampania „Nie skreślaj życia tak prędko” jest adresowana do ogółu społeczeństwa. Pokazuje tragiczne skutki wypadków, których przyczyną jest nadmierna prędkość. Jej celem jest podniesienie świadomości kierujących pojazdami w zakresie negatywnego wpływu podwyższonej prędkości na bezpieczeństwo ruchu i zmiana ich postaw w kwestii przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Kampania będzie prowadzona w telewizji, kinach, Internecie oraz na billboardach.
– Nadmierna prędkość pojazdów wciąż jest jednym z największych problemów polskich dróg. Kampania, którą dziś rozpoczynamy, jest apelem do nas wszystkich, abyśmy zrozumieli, że warto poświecić na dojazd kilka minut dłużej, jeśli w zamian zapewniamy bezpieczeństwo sobie i innym uczestnikom ruchu drogowego – podkreślił minister Marek Chodkiewicz.
(fot. wideo MI, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego)
Niepotrzebny ten spot, przecież wszyscy jeżdżą „szybko ale bezpiecznie”…
I tak większość ma w d…. przepisy jak patrolu nie ma obok, a jak ktoś jedzie przepisowo to go jeszcze otrabią.
W 2017 rok w wypadkach zginęło 2800 osób na nowotwory zmarło 90.000 i z czym bardziej trzeba walczyć???
A wystarczy wprowadzić dostępność ponaddziesięcioletnich audi i bmw jedynie dla kierowców powyżej czterdziestki.
Kilka sposobów. Do pierwszego uzyskania prawa jazdy, prócz badań lekarskich, należy dołożyć tez badania psychotechniczne, Po spowodowaniu wypadku co 5 lat badania lekarskie i psychotechniczne. Kierowcy zawodowi takie badanie muszą przejść nawet jeśli przez te 5 lat nie mieli nawet kolizji. Jeśli gnojek robiąc prawo jazdy i w wieku 18 lat kupuje od razu bmw, to na pewno nie po to aby doskonalić swoje umiejętności lesz dla popisywania się. Wysokie składki OC znieść wieloletnim, doświadczonym kierowcom a przypisać je sprawcom wypadków – zwłaszcza z brawury. Przede wszystkim zrobić tak, aby nie pozostali bezkarni ci, którzy mają pieniądze i znajomości.
Prędkość sama w sobie nie zabija, tylko gwałtowne wytracenie jej