Ruszyła kampania „Nie skreślaj życia tak prędko” (wideo)

15 października została zainaugurowana ogólnopolska kampania „Nie skreślaj życia tak prędko”. Jest to kampania Ministerstwa Infrastruktury i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego poświęcona problemowi nadmiernej prędkości w ruchu drogowym.

Problem nadmiernej prędkości w ruchu drogowym to temat najnowszej kampanii Ministerstwa Infrastruktury i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Nie skreślaj życia tak prędko”. Kampania została zainaugurowana 15 października 2018 r. przez wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza i Sekretarza Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Konrada Romika.

Podczas konferencji przedstawiono informacje o podejmowanych przez Ministerstwo Infrastruktury działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym o programach modernizacji infrastruktury drogowej. Sekretarz KRBRD Konrad Romik opowiedział o szczegółach rozpoczynającej się kampanii oraz o wpływie nadmiernej prędkości na ilość i skutki wypadków drogowych w Polsce. Podczas inauguracji kampanii wykonany został również test zderzeniowy pojazdu jadącego z prędkością 70 km/h.

Kampania „Nie skreślaj życia tak prędko” jest adresowana do ogółu społeczeństwa. Pokazuje tragiczne skutki wypadków, których przyczyną jest nadmierna prędkość. Jej celem jest podniesienie świadomości kierujących pojazdami w zakresie negatywnego wpływu podwyższonej prędkości na bezpieczeństwo ruchu i zmiana ich postaw w kwestii przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Kampania będzie prowadzona w telewizji, kinach, Internecie oraz na billboardach.

– Nadmierna prędkość pojazdów wciąż jest jednym z największych problemów polskich dróg. Kampania, którą dziś rozpoczynamy, jest apelem do nas wszystkich, abyśmy zrozumieli, że warto poświecić na dojazd kilka minut dłużej, jeśli w zamian zapewniamy bezpieczeństwo sobie i innym uczestnikom ruchu drogowego – podkreślił minister Marek Chodkiewicz.

(fot. wideo MI, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego)

Zobacz również

6 komentarzy

  1. Niepotrzebny ten spot, przecież wszyscy jeżdżą „szybko ale bezpiecznie”…

  2. I tak większość ma w d…. przepisy jak patrolu nie ma obok, a jak ktoś jedzie przepisowo to go jeszcze otrabią.

  3. W 2017 rok w wypadkach zginęło 2800 osób na nowotwory zmarło 90.000 i z czym bardziej trzeba walczyć???

  4. A wystarczy wprowadzić dostępność ponaddziesięcioletnich audi i bmw jedynie dla kierowców powyżej czterdziestki.

  5. Kilka sposobów. Do pierwszego uzyskania prawa jazdy, prócz badań lekarskich, należy dołożyć tez badania psychotechniczne, Po spowodowaniu wypadku co 5 lat badania lekarskie i psychotechniczne. Kierowcy zawodowi takie badanie muszą przejść nawet jeśli przez te 5 lat nie mieli nawet kolizji. Jeśli gnojek robiąc prawo jazdy i w wieku 18 lat kupuje od razu bmw, to na pewno nie po to aby doskonalić swoje umiejętności lesz dla popisywania się. Wysokie składki OC znieść wieloletnim, doświadczonym kierowcom a przypisać je sprawcom wypadków – zwłaszcza z brawury. Przede wszystkim zrobić tak, aby nie pozostali bezkarni ci, którzy mają pieniądze i znajomości.

  6. Prędkość sama w sobie nie zabija, tylko gwałtowne wytracenie jej

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7614zł 0.07%
    • GBP 5.0239zł 0.04%
    • EUR 4.4843zł 0.23%
    • CHF 4.1477zł 0.3%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach