Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Osiem firm chce wozić pasażerów po Lublinie. Dzisiaj zapoznano się z ofertami

Coraz bliżej rozstrzygnięcia przetargu na obsługę kursów na 12 liniach komunikacji miejskiej w Lublinie. Dzisiaj Zarząd Transportu Miejskiego zapoznał się ofertami usług przewozowych.

W czwartek Zarząd Transportu Miejskiego zapoznał się z ofertami, które zostały złożone przez firmy zainteresowane świadczeniem usług przewozowych na terenie Lublina. Udział w przetargu wzięło osiem firm, pięć z nich zaoferowało kwotę mieszczącą się w zarezerwowanych na ten cel środkach. Trzy z kolei żądają więcej, niż może wydać ZTM.

Do walki o kontrakt na świadczenie usług przewozowych fabrycznie nowymi autobusami, dziesięcioma 12-metrowymi i dwudziestoma przegubowymi stanęli: Orse sp. z o.o., czyli konsorcjum firm Motyl i BP Tour, konsorcjum firm GP Rental Car, LLA oraz Trafline, konsorcjum firm Meteor i Irex-1, konsorcjum PPUH Kłosok, A21 oraz PKS Południe, Arriva Bus Transport, Michalczewski i Mobilis.

Najtanszą ofertę w wysokości 111 929 239,76 zł złożyło konsorcjum GP Rental Car, LLA oraz Trafline, z kolei najwięcej, gdyż 147 692 704,07 zł zażądał Mobilis. Kwota jaką Zarząd Transportu Miejskiego przeznaczył na sfinansowanie zamówienia wynosi 124 787 316,74 zł.

Zgodnie z wymogami przetargu zwycięzca ma zapewnić nowe autobusy wymalowane w barwy miejskie.

– Wszystkie pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku oraz spełniać minimum normę emisji spalin EURO VI. Ponadto wymagane są pojazdy w całości niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring i biletomaty. Pojazdy muszą także posiadać dodatkowo elektroniczne zewnętrzne tablice kierunkowe i wewnętrzne tablice LCD przeznaczone do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii oraz system zapowiedzi głosowej – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.

Oczywiście autobusy mają posiadać także kasowniki dwufunkcyjne oraz moduł GPS. Tapicerka pojazdów musi zawierać wzór miejski „Lublin – miasto inspiracji”. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana na okres ośmiu lat. Autobusy mają wyjechać na ulice 1 grudnia. Przegubowe pojawią się na liniach nr: 8, 10, 17, 18, 42 i 55, zaś pojazdy 12-metrowe obsłużą linie nr: 3, 6, 23, 37 i 45.

2016-04-28 13:56:51
(fot. lublin112.pl)

20 komentarzy

  1. Dlaczego przetargi wygrywa najtańsza oferta?! Kiedy to sie zmieni!
    Kierowcyz taką odpowiedzialnością beda jeździć marnym sprzętem za psie pieniądze.
    Wyzysk!

    • chyba nie czytasz artykułu, pojazdy mają byc nowe,to gdzie twoje spostrzeżenia, ,marny sprzęt, ,
      co do kasy dla kierowców taki mamý rynak w Polsce C.Chętnie bym jeździł ale nie za 1500 gora 1800,szkoda nerwów i stresu.

      • chyba nie czujesz różnicy między nowym np. Lanosem a Ferrari.

      • Chyba lepiej jezdzic mercedesem niz autosanem..
        Pracuję w branży budowlanej i w moim wypadku przez to, że firma w której pracuję musi spuścić z ceny, żeby wygrać przetarg tracę na tym ja i moja rodzina..
        Żadne 500+ nie pomoże w planowaniu kolejnych dzieci jeśli za uczciwą pracę ciężko będzie o zaspokojenie podstawowych bierzących potrzeb nie mówiąc o odkładaniu..

    • Poza tym, co napisał(a) „LU”, to nigdzie w artykule nie jest napisane, że wygrała najtańsza oferta – została podana tylko jej wartość. Wyraźnie jest napisane, że „coraz bliżej rozstrzygnięcia przetargu … ZTM zapoznał się z ofertami”.

  2. A gdzie oferta z MPK ? Czyżby zabrakło menadzera i księgowego ? Wystarczyło zaoferować 110 mil. zł i firma by się rozwijała pozbywając się części starych autobusów .

    • MPK jest na innych obecnie zasadach i dopiero po całkowitym uwolnieniu rynku będzie mogło startować w tego typu przetargach. Acz patrząc na to jak się do tego przygotowuje to śmiem wątpić czy będą w stanie…

    • mpk drogie dzieci nie ma nic do powiedzenia bo wszystkim teraz trzęsie ZTM LUBLIN ZGRAJA DYLETANOW o ciocia fryzjerka o wujek szewc o jak mi przykro to wam załatwię pracę w ZTM

    • prawa rynku zobacz nr. rej. Tradisa,Rabena,UPS DPD i innny KeKsów mają pewnie LU a pewnienie wszyscy płacą uczciwie podatki a pan zioberek będzie badał co już dawno było wiadome ta cała wizyta dno a gdzie są Ci co namawiali normalnego z bliżniaków do tego siedzą w bruzdach jak te szaraki paranoja

  3. POwcy sprzedali zajezdnię na Kraśnickiej deweloperowi, podwyższyli cenę biletów i teraz pośredniczą w wynajmowaniu taboru do komunikacji miejskiej? Kpina z mieszkańców Lublina,a le czego innego można było się spodziewać po tych koryciarzach…

    • konkretny – powiem ci że pierd.. nie wiesz o czym ale pierd… Teren pod zajezdnia Helenów od zawsze był miasta. Pierwsze głosy o sprzedaży tego terenu pojawiły się za czasów nierządów nijakiego specjalisty pruszkowskiego który działał do spółki z miłoszem. Bardziej interesująca jest sprzedaż przez MPK działki na której obecnie znajduje się… zajezdnie trolejbusowa.

      • To na czyjej działce stoją trolejbusy ? Znowu jakiś przekręt ?

        • Działka należała do mpk i została sprzedana… miastu. Miasto wybudowało na niej nową zajezdnię i… przekazało w użytkowanie mpk. To jest biznes stulecia.

      • Janusz, ty nie mówisz, ty bredzisz… była zajezdnia i stacja obsługi, a nie ma, za to będą stały bloki, podwyżka ceny biletów wprowadzona, gdy paliwo najtańsze było od paru lat, więc umyj wąsa zanim coś napiszesz i tyle w temacie…

        • Ale coś piszesz od rzeczy. Była zajezdnia i każdy kto tam pracował wiedział i widział że nie jest nic inwestowane w związku z planowaną jej sprzedażą. A co ma cena paliwa i podwyżka cen biletów ma tu do rzeczy ? Zresztą to i tak minimalna składowa jaka składa się na wzkm.

  4. Co ma piernik do wiatraka artykuł o gruszce a komentarze jak zwykle o pietruszce.Na focie widać Irex-a jeździ na 31 a zaraz zanim na rozkładzie leci 42 o nr. 5118 i daj Boże aby oni wygrali bo od kiedy przejęli linię od Zgag z Zielonej coś tam to aż przyjemnie jechać z nimi , kultura i punktualność ( oczywiście w rannych godzinach bo wiadomo na korki lubelskie to tylko śmigłowiec daje radę ) .Dla nas pasażerów takie argumenty są istotne.Aż się zdziwiłem jak rano samiast przerżnąć na późnym-zielonym facet z 42 zatrzymał się na żółtym.

    • Już bez przesady. Ale co jak co jednak irex jest dużą firmą przewozową i potrafią się zorganizować. Jak na prywaciarza mają niezły poziom.

  5. Motyl i jego autobusy lepione na sztukę lub np ze zdemontowanymi zaciskami hamulcowymi powinny być już dawno zezłomowane, ale kto kontroluje miejskie autobusy

Z kraju