Osiem firm chce wozić pasażerów po Lublinie. Dzisiaj zapoznano się z ofertami
14:05 28-04-2016
W czwartek Zarząd Transportu Miejskiego zapoznał się z ofertami, które zostały złożone przez firmy zainteresowane świadczeniem usług przewozowych na terenie Lublina. Udział w przetargu wzięło osiem firm, pięć z nich zaoferowało kwotę mieszczącą się w zarezerwowanych na ten cel środkach. Trzy z kolei żądają więcej, niż może wydać ZTM.
Do walki o kontrakt na świadczenie usług przewozowych fabrycznie nowymi autobusami, dziesięcioma 12-metrowymi i dwudziestoma przegubowymi stanęli: Orse sp. z o.o., czyli konsorcjum firm Motyl i BP Tour, konsorcjum firm GP Rental Car, LLA oraz Trafline, konsorcjum firm Meteor i Irex-1, konsorcjum PPUH Kłosok, A21 oraz PKS Południe, Arriva Bus Transport, Michalczewski i Mobilis.
Najtanszą ofertę w wysokości 111 929 239,76 zł złożyło konsorcjum GP Rental Car, LLA oraz Trafline, z kolei najwięcej, gdyż 147 692 704,07 zł zażądał Mobilis. Kwota jaką Zarząd Transportu Miejskiego przeznaczył na sfinansowanie zamówienia wynosi 124 787 316,74 zł.
Zgodnie z wymogami przetargu zwycięzca ma zapewnić nowe autobusy wymalowane w barwy miejskie.
– Wszystkie pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku oraz spełniać minimum normę emisji spalin EURO VI. Ponadto wymagane są pojazdy w całości niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring i biletomaty. Pojazdy muszą także posiadać dodatkowo elektroniczne zewnętrzne tablice kierunkowe i wewnętrzne tablice LCD przeznaczone do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii oraz system zapowiedzi głosowej – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.
Oczywiście autobusy mają posiadać także kasowniki dwufunkcyjne oraz moduł GPS. Tapicerka pojazdów musi zawierać wzór miejski „Lublin – miasto inspiracji”. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana na okres ośmiu lat. Autobusy mają wyjechać na ulice 1 grudnia. Przegubowe pojawią się na liniach nr: 8, 10, 17, 18, 42 i 55, zaś pojazdy 12-metrowe obsłużą linie nr: 3, 6, 23, 37 i 45.
2016-04-28 13:56:51
(fot. lublin112.pl)
Dlaczego przetargi wygrywa najtańsza oferta?! Kiedy to sie zmieni!
Kierowcyz taką odpowiedzialnością beda jeździć marnym sprzętem za psie pieniądze.
Wyzysk!
chyba nie czytasz artykułu, pojazdy mają byc nowe,to gdzie twoje spostrzeżenia, ,marny sprzęt, ,
co do kasy dla kierowców taki mamý rynak w Polsce C.Chętnie bym jeździł ale nie za 1500 gora 1800,szkoda nerwów i stresu.
chyba nie czujesz różnicy między nowym np. Lanosem a Ferrari.
Chyba lepiej jezdzic mercedesem niz autosanem..
Pracuję w branży budowlanej i w moim wypadku przez to, że firma w której pracuję musi spuścić z ceny, żeby wygrać przetarg tracę na tym ja i moja rodzina..
Żadne 500+ nie pomoże w planowaniu kolejnych dzieci jeśli za uczciwą pracę ciężko będzie o zaspokojenie podstawowych bierzących potrzeb nie mówiąc o odkładaniu..
to zrób jak Ci Bigosław zaleca Komoruski, ten dysgrafik patentowany, amator łażenia po krzesłach, kolega WSI, pojedź na zmywak za granicę 😀
A co to ma do rzeczy ? Daj długopis.
Poza tym, co napisał(a) „LU”, to nigdzie w artykule nie jest napisane, że wygrała najtańsza oferta – została podana tylko jej wartość. Wyraźnie jest napisane, że „coraz bliżej rozstrzygnięcia przetargu … ZTM zapoznał się z ofertami”.
A gdzie oferta z MPK ? Czyżby zabrakło menadzera i księgowego ? Wystarczyło zaoferować 110 mil. zł i firma by się rozwijała pozbywając się części starych autobusów .
MPK jest na innych obecnie zasadach i dopiero po całkowitym uwolnieniu rynku będzie mogło startować w tego typu przetargach. Acz patrząc na to jak się do tego przygotowuje to śmiem wątpić czy będą w stanie…
mpk drogie dzieci nie ma nic do powiedzenia bo wszystkim teraz trzęsie ZTM LUBLIN ZGRAJA DYLETANOW o ciocia fryzjerka o wujek szewc o jak mi przykro to wam załatwię pracę w ZTM
prawa rynku zobacz nr. rej. Tradisa,Rabena,UPS DPD i innny KeKsów mają pewnie LU a pewnienie wszyscy płacą uczciwie podatki a pan zioberek będzie badał co już dawno było wiadome ta cała wizyta dno a gdzie są Ci co namawiali normalnego z bliżniaków do tego siedzą w bruzdach jak te szaraki paranoja
POwcy sprzedali zajezdnię na Kraśnickiej deweloperowi, podwyższyli cenę biletów i teraz pośredniczą w wynajmowaniu taboru do komunikacji miejskiej? Kpina z mieszkańców Lublina,a le czego innego można było się spodziewać po tych koryciarzach…
konkretny – powiem ci że pierd.. nie wiesz o czym ale pierd… Teren pod zajezdnia Helenów od zawsze był miasta. Pierwsze głosy o sprzedaży tego terenu pojawiły się za czasów nierządów nijakiego specjalisty pruszkowskiego który działał do spółki z miłoszem. Bardziej interesująca jest sprzedaż przez MPK działki na której obecnie znajduje się… zajezdnie trolejbusowa.
To na czyjej działce stoją trolejbusy ? Znowu jakiś przekręt ?
Działka należała do mpk i została sprzedana… miastu. Miasto wybudowało na niej nową zajezdnię i… przekazało w użytkowanie mpk. To jest biznes stulecia.
Janusz, ty nie mówisz, ty bredzisz… była zajezdnia i stacja obsługi, a nie ma, za to będą stały bloki, podwyżka ceny biletów wprowadzona, gdy paliwo najtańsze było od paru lat, więc umyj wąsa zanim coś napiszesz i tyle w temacie…
Ale coś piszesz od rzeczy. Była zajezdnia i każdy kto tam pracował wiedział i widział że nie jest nic inwestowane w związku z planowaną jej sprzedażą. A co ma cena paliwa i podwyżka cen biletów ma tu do rzeczy ? Zresztą to i tak minimalna składowa jaka składa się na wzkm.
Co ma piernik do wiatraka artykuł o gruszce a komentarze jak zwykle o pietruszce.Na focie widać Irex-a jeździ na 31 a zaraz zanim na rozkładzie leci 42 o nr. 5118 i daj Boże aby oni wygrali bo od kiedy przejęli linię od Zgag z Zielonej coś tam to aż przyjemnie jechać z nimi , kultura i punktualność ( oczywiście w rannych godzinach bo wiadomo na korki lubelskie to tylko śmigłowiec daje radę ) .Dla nas pasażerów takie argumenty są istotne.Aż się zdziwiłem jak rano samiast przerżnąć na późnym-zielonym facet z 42 zatrzymał się na żółtym.
Już bez przesady. Ale co jak co jednak irex jest dużą firmą przewozową i potrafią się zorganizować. Jak na prywaciarza mają niezły poziom.
Motyl i jego autobusy lepione na sztukę lub np ze zdemontowanymi zaciskami hamulcowymi powinny być już dawno zezłomowane, ale kto kontroluje miejskie autobusy