Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Prawa zapora Zalewu Zemborzyckiego została wyremontowana. Powstała też przepompownia (zdjęcia)

Prace związane z przebudową prawej zapory bocznej Zalewu Zemborzyckiego dobiegły końca. Korona zapory została podniesiona i utwardzona płytami betonowymi, na skarpach umocowano materace siatkowo-kamienne, powstała też nowa przepompownia.

Nad Zalewem Zemborzyckim zakończyły się trwające od 30 sierpnia 2018 roku prace związane z remontem prawej zapory bocznej. Głównym celem inwestycji, która kosztowała miasto około 11,5 mln zł, było podniesienie poziomu bezpieczeństwa przeciwpowodziowego. Na długości ok. 1 300 m zapora została m.in. podniesiona do wymaganej wysokości oraz uszczelniona.

Jednak to nie wszystko. Zakres prac obejmował również rozbiórkę przepompowni przy ul. Grzybowej. Obiekt, który powstał jeszcze w latach 70., nie był remontowany od momentu powstania Zalewu Zemborzyckiego. W tym miejscu zbudowano nową przepompownię, której zadaniem jest odwodnienie terenów położonych za zaporą boczną Zalewu. Rozbudowany i przebudowany został też zbiornik retencyjny o powierzchni lustra wody 1000 m2. Na koniec cały okoliczny teren został uporządkowany, utwardzony i ogrodzony.

W najbliższych dniach rozpoczną się odbiory. Inwestycja pozwoliła na przywrócenie pojemności retencyjnej zbiornika wynoszącej 6 mln m3.

Prawa zapora Zalewu Zemborzyckiego została wyremontowana. Powstała też przepompownia (zdjęcia)

Prawa zapora Zalewu Zemborzyckiego została wyremontowana. Powstała też przepompownia (zdjęcia)

Prawa zapora Zalewu Zemborzyckiego została wyremontowana. Powstała też przepompownia (zdjęcia)

(fot. UM Lublin)

8 komentarzy

  1. Łolaboga pisy zalewa zabrały

  2. Droga rowerowa nie jest tędy wyznaczona, ale takie płyty to nie najlepsza nawierzchnia do jazdy po niej żadnym pojazdem.
    Tak brzmi moja roszczeniowość, bo gdyby na zwykłej drodze taką nawierzchnię zastosować, to żaden roszczeniowiec by się nie odezwał.

  3. Ta droga wygląda jak podjazd na budowę dla ciężarówek, koparek itp. a nie jak droga -ścieżka rekreacyjna nad zalewem do spacerów i przejażdżek rowerowych.

  4. Kto to wymyślił aby płyty betonowe z dziurami dawać. Przecież tam jeżdzą rowerzyści, ludzie z wózkami z dziećmi itd.. Jak teraz mają się poruszać. Była ścieżka i było dobrze.

  5. A trzech chłopa zrobiło to wszystko ręcznie plus 1 w koparce.

Z kraju