Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

W sześciu miejscach w Lublinie powstały zespoły przystanków przesiadkowych

Budowa już się zakończyła, jeszcze w tym miesiącu rozpoczną się odbiory. W ramach inwestycji powstało sześć zespołów przystanków przesiadkowych, na których zamontowano 14 nowych wiat, 9 wyświetlaczy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz 138 stojaków rowerowych.

Na terenie Lublina zakończyła się budowa zespołów przystanków przesiadkowych. Powstały one w sześciu specjalnie wybranych miejscach, ich celem jest zaś zintegrowanie komunikacji miejskiej z podmiejską, a tym samym ułatwienie podróży pomiędzy Lublinem a gminami sąsiednimi. Chodzi głównie o zachęcenie do korzystania z transportu publicznego poprzez ułatwienie możliwości przesiadania się z pociągów, busów czy autobusów międzymiastowych do pojazdów komunikacji miejskiej.

Największy z zespołów przystankowych powstał w rejonie skrzyżowania al. Spółdzielczości Pracy i ul. Związkowej. W jego skład wchodzą cztery przystanki: Związkowa 01, 02, 03 i 05, na których zamontowano nowe wiaty o długości 5 i 10 m. Do ich oświetlenia wykorzystywane jest zasilanie z paneli fotowoltaicznych, jakie znajdują się na dachu każdej z wiat. Do tego dochodzi miejsce na 33 stojaki rowerowe, z czego 20 jest pod zadaszeniem. Rowerzyści mogą także skorzystać z punktu naprawy jednośladów.

Z kolei w ramach przebudowy przystanków w rejonie ronda Dmowskiego, na ul. Podzamcze na wysokości pl. Singera powstał nowy przystanek. Zamontowano na nim nową wiatę i wyświetlacz dynamicznej informacji pasażerskiej. Tam również znalazło się miejsce na 15 stojaków rowerowych. W ramach zadania przebudowano też okoliczne ulice. Na rondzie Mohyły powstał dodatkowy lewoskręt w ul. Ruską, a na ulicy Podzamcze pas rowerowy przy zatoce. Tak samo na ul. Turystycznej, gdzie w rejonie przystanku kolejowego Lublin-Zadębie oprócz nowej wiaty i zatoki przystankowej dla autobusów, przebudowano ponad 200 m jezdni.

Zespoły przystanków przesiadkowych powstały również przy Dworcu Głównym PKP na ul. Kunickiego oraz w rejonie ul. Mickiewicza. Prace prowadzono również w rejonie skrzyżowania al. Kraśnickiej i ul. Bohaterów Monte Cassino. Każdym z zespołów przystankowych jest też przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Przy przejściach przez jezdnię obniżono krawężniki do poziomu „zero”, a w obrębie przystanków zastosowano specjalne płyty wskaźnikowe i kierunkowe. Dodatkowo przy przejściach i na długich ciągach pieszych w odstępach około 50 m zlokalizowano siedziska, które pozwalają odpocząć osobom z ograniczeniami w mobilności.

Zamontowano również nowe wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej, które posiadają ładowarki do zasilania urządzeń mobilnych. Wszystkie te miejsca są także oświetlone i wyposażone w monitoring, co wpływa na bezpieczeństwo osób z nich korzystających.

W sześciu miejscach w Lublinie powstały zespoły przystanków przesiadkowych

W sześciu miejscach w Lublinie powstały zespoły przystanków przesiadkowych

W sześciu miejscach w Lublinie powstały zespoły przystanków przesiadkowych

W sześciu miejscach w Lublinie powstały zespoły przystanków przesiadkowych

(fot. UM Lublin)

23 komentarze

  1. Najgorsze jest to, że przy Dworcu PKP nikt nic nie robi z tamtejszym menelstwem. Będą oblegali przystanki tak, jak to robią notorycznie. Jeszcze gorzej jest na ul. Wolskiej… Już sam nie wiem gdzie zgłaszać to co tam się wyprawia od wczesnych godzin z rana i tak cały dzień i noc. Na tzw. „Mecie” handel toczy się w najlepsze… trwa to latami… Nich ktoś się tym zajmie. Policja przyjeżdża z drogówki, by wystawiać mandaty za przechodzenie na „czerwonym”. Ogarnijcie się 997 i zróbcie porządek tam gdzie potrzeba.

Z kraju