Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Z Łęcznej do Lublina nie jeżdżą żadne autobusy. Mieszkańcy Lubartowa obawiają się tego samego

Coraz większy problem mają mieszkańcy Lubartowa, którzy pracują w Lublinie, a korzystają z busów i autobusów. Jak alarmują, obawiają się, że podobnie jak na trasie Lublin – Łęczna, przewoźnicy całkowicie zrezygnują z kursowania.

31 komentarzy

  1. Z Kraśnika też nie jeżdżą ,ale ludzie jakoś sobie radzą. Myślę ,że opłata x3 za bilet pomogła by w negocjacjach.

    • Stawki biletów ustalane na podstawie ustawy o cenach obowiązują wszystkie podmioty realizujące usługi komunikacyjne bez względu na to, czy są to gminne (powiatowe) jednostki organizacyjne, czy też przewoźnicy niezależni od gminy lub powiatu, uchwała taka stanowi bowiem akt prawa miejscowego. Gminy czy powiat mogą ustanowić ceny urzędowe w komunikacji publicznej nawet wtedy, gdy nie posiadają własnych podmiotów świadczących usługi przewozowe. Więc podsumowując najlepiej jeździć na starych stawkach a ograniczyć ilość pasażerów w autobusie. Kto taki mądry podejmuje decyzję niech sam jeździ za darmo albo na minusie.

  2. Błąd w artykule.
    Lublin-Łęczna można było jechać busem do Cycowa. Dwie firmy z artykułu nie mają monopolu na tą trasę

  3. PO ZAKOŃCZENIU EPIDEMII MOŻNA TYM FIRMOM WYCOFAĆ ZGODĘ NA PRZEWÓZ PASAŻERÓW NA TRASIE LUBLIN-ŁĘCZNA-LUBLIN TYM BARDZIEJ, ŻE ICH PSEUDO-BUSY TO RACZEJ SPRZĘTY MUZEALNE

    • a za co chcesz im zabierać licencje? bo nie chcieli utrzymywać nierentownych połączeń?
      jeśli paliwo i pensja kierowcy wychodziły drożej niż kasa ze sprzedanych biletów, to musieli codziennie dopłacać, że mają zaszczyt Cię wozić. zainwestuj swoje własne pieniądze i rusz z własnym przewozem ludzi, jak jesteś taki mądry! właśnie odpadła Ci bariera konkurencji, teraz masz łatwiej…

      • ODPOWIEDŹ PROSTA ZA NIEWYWIĄZYWANIE SIĘ Z PRZYJĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ PLUS KARA ADMINISTRACYJNA – JAK WOZILI LUDZI ROZPADAJĄCYM SIĘ ZŁOMEM TO CI PASOWAŁO

        • nie jeżdżę komunikacją publiczną od 10 lat, bo mi nie pasowała. wam nie pasuje, to kupcie auta

        • Ubawiłam się do łez domorosły prawniku :)) Udowodnij niewywiązywanie się z zobowiązań? Niby jak jeśli zmieniono jednostronnie warunki świadczenia usług??? aby można było ograniczyć ilość pasażerów należałoby podpisać aneks do umowy, którego nikt bez zmiany stawki nie podpisze… -bez tego..że się tak wyrażę – „bujaj się!” :)) Jak widać komuna z ludzi na milimetr nie wylazł..

      • Cena paliwa tak spadła że stały się bardziej rentowne nawet przy połowie pasażerów

        • A jak żeś to geniuszu obliczył??? pensja kierowcy, podatek i pozostałe koszty też spadły dokładnie o 60-70%? bo o tyle spadł dochód przy zachowaniu przepisów odnośnie przewozu osób? Paliwo to tutaj pikuś

        • I kierowcy połowę zapłacisz i za połowę kupisz drugi autobus,
          ZUS Ci na 3 miesiące odroczą.
          Żyć nie umierać ?

  4. No właśnie , zamiast podnieść ceny biletu to zaprzestali jeździć ale to Łęczna ….stan umysłu .

  5. Wypięli się na pasażerów ale kasy za bilet miesięczny zwrócić nie chcieli .Oczywiście pewnie już złożone do Gminy wnioski o umorzenie podatków itp. bo tacy poszkodowani .Opłacało się jak ludzi upychali jak śledzie w konserwie

  6. jak się mieszka na wsi, to się pracuje na wsi, albo przynajmniej kupuje jakiś tani samochód

  7. A ile ludzi moze jechać samochodem?

  8. I po co było prywatyzować komunikację? Takie są teraz tego efekty.

    • piszesz jak beneficjent socjalu, więc nie rozumiesz, że do „publicznego” dokłada każdy podatnik, w tym ja. tobie to na rękę, bo z tego korzystasz

      • Bo to benificjent bierze 500+ z tego co wpłacą przedsiębiorcy i myśli, że będą jeszcze dokładać do połączeń publicznych.

  9. A po co tu buractwo potrzebne markiety zamknięte, to siedzieć w chałupie

  10. Nie wydaje mi się żeby ograniczenie osób w pojeździe do połowy miejsc siedzących , spowodowało nierentownsoc kursu.
    Jak busy jeżdżą przepełnione jest ok . Tutaj wystarczy że weszły takie przepisy już się pozmywali. Wystarczyło podnieść delikatnie ceny biletów i zachować połączenia.

    • Rafał swoim komentarzem doskonale opisałeś jak świetnym biznesem jest przewóz osób na wspomnianych wyżej trasach „ograniczenie osób w pojeździe do połowy miejsc siedzących , spowodowało nierentowność kursu” 😉

      • i jeszcze „jeździły przepełnione” – czyli ludzie w nich jechali na stojąco, porównał do „połowy miejsc SIEDZĄCYCH”.
        widać ani umysł ścisły, ani humanista… taki to pożyje 🙂

Z kraju