Poniedziałek, 13 maja 202413/05/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejny odcinek trasy zielonej połączy ul. Filaretów z Granitową. Powstanie też nowy węzeł przesiadkowy

Miasto szykuje się do budowy kolejnych odcinków ul. Lubelskiego Lipca ’80. W pierwszej kolejności chodzi o połączenie ul. Filaretów i Granitowej, co zapewni również lepszy dojazd do przystanku kolejowego Lublin Zachodni.

33 komentarze

  1. No i niech mi tu kto powie, że za panowania Episkopatu Polski sterującym PiS’em, nic sie nie robi, nie buduje…

    • Robi się, buduje tylko jak za dawnych „dobrych czasów” gdzie autostrady zamiast na czas były tylko przejezdne. Buduje się dworzec PKS – słowo klucz BUDUJE 😀 bo już dawno powinien być wybudowany. Buduje się przedłużenie Lubelskiego Lipca gdzie już dawno powinno być wybudowane i tak wybudują, że zakorkują JPII i Diamentową bo budowa obydwu odcinków opisanych w artykule powinna być prowadzona w tym samym czasie co Lubelskiego Lipca i dworzec. Przecież to było oczywiste, że po otwarciu I będą dworca i przedłużeniu Lubelskiego Lipca wszystko się zakorkuje.

      • I aby na to wszystko było należy:
        – zlikwidować wszelkie socjalne plusy
        – wstrzymać ciągłe podwyższanie najniższej krajowej
        – zamrozić płace
        – podwyższyć podatki
        – wprowadzić rządowe dopłaty do cementu i stali
        I jeszcze najważniejsze… sprowadzić imigrantów aby miał kto pracować.
        Wtedy „Paweł” nie tylko Lublin ale i cały kraj będzie regionem „mlekiem i miodem płynącą”.

      • Problem w tym, że te inwestycje realizowane są przez miasto, któremu pisowcy i ten jak ktoś napisał episkopat, zabierają środki finansowe. I pewnie dawno by zostały wybudowane…

        • Jakie środki ci piswcy zabrali miastu ,wymieniaj tylko z uzasadnieniem

          • Pewne rzeczy pomimo chęci i starań są niemożliwe.
            Pytanie, które zadałeś najlepiej świadczy o tym, że nie byłbyś w stanie zrozumieć jakiejkolwiek odpowiedzi.

          • Jarosław ZKlasyDoKlasyNieZdany

            Zmiany wynikające z Polskiego Ładu tylko za 2022 rok spowodowały straty dla Lublina w wysokości 130 mln zł. Ale za to Morawiecki z Sasinem mogą jeździć po Polsce z wielkimi czekami bez pokrycia a pisowcy klaszczą uszami jaki to rząd dobry i wspaniały bo za Tuska to tylko kradli tylko jakoś od 8 lat nie mogą im nic udowodnić. Ale ciemny lud wszystko kupi z sowieckiej propagandy za 2,7 mld rocznie. „Ludzie są tacy głupi, że to działa” Mateusz Morawiecki o swoich wyborcach.

    • Przeceż to nie rząd buduje tylko miasto Lublin. Dofinansowanie z UE.

    • Ale zdajesz sobie sprawę, że to jest realizacja planów sprzed ok 30lat? O „trasie zielonej” słyszałem gdzieś w czasach mojego liceum, wówczas mieszkałem na Czubach, i pamiętam jak między obecną JPII i lasem były niemal same pola. Już wtedy była mowa o dworcu kolejowym i drodze biegnącej wzdłuż torów do Konopnicy. Teraz tylko się to WRESZCIE realizuje. Żadna to zasługa miłościwie nam panujących.

  2. nareszcie… 🙂

  3. Sprzedam mieszkanie w tej okolicy w takim razie:).

  4. Pięknego naturalnego wąwozu koniec. Korzystajcie.

    • No właśnie. Ta droga nie dość, że niepotrzebna, to jeszcze zniszczy piękny fragment miasta.

      • Niepotrzebna? JP2 jest już tak obciążona, że w godzinach szczytu się bardzo korkuje, a jak ukończą przedłużenie Lubelskiego Lipca to będzie jeszcze gorzej. Ta droga jest potrzebna na wczoraj.

        • Bez przesady – korkuje się dwa razy na dzień, na chwilę. W dni powszednie. W pozostałych momentach i w weekendy – niemal pusta ulica. Opłaca się ładować pieniądze i niszczyć piękną okolicę, żeby dwa razy dziennie ruch był szybszy? Poza tymi momentami obydwie te ulice będą puste.
          A jak ukończą przedłużenie LL to wiele się nie zmieni – poza komfortem jazdy na odcinku od stadionu do Diamentowej.

        • myślisz, że ul. Filaretów bez poszerzenia i przebudowy ronda przy stacji benzynowej jest w stanie przejąć ruch z Jana Pawła II choćby w postaci kilkunastu samochodów? Widzę, że jeździsz Jana Pawła II i, będąc przeświadczony o korkach tam, nie masz pojęcia jak się korkuje ul. Filaretów od Bursztynowej do Jana Pawła II.

          • Spoko, aby do 2035 r, kiedy już nie kupisz normalnego auta a na elektryczne nie będzie (prawie) nikogo stać. Potem tylko coraz starsze auta się powykruszają i po kilkunastu latach już nie trzeba będzie żadnych dróg budować 😉

    • Przebieg trasy ciekawy bo mniej więcej wypada w wąwozie, dla którego jakiś czas temu bodajże Rada Miasta zatwierdziła brak możliwości budowy budynków. Trochę hipkoryzja bo wydaje mi się, że miało to na celu ocalenie zieleni. Mam nadzieję, że w dość mądry sposób zrobią wyjazd z Bursztynowej w Filaretów a ten krótki łącznik między JPII a wąwozem będzie z dwóch jezdni po przynajmniej 2 pasy i zostaną wykorzystane lub usunięte stare podpory.

  5. Dojeżdżający do miasta ul. Janowską nie mają lekko. Najpierw było kilka lat remontów wiaduktu kolejowego, teraz powtórka z nowym mostem nad Bystrzycą od Lubelskiego Lipca i drogą na Węglin…

  6. Ile set metrów jest od dzielnic najbardziej na południe do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej? Na każdym z tych odcinków tj. pomiędzy:
    Gęsia-Jantarowa
    Jantarowa-Granitowa
    Granitowa-Filaretów jest ten sam problem.
    A później zdziwienie, że na tych osiedlach więcej samochodów niż ludzi i pretensje właścicieli tych pojazdów, że nie mają gdzie parkować. Paradoksalnie na tych osiedlach nie ma nic poza parkingami.
    Nawet przy „najnowocześniejszej szkole w Polsce” znajdującej się w tamtym rejonie jest parking, a boiska brak.

  7. Budować jak najszybciej. To już powinno być wybudowane i to w całości, a nie po kawałeczku.

  8. „Zuza” i tak właśnie miało być.
    Mieli budować za miskę ryżu ale nie było chętnych.
    Ale pewnie dzięki tobie pomysłodawca (ten od ryżu) dostanie jeszcze szansę na realizację pomysłu.

  9. kronikidewelorozwoju

    Ten cały Stary Las to nic więcej jak tylko chaszcze i miejsce wyprowadzania psów. Teren aż prosi się o zagosP0darowanie akademikami i parkiem naturalistycznym.

  10. Szkoda tej pięknej okolicy, zniszczą ją do reszty. Rozbudowa Czubów pod same tory to już był poronony pomysł, przez to stary gaj zmienił się w zasyfiony park. A wystarczyłoby jedynie poszerzyć całe JP2 do trzech pasów i wydłużyć Granitową do dworca.