Wtorek, 21 maja 202421/05/2024
690 680 960
690 680 960

Ominęła stojące na prawym pasie pojazdy, z impetem wjechała w pieszego. Mężczyzna z ciężkimi obrażeniami trafił do szpitala (zdjęcia)

W piątek rano na al. Tysiąclecia w Lublinie doszło do wypadku z udziałem pieszego. Mężczyzna z licznymi, poważnymi obrażeniami ciała został przewieziony do szpitala.

86 komentarzy

  1. brawo nowe przepisy

    • A jak były „stare” przepisy to można było omijać samochody przepuszczające pieszych i wjeżdżać w nich?

      • Baba, co będzie stała, jadę dalej, na liczniku to było z 90 km/h jak nic. I nic jej nie zrobią.

    • Chyba brawo kierowcy nieprzestrzegający przepisów. Przed zmianą przepisów też nie można było wyprzedzać tuż przed i na przejściu dla pieszych. Doucz się, przestań pisać głupie komentarze a najlepiej oddaj prawko, bo jeszcze komuś zrobisz krzywdę.

    • Bo wg starych omijanie na PdP nie było zabronione. Prezentujesz ten sam poziom co kierująca. 2 samochody mogły się zatrzymać, w tym autobus, ale wg niektórych pieszy wtargnął.

    • A jak myślisz po co auta zatrzymują się przed przejściem dla pieszych – kierowcy zamawiają hamburgery?
      Te przepisy były od zawsze.

    • Nowe przepisy nie mają nic do rzeczy, kobieta postąpiła karygodnie i utrata uprawnień będzie zasłużona w 100%. Niech się modli żeby pieszy wyszedł z tego.

    • ale to wcale nie jest nowy przepis… PORD:
      Art. 26. 3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
      1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
      2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

      obowiązuje to od wielu lat.

    • Zobaczymy po roku, czy na przestrzeni kilku lat.
      Jeżeli liczba wypadków ofiar spadnie to cofniesz swoje słowa?

    • a jaka tu jest wina nowych przepisów? Pieszy był na pasach, więc tak jak zawsze miał już pierwszeństwo. Zawinił jak zwykle pośpiech i brak wyobraźni. Takich, którzy wyprzedzają zatrzymujące się przed przejściem pojazdy profilaktycznie traktowałbym prądem, żeby zaczęły im działać połączenia między komórkami mózgowymi. Widzisz przejście, widzisz zatrzymujące się auta, to zatrzymujesz się również. Ale do tego trzeba mieć trochę więcej IQ niż rozwielitka.
      Śmieszne jest zrzucanie wszystkiego na nowe przepisy. To nie kwestia przepisów, tylko braku kultury polskich kierowców.

    • Co nowego jest w przepisie o zakazie omijania pojazdów, które zatrzymały się przed przejściem celem przepuszczenie pieszego?

    • Omijanie/wyprzedzanie na pasach to jeden z ulubionych manewrów najlepszych kierowców Europy. Zmiana przepisów, nic w tym temacie nie zmienia.
      Ciekawe co na ten temat mają do powiedzenia policjanci przeprowadzający od czasu do czasu akcje: bezpieczne PdP. Rozdawanie ulotek i odblasków oraz pouczanie nie pomogło?

    • brawo idiota za kierownicą

    • Co mają do tego nowe przepisy? Na jednym pasie zatrzymała się osobówka, za nią autobus, więc widocznie nie było to ani wtargnięcie pieszego, ani gwałtowne zatrzymanie pierwszego z aut, bo wówczas autobus zmiótłby wszystkich dookoła. Jeżeli kierowca nie spogląda na znaki i nie wie, że zbliża się do przejścia, ani nawet nie zastanowi się rozważnie przez chwilę, że auta na drugim pasie z jakiegoś dziwnego powodu zwalniają, albo się zatrzymują, to sorry, ale trudno szukać jakiegoś usprawiedliwienia. Ktoś się zagapi, ktoś się nie zastanowi, jednego nie zatrzyma czerwonego światło, a innego pieszy na przejściu.

      Jazda samochodem to nie tylko kręcenie kierownicą i zmiana biegów, ale przestrzeganie przepisów i zapewnienie bezpieczeństwa sobie oraz innym uczestnikom ruchu drogowego oraz przypadkowym osobom wokół. I nie piszę tego jako pieszy, ale jako kierowca, który codziennie jeździ po ulicach Lublina, bo niektóre sytuacje, jakie dostrzegam to drogowy kryminał – kompletny brak odpowiedzialności i wyobraźni. A do tragedii niedługa droga…

    • Co do tego mają nowe przepisy? Ominęła samochody przepuszczajace pieszego. Z tego co wiem to było od zawsze zabronione.

  2. Wieśwagen nawet nietknięty, za to kierująca powinna dostać bęcki…

  3. „Kobieta najprawdopodobniej pożegna się z uprawnienia do kierowania.” – po co jej PJ w więzieniu?

  4. Jedno z gorszych miejsc na przejście dla pieszych i do tego w miejscu gdzie dopuszczalna prędkość to 70. Często są tam jakieś zdarzenia, więc znając życie zmniejszą prędkość zamiast zrobić np. kładkę

    • Nie. 70 zaczyna się za PdP. Na PdP jest 50. Właśnie z powodu PdP, prędkość jest obniżana z 70 do 50.

      • Durny jesteś Franiu.
        PdP nie zmniejsza dopuszczalnej prędkości.
        „70” ustawione zaraz za skrzyżowaniem z Unii Lubelskiej odwołuje kolejne skrzyżowanie dróg (w tym wypadku rozwidlenie nitek na Felin i na wiadukt w stronę Mełgiewskiej).

        • Nigdzie nie napisałem że PdP zmienia prędkość dopuszczalną. Napisałem, że tam gdzie są PdP to prędkość wynosi 50km/h. I nie wynika to z przepisów ogólnych, lecz wg takiej zasady organizator ruchu ustanawia prędkość dopuszczalną.
          Znaki 50 ustawia się przed PdP, zaś 70 zaraz za PdP, czyli na PdP mamy 50 – tylko takiego uproszczenia użyłem.

    • Na wszystkich niekierowanych PdP w obszarze zabudowanym prędkość dopuszczalnie jest może przekraczać 50km/h. Nie znam wyjątków od tej zasady.
      Poza zabudowanym, na skrzyżowaniach czy PdP jest także obniżana, z reguły do 70km/h.

      • Powiedz to projektantowi 3 przejść dla pieszych przez Unii Lubelskiej Franiu 🙂

        • Być może na UL się pomyliłem. Ale właśnie Witosa/Tysiąclecia są właśnie przykładem tego co pisałem.

  5. Pieszy ma pierwszeństwo ale czasem do „nieba”

    • Dokładnie to samo można napisać o każdym innym uczestniku ruchu drogowego.

    • Tak, żeby być dokładnym, to każdego roku, najwięcej do nieba to idzie kierujących oraz pasażerów samochodów osobowych. Wiele z nich na skutek właśnie nie przestrzegania zasad pierwszeństwa przejazdu.

  6. LKS i wszystko jasne, w Krasny Stawie nie ma przejść dla pieszych, tam idą jak barany i jeżdżą jak barany

    • Rejestracja nie ma nic do rzeczy. Jak by było LU to by było wszystko ok??

      • Tylko tyle że im dalej na wschód i mniejsze miasto, wieś to jakiś większy opór panuje na przestrzeganie przepisów, a prawo silniejszego samochodu nie odpuszcza.

  7. I właśnie dla tego piesi nie powinni mieć pierwszeństwa. Wyłącza im się myślenie i mogą trafić na takie istoty za kierownicą czy to samochodu czy roweru !!

    • Gdyby zacząć strzelać, albo rzucać kamieniami w pieszych, to chodziliby w kaskach, byli jeszcze bardziej uważni, więc bardziej bezpieczni. Nad zamontowaniem min się jeszcze zastanawiam, czy to nie byłby dobry pomysł.

    • Gdyby zezwolić na przejeżdżanie na czerwonym, to Ci mający zielone też byliby bardziej ostrożni podczas wjeżdżania na skrzyżowanie.

    • Ja bym poszedł dalej. Powinno się zezwolić na jazdę pod prąd ekspresówkami. Wszakże czasem zdarza się, że ktoś wjedzie pod prąd, a wtedy kierowcy jadący prawidło mogą być tym zaskoczeni. Gdyby jezdnie były dwukierunkowe, kierowcy bardziej by uważali jadąc drogą ekspresową, a szczególnie lewym pasem.

    • Na przejazdach kolejowym, ani kierujący pojazdami, ani piesi nie mają pierwszeństwa przed pociągami, a pomimo tego wjazdy/wejścia pod pociąg się zdarzają. Więc, weź to wyjaśnij, bo twoje rozumowanie jest jakieś niespójne.

    • To jeszcze jedno – już ostatnie.
      To jaki sens miałoby wyznaczanie PdP? Co by one miały dawać, i co oznaczać dla pieszych jak i dla kierujących?

  8. LKS…ludzie kontra samochody…oni tam mają taki klub w kraśniku…1:0 dla samochodów

    • To Kraśnik Czy Krasnystaw? Zdecyduj się, oba mają inne rejestracje. Zachowanie może podobne w sumie. A le to tak jak mylić Szwecję ze Szwajcarią. Niby można ale po co

  9. Jest szansa że stworzenie będzie miało trochę czasu na zastanowienie np w Opolu jest taki ośrodek.

  10. LSW LPA LUB LLB LKR LOP a do tego kobieta. Tragedia.

    • Żenujący komentarz…

    • zgadzam się w 100%, kobiety stanowią największe zagrożenie dla płynności, bezpieczeństwa i swobody ruchu na ulicach. Sposób jazdy prezentowany przez kobiety można porównać do osób 70+ tzw. działkowców. „O zielone, lepiej zwolnię bo zaraz będzie czerwone”.

    • ( . ) ty masz jakieś kompleksy z tymi L….i td. W
      Lublinie mieszka 80% ludzi z podlubelskich małych miasteczek i wiosek, ty zapewne jesteś jednym(ną) z nich.