Sobota, 25 maja 202425/05/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejny odcinek trasy zielonej połączy ul. Filaretów z Granitową. Powstanie też nowy węzeł przesiadkowy

Miasto szykuje się do budowy kolejnych odcinków ul. Lubelskiego Lipca ’80. W pierwszej kolejności chodzi o połączenie ul. Filaretów i Granitowej, co zapewni również lepszy dojazd do przystanku kolejowego Lublin Zachodni.

Zaledwie przed dwoma tygodniami, po niemałych problemach, miasto wybrało wykonawcę budowy przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 od ul. Cukrowniczej do skrzyżowania z ul. Diamentową i Krochmalną. Zanim na dobre ruszą prace, urzędnicy już szykują się do realizacji kolejnego odcinka tej trasy. Tym razem chodzi o połączenie ul. Filaretów i Granitowej. Droga ta ma gruntownie zmienić układ komunikacyjny w tym rejonie, jak też poprawi skomunikowanie przystanku kolejowego Lublin Zachodni.

Ogłoszony właśnie przetarg dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. Jak podkreślają urzędnicy, jest to kontynuacja działań Miasta zmierzających do stworzenia optymalnego systemu komunikacji na terenie Lublina. Zamówienie obejmuje również opracowanie koncepcji układu drogowego ul. Lubelskiego Lipca 80′ na odcinku od ul. Diamentowej do ul. Filaretów.

Miejscy planiści widzą przyszłą drogę w postaci dwujezdniowej trasy mającej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z buspasami. Aby zapewnić do niej dojazd, konieczne jest również przedłużenie ul. Filaretów i ul. Granitowej. Nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca 80′ ma mieć około 1,7 km, obustronne chodniki, drogi rowerowe oraz zatoki autobusowe.

Inwestycja obejmuje również nowy węzeł przesiadkowy, który zostanie przeniesiony z obecnej lokalizacji przy ul. Filaretów w kierunku nowego przebiegu ul. Lubelskiego Lica ’80. Ma się na nim znajdować m.in. budynek socjalny, miejsca do ładowania autobusów elektrycznych, parking K+R wraz z monitoringiem. Z kolei na wysokości przystanku PKP Lublin Zachodni zostanie zaprojektowana pętla do zawracania i postoju autobusów oraz przebudowane dojście dla pieszych w kierunku przystanków.

Jak wyjaśnia Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju, na realizację tego zadania planowane jest uzyskanie dofinansowania w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Aby jednak starać się o te środki, niezbędne jest posiadanie dokumentacji projektowej. Dlatego właśnie ogłoszony został ten przetarg. Wykonawca ma mieć czas na jej stworzenie do końca marca 2025 r.

Ulica Lubelskiego Lipca ’80, nazywana trasą zieloną, ma docelowo połączyć się z al. Kraśnicką. Dokładnie ma biec wzdłuż ul. Węglinek a następnie ul. Folwarcznej do skrzyżowania w rejonie kościoła w Konopnicy.

Kolejny odcinek trasy zielonej połączy ul. Filaretów z Granitową. Powstanie też nowy węzeł przesiadkowy

(fot. UM Lublin)

33 komentarze

  1. spokojnie tylko spokojnie ,jeden z piekniejszych wawozow idzie pod ulice ,tam byl klimat tam jest magiczne miejsce przy torach ,lesie . a tak wogole to jeszce troche i w lublinie nie bedzie nic zielonego zadnego wawozu, nie zdziwil bym sie gdyby w wawozie na lsm tez poloczyli armi krajowej z nadbystrzycka .

    • Tą droga jest w projekcie od kilkunastu lat. Obecnie przy rozbudowanej Jana Pawła i tych wszystkich kamiennych i ptasich ulicach jest niezbędna. Nie pasuje wyprowadź się. Jak powstawały te wszystkie bloki, nawet te przy Bursztynowej, tą droga już była w planach.