Nowy rozkład jazdy na kolei. Nowe przystanki, połączenia i krótsze czasy przejazdu
07:41 03-09-2023
— Korekta rozkładu jazdy umożliwi pasażerom skorzystanie z owoców ostatnich inwestycji. Trasę między Krakowem a Warszawą oraz Trójmiastem można będzie pokonać w rekordowo krótkim czasie. Oddajemy do użytkowania przystanki kolejowe, takie jak Kraków Grzegórzki, Przemyśl Wschodni czy Rzeszów Baranówka — mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
— Polacy dostrzegają dobre zmiany na polskiej kolei. Dzisiaj z tego rodzaju transportu korzysta najwięcej Polaków w całym XXI w. Rozwijamy kolej na każdym polu, ponieważ jest to najbardziej ekologiczny i komfortowy środek transportu — powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Skuteczna walka z wykluczeniem komunikacyjnym
— Już dzisiaj transport kolejowy dociera do miejscowości zamieszkanych przez ok. 600 000 osób więcej niż 8 lat temu. Odnawiamy linie kolejowe i doprowadzamy ten transport do miejscowości, w których nigdy albo od dawna go nie było. To pokazuje determinację i skuteczność w dążeniu rządu do likwidacji zjawiska wykluczenia komunikacyjnego — przekazał wiceminister Bittel, który pełni także funkcję Pełnomocnika rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
W woj. podkarpackim podróżni skorzystają aż z 8 nowych przystanków. Cztery z nich wybudowano w ramach rządowego Programu Przystankowego: Przemyśl Wschodni na linii Kraków – Medyka, Strzyżów Zachód na linii Rzeszów – Jasło oraz Chorzelów Południowy i Mielec Południowy na linii Padew – Mielec – Dębica. Od 3 września pasażerowie otrzymają do dyspozycji również nowe przystanki będące częścią Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Są to: Sędziszów Małopolski Wschodni, Rzeszów Dworzysko i Rzeszów Baranówka na trasie Kraków – Medyka oraz Żarnowa na linii Rzeszów – Jasło.
Nowa korekta rozkładu jazdy oznacza również inaugurację przystanków Kraków Grzegórzki, Białystok Zielone Wzgórze i Toruń Katarzynka, niezwykle ważnych dla mieszkańców tych aglomeracji. Jest to potwierdzenie systematycznego poprawiania się oferty przewozowej w dużych polskich miastach.
Rekordowo krótkie czasy przejazdu i nowe możliwości podróży
Od 3 września najszybszy pociąg PKP Intercity będzie pokonywał trasę z Krakowa Głównego do Gdańska Głównego w 4 godziny i 50 minut, a z Krakowa Głównego do Warszawy Zachodniej w 2 godziny i 5 minut. Będą to rekordowo krótkie czasy przejazdu w historii przewoźnika i całej polskiej kolei. Wrześniowa korekta rozkładu przyniesie także poprawę czasu przejazdu na trasie z Warszawy Centralnej do Wrocławia Głównego, którą najszybszy pociąg PKP Intercity pokona w 3 godziny i 33 minuty. Około 20-minutowemu skróceniu ulegnie natomiast czas przejazdu między Warszawą Centralną a Poznaniem Głównym.
Od września zacznie kursowanie na trasie Lublin Główny – Poznań Główny pociąg spółki PKP Intercity: IC Koziołek. Tym samym będzie to trzeci skład – po IC Lubuszanin oraz IC Górski – kursujący bezpośrednio pomiędzy stolicami województw lubelskiego i wielkopolskiego. Pociąg ten będzie kursował codziennie, a po drodze zatrzyma się między innymi w Łodzi, Tomaszowie Mazowieckim, Radomiu oraz w przywróconej po latach Drzewicy i Przysusze. Z Lublina pociąg wyjedzie po godzinie 8 rano, a do Poznania przyjedzie koło godziny 15. Trasę z Lublina do Radomia IC Koziołek pokona w 1 godzinę i 24 minuty, do Łodzi dojedzie po 3 godzinach i 3 minutach, a całą trasę przejedzie w 6 godzin i 20 minut (w dniach 3 – 27 września w związku ze zmienioną organizacją ruchu IC Koziołek pokonywać będzie trasę w czasie 6 godzin i 37 minut). Połączenie będzie realizowane nowoczesnym elektrycznym zespołem trakcyjnym typu FLIRT.
Od 3 września na trasę podstawową wróci pociąg TLK Flisak. W efekcie tej zmiany do siatki połączeń PKP Intercity zostaną włączone miasta Sztum oraz Kwidzyn, a mieszkańcy Grudziądza ponownie zyskają możliwość kolejowych podróży do m.in. Trójmiasta, Łodzi, Częstochowy czy Katowic.
Wygodniejsze podróże z wielu stacji i przystanków
Korekta rozkładu jazdy jest także okazją do udostępnienia podróżnym zakończonych inwestycji na już istniejących stacjach i przystankach. Wygodniej z kolei będą mogły skorzystać osoby wsiadające do pociągu na przystankach Słupca, Pleszew, Książno i Recz Pomorski w tych lokalizacjach oddane do użytku zostaną nowe perony. Zwiększy się komfort podróży na stacji Mrozy: dwukrawędziowy peron zostanie wydłużony o 100 metrów, co umożliwi obsługę dłuższych pociągów pasażerskich.
Informacja dla podróżnych
Aktualny i przyszły rozkład jazdy pociągów można sprawdzić przed podróżą w Internecie na portalpasazera.pl, rozklad-pkp.pl, www.intercity.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP. Również przewoźnicy publikują rozkład jazdy na stronach internetowych, np. https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/pkp-intercity-zwieksza-czestotliwosc-pociagow-na-wakacje.html. Nowe rozkłady są dostępne także na stacjach i przystankach w formie plakatów.
(źródło MI)
Po co mi kolej jak od czasu kiedy dostaję „trzynastki” i „czternastki” (a i podwyżka emerytury też nie była jak za tuskowych rządów) stać mnie, na paliwo do mojej Merivy
Niestety nie jesteś sam i zabierasz głos tylko ja
To pewnie i stać cię na psychiatrę. Powinieneś się łeczyć.
Antoni, jestem zdrowy bo TVP nie oglądam, do kościoła nie chodzę (chociaż uśmiecham się i dzień dobry mówię), ale „dobrodziei” nie słucham.
No i teraz uważaj… potrafię sam myśleć(!).
Może mi ktoś napisać co innowacyjnego w 21 wieku jest w pokonaniu 500km trasy koleją (brak korków, itp) prawie w 7 godzin? Albo jak to jest możliwe, że Warszawa-Kraków jest 3,5 godziny czy też Kraków-Gdańsk nieco ponad 4godziny a Warszawa-Lublin aż 2-2,5 godziny (I po kilku letnim remoncie torów)?
Co nowego? Mówisz masz, dzisiaj do Warszawy od Otwocka na piechotę. Jest nowe, jest!
do mx4 Nie kłam albo sprawdź jak się zatrzymałeś w czasach przejazdu do Warszawy kilka lat temu. Sprawdź nawet nie odchodząc od komputera rozkład na stronie PKP. Pociągi bezpośrednie Lublin Główny – Warszawa Centralna lub Gdańska (obydwie stacje w środku stolicy) oraz w kierunku odwrotnym pokonują zgodnie z rozkładem w czasie 1 godz. 45 min. do 1 godz. 56min.
A kiedy pierwszy w Polsce pociąg dużych prędkości – są już takie na całym świecie tylko nie w Polsce, kiedy ?
Jak to kiedy ? Jak PiS załapie się na trzecią kadencję
Jak to kiedy, będzie ukradzione z wielką prędkością przez pisowców kilka miliardów w CPK. Mało? Nie martw się, coś jeszcze wymyślą, są w tym najlepsi.
Julux PO nisczyło kolej i okradało nas ile wlazło. Mieliśmy należeć do Putina. na zachodzie były inwestycje a u nas nic. Na zachodie stadiony, autostrady a gdzie obiecana na 2012 autostrada do granicy z Ukrainą?
Jak widać PIS przez 8 lat też jej nie zrobił.
To otwórz gały żeby lepiej widziały
Polskie koleje to tylko fantaści system maja analogowy łatwy do przechwycenia maja notorycznie opóźnione pociągi .żeby te głąby wzięły przykład z japońców gdzie pociągi nawet sekundy się spóźnić nie mogą a trasę 550 km pokonuje się tam w mniej niż godzinę
„olaf” skoro sam nie jesteś fantastą to napisz na jakiej trasie (o długości 550km) japoński pociąg przewozi pasażerów w mniej niż godzinę?
Nie podawaj przykładów z biciem rekordów prędkości tylko normalnie dla pasażerów kursujące pociągi.
Pamiętacie pośpieszny z Lublina do Szczecina o 18.00 a w Szczecinie o 10.00? Tak było jeszcze kilkanaście lat temu.
Pamiętacie pośpieszny z Lublina do Szczecina o 18.00 a w Szczecinie o 10.00? Tak było jeszcze kilkanaście lat temu. Jeszcze kilka lat temu Kraśnik był ruiną. teraz mamy połączenie z połową Polski. Tylko rząd PiS. Reszta `15 października na aut.
Ślepy ślepego w przepaść zaprowadzi. A reszta na aut. 🙂
Kazik to cała Polska ma połączenie z Kraśnikiem.
tak, tak, ASZ dziennik pisze o fuzji pkp i lotto…polecam