Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

To jest już koniec. Kolejny PKS znika z rynku przewozowego

Po 60 latach istnienia, z rynku znika kolejne przedsiębiorstwo PKS z naszego regionu. Z kilkusetosobowej załogi została garstka ludzi, większość tras zlikwidowano, pozostał jedynie ponad pięciomilionowy dług do spłacenia.

21 komentarzy

  1. Typowi busiarze to jeden z większych szmatławców polskiej gospodarki wolnorynkowej. Mało gdzie jest takie cebulactwo i cwaniactwo.

    • Jakby nie my, tobyś z buta popier… cebularzu, albo byś doopsko odmrażał na przystankach.

      • nie wy a raczej firma ktora was zatrudniła bo chetnych mlodszych pracownikow bylo by pewnie od groma

      • busiasz to czego dziwnym trafem większość waszych kursów była jeżdżona tuż przed kursami PKS to dziwny zbieg okoliczności gdzie PKSy w wielu kierunkach nonstop nie jeździły i czemu tak nagle zaczeliście płakać i odwoływać się gdy PB chciał wejść na inne kierunki niż Wa-wa ?

      • Wolę zasuwać z buta, niż jechać przerobionym na autobus samochodem dostawczym, często zlepionym z kilku innych pojazdów. Trzeba być bardzo odważnym albo zdesperowanym, żeby tym się przemieszczać. Takich cudów techniki nie spotyka się w żadnym cywilizowanym kraju. No może oprócz naszego i krajów dalekiego wschodu. Ich stan techniczny i umiejętności ich kierowców bardzo często pozostawiają wiele do życzenia. Nie mam pojęcia jakim cudem te wynalazki są dopuszczone do ruchu i przewozu osób. Takie rzeczy tylko w Polsce.

      • Wolę cebilaku inter city ewentualnie Polski bus niż twój szrot zlepiony z kilku

  2. Prezes Teres K. i dyrektor Józef P. zrobiliby tam porządek! No i nasz genialny radny Jacek S.

  3. Mają rozmach skur…wszystko zapier….

    • Nie potrafili się dostosować do gospodarki wolnorynkowej, nie wytrzymali konkurencji i efekt jest.
      Nie będę płakał po nieudacznikach.

  4. No tak.. lepiej sprzedawac prawdziwe autokary i kupować busy w ktorych jest ciasno, goraco i trzensie jak w rosji. Gratuluje! moze polski bus ogsrnie rynek ze podróże będą przyjemne.

  5. Ludzie mieli dość tłuczenia się śmierdzącymi ogórami 60km/h więc wybierali busy, co w tym dziwnego

  6. A więc tak wygląda gospodarczy rozwój Polski wg polityków obecnej ekipy rządzącej?

  7. PKS i np. dowozy dzieci do szkół wygrywali przetargi by dokładać 🙂 zamykali linie nie rentowne HAha a dla prywatnego przewoźnika były? Rentowne haha ok idę spać brak słów taką firmę zorp.i….elic

  8. PKS firma fest, wszyscy kradną jeszcze jest.

  9. jak to jest, że taki pks, wygodny, bezpieczny, dogdny przynosi straty i długi a tacy busiarze teraz będą jeździć i gnieść ludzi jak sardynki

    • „PKS wygodny, bezpieczny, dogodny” może 60 lat temu taki był,a gdyby nie busiarze to naprawe był by problem żeby nie zamarznąć na przystanku czekając na autobus rodem z muzeum

  10. w PRL nie było osobówek więc jedynym transportem był PKS- Pan i monopolista! A jak teraz każdy ma auto to taniej jest pojechać swoim na gazie(1 osoba) niż jakimkolwiek transportem publicznym (bus, pks). Jeździ tylko młodzież do szkoły(miesięczny 50% taniej) emeryt i baba bo nie potrafią prowadzić a szczególnie zimą. PKS powinien reagować na zmiany rynkowe a nie (z pozycji ochrony od urzędnika, rozkłady, przystanki) trwać a poza tym np. w Lublinie celowo się doprowadza go do upadku aby przejąć dworzec pod galerię i tworzenie super dworca pod PKP. Złe zarządzanie nie swoim majątkiem to skutek upadłości. Prywatne busy jeżdżą. Jak widać prywatyzacja to właściwe zarządzanie a urzędnik państwowy to samo zło. A MPK w Lublinie ma monopol na korzystanie z przystanków, dlaczego? Dlatego aby były najdroższe bilety w Polsce. A kto za to płaci?

Z kraju