Polregio kupuje 200 nowych pociągów. „To nowy etap rozwoju w historii przewoźnika”
18:18 26-01-2023 | Autor: redakcja
Największy w Polsce przewoźnik pasażerski, z którego usług każdego dnia korzystają setki tysiące pasażerów, kupi 200 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wczoraj spółka podpisała umowę na dostawę pojazdów z czterema producentami. Są nimi: Cegielski, Pesa Bydgoszcz, Newag oraz Stadler. Jest to rekordowe zamówienie dla polskiej kolei regionalnej. Opiewa ono na kwotę ponad 7 mld zł.
Nowe pociągi będą w dwóch wersjach: dwu i trzy członowych. Mniejszych składów, które posiadają co najmniej 130 miejsc siedzących, ma być ok. 60 szt. Reszta to pojazdy mające minimum 210 miejsc siedzących. Wszystkie z nich mają rozwijać prędkość do 160 km/h, dzięki czemu pasażerowie odczują nie tylko lepszy komfort podróży, lecz również dotrą do celu w krótszym czasie. Z dodatkowego wyposażenia przewoźnik wymienia m.in.: klimatyzację, dostęp do bezprzewodowego Internetu oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej.
Jak wynika z harmonogramu dostaw, zamówienia mają zostać zrealizowane w ciągu trzech lat, do lipca 2026 r. Pierwsze pociągi wyjadą na tory już w 2025 r. Kursować one mają w każdym województwie, gdzie Polregio ma podpisane umowy z samorządami, w tym właśnie na terenie naszego regionu.
Prezes zarządu Polregio Artur Martyniuk wyjaśnia, że zakup taboru rozpoczyna zarówno nowy etap rozwoju w historii przewoźnika jak też kolei regionalnej w Polsce. Oznacza to bowiem ogromny skok jakościowy i znaczącą poprawę komfortu podróżowania dla milionów Polaków, zwłaszcza mieszkańców mniejszych miejscowości.
Jeżeli chodzi o finansowanie zakupu pociągów, to ma ono pochodzić z wielu źródeł. Wymieniono tu zarówno granty i pożyczki unijne, jak też komercyjne instrumenty dłużne oraz inne źródła. Przewoźnik, dzięki stabilnej sytuacji finansowej, posiada również własne środki na ten cel. Podpisane w ostatnich dwóch latach wieloletnie umowy z urzędami marszałkowskimi zapewniają, że spółka do 2030 roku osiągnie blisko 10 mld złotych przychodów.
(fot. Polregio/zdjęcie ilustracyjne)
A teraz wszystko przełoży się na koszty biletów…
Nie bilety na na nowe zakupy przez nowa spółka
Dziwne że nie podają czy spalinowe czy elektryczne. Przecież to istotne!
Kupi 200 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Czego nie rozumiesz?
Zygmunt ZOMOwiec nierozumienie Przeczytać się nie chciało
Będzie szybciej i taniej.
…można dojechać na front wschodni
160km/h są miejsca nawet w Europie gdzie pociągi jeżdżą o 200km/h szybciej.
No dobra – artykuł z materiałów prasowych. Tylko czy z niego wynika ile tych składów trafi do województwa lubelskiego czy też wogóle lubelskie Polregio w tym przetargu uczestniczyło? Zwykły click-bait :
Jakbyś czytał i w miarę rozumiał to, co przeczytałeś to byś nie zadawał pytań.
Zamość – Lublin w niedzielę – w Krasnystaw Miasto już nie ma miejsc siedzących w szynobusie a „patafiany” z powiatu krasnostawskiego protestują bo im chcą dobudować nowe tory i to zelektryfikowane 🙂 Ciemnogród krasnostawski przebija kraśnicki 🙂
Mam nadzieję że nowe składy będą omijać Krasnystaw i Izbicę – tamtejszy ciemnogrodzianie protestują przeciwko podwyższeniem standardów linii kolejowych bo zburzą dwa domy i kury nie będą się niosły ::)))
pokazali drogi i kolej Polski B czy za PISu czy PO niezłą brechte mieli amerykanie jak jechali na wschodnią granicę , jak bieda była tak jest dla bardziej optymistycznych odsyłam do TVP tam same sukcesy
W Ameryce większa bieda i syf ale w tefauenie tego nie zobaczysz.
kiedy wrócą bilety weekendowe ?