Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Nie da się w pełni załatać luki po Warbusie. Od września będzie cięcie kursów komunikacji miejskiej i nowe trasy

Jak co roku na początku września wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Lublinie. Tym razem szykuje się sporo zmian. Część jest pozytywnych i z pewnością zadowoli pasażerów, będą też jednak ograniczenia w częstotliwości kursowania.

Wraz z końcem sierpnia przestanie obowiązywać wakacyjny rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Lublinie. To oznacza, że na ulicach miasta pojawi się więcej autobusów i trolejbusów. Zarząd Transportu Miejskiego przygotował już ostateczną wersję rozkładu jazdy, wiadomo jednak, że dokonano cięć kursów na niektórych liniach autobusowych. Ma to związek z zerwaniem kontraktu na świadczenie usług komunikacyjnych przez spółkę Warbus.

Spośród ponad 70 wszystkich linii autobusowych i trolejbusowych, jakie kursują po terenie miasta Lublina i podmiejskich gmin, 11 z nich będzie rzadziej podjeżdżało na przystanki niż przed wakacjami. Jak zastrzega Zarząd Transportu Miejskiego, zmian nie wprowadzano na głównych liniach, stanowiących trzon lubelskiej sieci. Korekty nastąpiły przede wszystkim na liniach tzw. uzupełniających. Dzięki temu pasażerowie mają odczuć zmiany w jak najmniejszym stopniu.

– Nadal jesteśmy na etapie minimalizacji skutków zaprzestania świadczenia usług przez przewoźnika, które skomplikowało sytuację w kontekście przewozów w Lublinie. Od miesięcy wrzesień – październik, zwiększa się zapotrzebowanie na komunikację miejską, z uwagi na powrót uczniów i studentów. Podejmowane działania mają na celu łagodzić skutki trudnej sytuacji związanej z wycofaniem się spółki Warbus z lubelskiego systemu komunikacyjnego. Zależało nam na tym, aby wraz z rozpoczęciem roku szkolnego, a następnie akademickiego pasażerowie odczuli zmiany w jak najmniejszym stopniu.- wyjaśnia Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Według nowego rozkładu w dni powszednie autobusy linii nr 1 będą kursowały co 40 minut, linii nr 3 co pół godziny przy czym w godzinach szczytu częstotliwość ta zostanie zwiększona do 20 minut, linii nr 7 co pół godziny, linii nr 11 co 40 minut w godzinach szczytu a poza nimi co godzinę, linii nr 16 co 50 minut, linii nr 21 w godzinach szczytu co 30 minut a poza godzinami szczytu co 45 minut, linii nr 30 co godzinę, linii nr 37 co 50 minut zaś autobusy linii nr 44 na przystanki będą podjeżdżały w godzinach szczytu co pół godziny a poza nimi co godzinę. W soboty autobusy linii nr 37 i 42 kursować będą co godzinę. Z kolei obsługa linii nr 30 w soboty i w dni świąteczne będzie całkowicie zawieszona. Całkowicie inne godziny odjazdów będą również na linii nr 70.

W związku z otwarciem wiaduktów w ciągu ul. Grygowej zmienią się również trasy kilku kolejnych linii komunikacji miejskiej. Linie nr 7 i 50 wrócą na swoje dawne trasy czyli z os. Felin autobusy pojadą al. Witosa ul. Grygowej, Pancerniaków, Grygowej, Rataja do Chemicznej. Trasa linii nr 36 będzie wiodła z Felina ul. Vetterów, Braci Krausse, Plewińskiego, Grygowej do ul. Mełgiewskiej. Wybrane kursy linii nr 45 zostaną skrócone do przystanku Mełgiewska WSEI, tak jak to miało
miejsce przed remontem wiaduktów. Wszystkie kursy linii nr 155 zostaną zaś wydłużone do przystanku Pancerniaków 02 po trasie Mełgiewska – Grygowej. Kursy wyjazdowe i zjazdowe do zajezdni na liniach nr 10 i 159 będą wydłużone do przystanku Pancerniaków 02/03. Bez zmian z kolei pozostaną trasy linii nr 1 i 70.

Inaczej pojadą też autobusy linii nr 12, 17 i 54. Wybrane kursy linii nr 12 we wszystkie dni tygodnia zostaną skierowane do Stasina, zaś wszystkie kursy linii nr 17, które kończą się obecnie na przystanku Abramowice, będą wydłużone do przystanku Abramowicka – Dominów. Nową trasę uzyska z kolei linia nr 54. Z ul. Wądolnej autobusy pojadą przez ul. Ślężan, Lędzian, Sławin, Nałęczowską, Morwową, Zana do przystanku Zana ZUS. Zarząd Transportu Miejskiego obiecało również poprawę punktualności kursowania pojazdów komunikacji miejskiej, co ma być osiągnięte dzięki aktualizacji międzyprzystankowych czasów przejazdu dla całej sieci komunikacyjnej.

(fot. lublin112)

30 komentarzy

  1. Do opdp
    Choć zasil MPK swoją osobą i ciekawe co wtedy bedziesz pisał oj bardzo bardzo ciekawy jestem.
    Zarobki adekwatne do odpowiedzialności powinny być, przyjdziesz zrozumiesz że w przypadku kierowców błąd kosztuje czyjeś życie zdrowie a Ty pójdziesz siedzieć i czy będziesz wtedy pisał ,,Taa wszyscy by chcieli” ????

  2. A co z węglinkiem? Intelektualne kaleki z ZTM,zabrały 10 i na to miejsce dali 26.A pod PKS czym mam dojechać?Pan Malec już nie ogarnia tego bur****lu. Robią co chcą i pod swoich pracowników ustalają rozkłady jazdy. Zatrudniają pociotkow i robią z nich inspektorów.

    • Kaleka intelektualna

      Przepraszam, ale jak można, mając do dyspozycji linię nr 26, narzekać na dojazd do PKS? Wsiadam w 26, podjeżdżam na Plac Litewski a stamtąd to prawie wszystko jedzie na PKS. Proste jak budowa cepa.

  3. niech Żukow uruchomi posiłki Armii Jelcz ze stolicy.

  4. grunt, że nie obcięli znowu 158

  5. A mnie zastanawia ze MPK nie moze znalezc innego przewoznika, jakby placili ok to by przecież znaleźli. Byc moze bylo cos w tym ze Warbus narzekal na MPK?

  6. jakis czas temu podrożały bilety mpk bo niby autobusy miały częściej kursować itp. niestety nic z tego nie wyszło, ale ceny biletów już nie wróciły do poprzedniej stawki…….gdzie tu sprawiedliwość…..

  7. Daje im góra 2 lata, popadną w taką dziurę budżetową że nawet nie będzie chciał kto ich wykupić. Na co mi mi taką komunikacją gdzie bez przesiadki nie dojadę tam gdzie chce? Na co mi komunikacją która nie jeździ tak jak powinna, gdy się przesiadam muszę czekać drugi na autobus, a bilet przecież czasowy i wcale nie tani, nawet przejazdowymi nie są tanie, ceny jak w stolicy. Taniej wychodzi czasem pojechać taryfą czy błotem niż płacić za bilety. I po wypowiedziach speców z MPK wyraźnie widać, że są skierowani głównie na uczniów i studentów. Po za tym jeszcze może emeryci będą korzystać, bo coraz bardziej Jet widoczne to, że kto nie musi nie jeździ autobusami. Nie tak powinna wyglądać komunikacja miejską przyjazna mieszkańcom miasta. Ktoś jednak ma to gdzieś, bo liczą się tylko zyski, no i tu się w końcu przejedzie.

Z kraju