Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Duże sieci walczą o klientów. Padły ważne obietnice dotyczące VAT-u na żywność

Kaufland i Biedronka pod koniec marca deklarują, że nie podwyższą podatku VAT na tysiące produktów. W tej pierwszej sieci ma to dotyczyć 10 000 produktów, zaś w tej drugiej 4000. Podobny ruch zapowiada także sieć sklepów Lidl.

Z początkiem kwietnia przestanie obowiązywać zerowa stawka VAT na żywność, która była efektem tarczy inflacyjnej wprowadzonej w 2022 r. W efekcie, po podniesieniu stawki VAT z 0% na 5% ceny podstawowych produktów spożywczych powinny wzrosnąć o wartość podatku VAT.

Kaufland zamraża VAT na żywność – akcja dotyczy ponad 10 000 produktów

– Kaufland – sieć, dla której priorytetem jest oferowanie klientom szerokiego wyboru produktów wysokiej jakości i w korzystnych cenach – po raz kolejny wychodzi naprzeciw konsumentom i w ramach akcji „Zamrażamy VAT” od 1 do 30 kwietnia br. utrzyma ceny ponad 10 000 produktów na dotychczasowym poziomie, pomimo iż stawka VAT wzrasta z 0% na 5% – poinformowała nas sieć.

W wyniku wprowadzonej w 2022 r. tarczy antyinflacyjnej w Polsce obowiązywała zerowa stawka podatku VAT na produkty spożywcze. Zgodnie z decyzją Ministerstwa Finansów już od 1 kwietnia te artykuły, m.in. mleko, pieczywo, jaja, mięso czy ryby ponownie będą obwarowane 5 proc. stawką VAT.

– Z myślą o klientach i ich domowym budżecie sieć sklepów spożywczych Kaufland ogłosiła akcję „Zamrażamy VAT”, która potrwa od 1 do 30 kwietnia br. Ceny ponad 10 000 artykułów nie zostaną podniesione o wartość stawki VAT, a co więcej – mogą zostać obniżone w ramach promocji wprowadzanych przez sieć Kaufland. W ten sposób detalista chce umożliwić klientom jak największe oszczędności. Obecnie – do 27 marca – klienci mogą skorzystać także ze specjalnych ofert w ramach programu lojalnościowego Kaufland Card i zgarnąć kupon obniżający wartość koszyka zakupowego o 5% lub 10% – wyjaśnia Kaufland.

Lista artykułów objętych akcją „Zamrażamy VAT” dostępna jest na stronie internetowej oraz w punktach informacyjnych w sklepach. Z akcji wyłączone są m.in. świeże owoce i warzywa.

Biedronka zamraża ceny ponad 4000 produktów i rozprawia się z VAT-em

Dla klientów Biedronki kwiecień rozpocznie się od dobrych wiadomości. Największa sieć handlowa w Polsce postanowiła, że w trosce o portfele klientów nie zmieni w kwietniu cen regularnych ponad 4000 produktów. Dzięki temu klienci Biedronki w kwietniu nie tylko nie odczują podwyżki podatku VAT z 0 na 5%, ale dodatkowo kupią jeszcze setki innych produktów w niezmienionych cenach regularnych.

Zgodnie z obowiązującym prawem, od kwietnia br. powraca standardowa stawka VAT 5% na wybrane kategorie produktów żywnościowych. Jednakże, klienci Biedronki zapłacą za nie tyle samo co w marcu, ponieważ sieć utrzyma regularne ceny brutto. Wyjątkiem będzie tu przede wszystkim pieczywo, w szczególności pochodzące od małych lokalnych dostawców, oraz warzywa i owoce, których ceny zmieniają się na bieżąco ze względu na zależność od sezonu wegetacyjnego.

– Zawsze stoimy po stronie klientów i ich oszczędności. Dzięki utrzymaniu cen regularnych ponad 4000 produktów, klienci Biedronki nie zauważą wzrostu podatku VAT 5% na podstawowe produkty żywnościowe. Oczywiście, nadal będziemy proponować promocje w duchu Biedronkowych Oszczędności, tak aby wspierać rodziny w Polsce. Mamy najlepsze ceny od blisko 30 lat, i to w każdym zakątku kraju – informuje Grzegorz Pytko – dyrektor działu zakupów w sieci Biedronka.

Szczegółowa lista produktów dostępna jest na biedronka.pl

Akcja w sklepach sieci Lidl – „VAT STOP”

Na decyzję Ministerstwa Finansów, o powrocie do 5% stawki VAT na żywność, zareagowała też sieć Lidl. Postanowiła podjąć konkretną akcję mającą na celu złagodzenie skutków tej zmiany dla swoich klientów. W sklepach zapowiedziano od 1 kwietnia akcję promocyjną pod nazwą „VAT STOP”. Ma to zapewnić dostęp do ponad 1600 produktów spożywczych w cenach sprzed podwyżki VAT, co stanowi wyraźne wsparcie dla konsumentów w obliczu potencjalnego wzrostu kosztów zakupów spożywczych.

Promocją objęto szeroki zakres artykułów, obejmujących pieczywo, produkty mleczarskie, owoce, warzywa, mięso i wędliny. W komunikacie prasowym Lidl podkreśla, że celem akcji jest nie tylko zapewnienie dostępu do podstawowych produktów spożywczych w atrakcyjnych cenach, ale także wsparcie polskich rodzin w utrzymaniu stabilnej sytuacji ekonomicznej.

– Głównym celem Lidla jest oferowanie klientom wysokiej jakości produktów w niskiej, atrakcyjnej cenie. Zależy nam na tym, aby sytuacja ekonomiczna polskich rodzin była stabilna. W związku z tym uruchomiliśmy nową akcję specjalną: w Lidlu VAT STOP – wyjaśnia przedstawicielka sieci LIDL Aleksandra Robaszkiewicz.

Lista produktów objętych akcją jest tutaj

 

22 komentarze

  1. Jaki ja byłem głupi że głosowałem na lewicę

  2. to samo było w styczniu 2022 roku, ceny nie zmieniły się w sklepach pomimo 0% VATu 😀

  3. Tak tak mogą sobie gadać w reklamach. Lidl 3 dni temu czekolada wedel gorzka była po 0,99groszy, wczoraj po 4,39 – jeśli podniosą ceny jeszcze w marcu to rzeczywiści zostaną na tym samym poziomie xD

  4. Może na tysiące produktów nie podwyższą,ale już na setki tak. Widzieliście ile gawiedzi z wypiekami na twarzach i wytrzeszczem oczu okupuje markety. Toż to tylko 2 dni wolnego od roboty,no ale każdy chce przecież żreć. Kosze wypakowane po samuśkie brzegi,samochody na parkingach aż się uginają od tych sztucznych marketowych „dobroci”
    Ponajadajo się ,a po tych świntach bedo wyrzucać jadło,które im zostanie. Teraz świń na swoje potrzeby ni wolno posiadać,bo tak to by świniom rzucili i stworzenie byłoby zadowolone,że świątecznego ludzkiego jadła popróbuje. A po świntach co? Znów powrót do roboty .No,ale już majówka niebawem,więc znowu gawiedż się rzuci na markety ,by tym razem kiełbasy i piwa pokupować na grile przydomowe lub sąsiadowe. Ot i cała historyja.

  5. Niedługo będą nam dopłacać sieci sklepowe żeby u nich zrobić zakupy. Oj Polacy nie dajcie się ogłupiać reklamom

  6. i tak będziecie głosować na Żuka i jego kolesi. TYLKO KONFEDERACJA i BEZPARTYJNI!!!!!

  7. Z tego co wiem sieci nie mogą podwyższyć podatku VAT. Mogą podwyższyć ceny jedynie produktów o należny podatek.

  8. Te durnowate sieci niech najpierw zwiększą zatrudnienie w sklepach bo jest masakra z kolejkami. A biedronka niech zrobi coś z tymi niskimi koszykami bo to kolejna masakra

  9. Biedronka już podniosła, czekamy ma reklamy beż VAT, i 10:0 dla biedronki

Dodaj komentarz

Z kraju