Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Problem z wyborem wykonawcy ważnej inwestycji drogowej w Lublinie. Pieniędzy jest za mało

Miasto planowało za 71 mln zł zrealizować przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca’80. Firmy zajmujące się budową dróg uświadomiły urzędników, że kwota ta jest o wiele za niska. Zwłaszcza przy tak dużym zakresie prac.

Miasto zakończyło przyjmowanie ofert od wykonawców zainteresowanych realizacją przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Obecnie dwujezdniowa trasa, posiadająca po trzy pasy ruchu w każdym kierunku biegnie od placu Bychawskiego i kończy się za stadionem Arena Lublin. Kierowcy, poruszający się w kierunku ul. Jana Pawła II, muszą zjechać w ul. Cukrowniczą, która jest łącznikiem z ul. Krochmalną, a następnie w ten sposób dotrzeć do ronda Represjonowanych Żołnierzy Górników u zbiegu ul. Krochmalnej i Diamentowej.

Projekt zakłada przedłużenie trasy w takiej samej formie, jaką ma obecnie, do tego dochodzi budowa chodników i ścieżek rowerowych wzdłuż całego jej przebiegu. Powstać mają również dwa skrzyżowania: z ul. Włościańską i Cukrowniczą, oba wyposażone w sygnalizacje świetlne. Jednak zakres inwestycji jest większy. Aby zapewnić obsługę komunikacyjną pobliskich ulic, konieczna będzie również przebudowa m.in. ul. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok oraz Dzierżawnej, a także kilku innych, lecz już w znacznie mniejszym stopniu.

Do ogłoszonego przez ratusz przetargu zgłosiły się cztery firmy. Najmniej za swoje prace zażądało Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, które całkowity koszt wykonania trasy wyceniło na 97,9 mln zł. Strabag za swoje prace zażądał 105 mln zł a Mota-Engil 109 mln zł. Najdroższa oferta pochodzi od konsorcjum firm PBI Infrastruktura z Kraśnika oraz PBI WBM z Sandomierza i opiewa na ponad 112 mln zł. Tymczasem miasto zarezerwowało na ten cel 71,4 mln zł. To oznacza, że potrzeba dodatkowo 26,5 mln zł.

Teraz przed urzędnikami ocenianie złożonych ofert, będą oni musieli również podjąć decyzję, co dalej. Opcje są dwie. Pierwsza, to unieważnienie postępowanie i jego ponowne ogłoszenie z nadzieją, że wpłyną tańsze oferty. Jednak przy obecnej sytuacji na rynku raczej nie ma co na to liczyć. Druga, to wystąpienie w wnioskiem do radnych o dołożenie brakującej kwoty z budżetu. Przy czym zaznaczyć trzeba, że z zarezerwowanych na ten cel 71 mln zł, wkład miasta to zaledwie ponad 6 mln zł. Pozostałe 65 mln zł obiecał dołożyć rząd w ramach Programu Inwestycji Strategicznych.

Zgodnie z dokumentacją, droga powinna powstać do końca czerwca 2025 r.

(fot. UM Lublin)

19 komentarzy

  1. sasin pomoże czekamy na wsparcie

  2. Rachmistrz żuczek zgubił liczydło.

    • Liczydło rachmistrza Żuczka było w porządku tylko przyszła zwalana przez rządzących na Putina i Tuska inflacja i koszty poszły w górę. Takiego przetargu nie rozstrzyga się w ciągu kilku dni i radni rezerwowali środki na tą inwestycję w zupełnie innych warunkach.

      • Przekop mierzei wiślanej też miał kosztować 800 milionów a wyszło 2 miliardy.
        I co ty na to ??

  3. Dołożyć !

  4. Dziwę się ludziom, że nie pogonią kosami tej pseudo burżuazji deweloperskiej.

    • Dziadek ze Slamsowa

      Nie czekaj na „ktosi”, daj dobry przykład, chwyć za kosę, albo chociaż za „kosę”…

  5. Niech się miasto znowu pochwali, że tym razem uzbierało 200 milionów, to najniższa oferta będzie za 300…

    • Specjalistom jestem

      Jak rosną pensje to i rosną ceny. Nie wiedziałeś? Z każdym dniem za każdą swoją zarobioną złotówkę możesz kupić coraz mniej…

  6. Specjalistom jestem

    Budować i nie słuchać tych marud. To tylko 1/8 pieniędzy jakie dostał handlarz bronią za nic nie warte atrapy respiratorów lub jak kto woli 1/3 sasina.

  7. Urzędas do tej pory za nic nie odpowiada .

  8. Dziadek ze Slamsowa

    Pieniędzy jest za mało, powiadacie… jest na to jedna rada, sugerowana starym ludowym porzekadłem: ” Jak się nie ma miedzi, to się na „de”* siedzi”.

    *- „de” zamiennik słowa, którego użycia cenzura 112, tak broni jak mało która panienka cnoty.

  9. Po co takie bizancjum w tych slamsach, zostawić rezerwę pod trzeci pas na środku, w miejscu chodników i ścieżek na razie tylko tłuczeń. Pieniądze przeznaczyć na remonty innych dróg.

    • To moze w ramach remontu tych innych dróg wysypac tłuczeń będzie szybko i równo przez chwilę. Nie ma zgody na robienie ddr tylko tam gdzie miasto musi, tutaj raczej musi i dobrze. Miasto jest dla ludzi tzn TAK SAMO dla tych którzy poruszają sie samochdami, rowerami, mpk czy też pieszo. Dość kierowania sie głównie interesem kierowców śmierdziuchów prywatnych.

Z kraju