Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Ten pociąg z naszego regionu będzie miał nocną przerwę. Podobna sytuacja dotyczy kilkunastu składów

Dzisiejszej nocy przejdziemy z czasu letniego na zimowy. Zmiana ta ma wpływ również na kursowanie pociągów. Pasażerowie będą minimum godzinę oczekiwać na stacji.

W nocy z 28 na 29 października nastąpi zmiana czasu letniego na zimowy. Wskazówki zegarów zostaną przesunięte z godziny 3:00 na 2:00. W związku z tym nocne pociągi zatrzymają się na najbliższej stacji i będą oczekiwać, aż czas się „wyrówna” aby móc zgodnie z rozkładem ruszyć w dalszą drogę.

Łącznie postój obejmie 25 pociągów pasażerskich: 13 składów PKP Intercity, 2 RegioJet, 4 Kolei Mazowieckich, 1 Kolei Śląskich, 1 SKPL Cargo, 2 PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście oraz 2 PolRegio.

Jeżeli chodzi o województwo lubelskie, dotyczy to tylko jednego pociągu. Mowa o międzynarodowym składzie IC relacji Jagodin – Chełm. O godzinie 2:45 czasu letniego dojedzie on do stacji Dorohusk, gdzie będzie oczekiwał do godz. 4:30 czasu zimowego.

Lista pociągów PKP Intercity, których pasażerowie będą musieli oczekiwać na dalszą podróż:
IC NIGHTJET rel. Bohumin – Frankfurt (postój na stacji Bohumin od 2.40 czasu letniego, odjazd o 2.40 czasu zimowego)
TLK Karkonosze rel. Warszawa Gdańska — Jelenia Góra (postój na Stacji Gliwice od 2.06 czasu letniego, odjazd o 2.11 czasu zimowego)
TLK Karkonosze rel. Jelenia Góra – Warszawa Gdańska (postój na stacji Gliwice od 2.07 czasu letniego, odjazd o 2.11 czasu zimowego)
TLK Karpaty rel. Zakopane – Gdynia (postój na stacji Częstochowa od 1.57 czasu letniego, odjazd o 2.03 czasu zimowego)
TLK Karpaty rel. Gdynia Główna – Zakopane (postój na stacji Częstochowa od 1.57 czasu letniego, odjazd o 2.04 czasu zimowego)
TLK Ustronie rel. Kraków Główny – Kołobrzeg (postój na stacji Warszawa Wschodnia od 1.44 czasu letniego, odjazd o 2.12 czasu zimowego)
TLK Ustronie rel. Kołobrzeg – Kraków Główny (postój na stacji Ciechanów od 2.41 czasu letniego, odjazd o 2.43 czasu zimowego)
TLK Uznam rel. Warszawa Grochów – Świnoujście (postój na stacji Kostrzyn od 2.36 czasu letniego, odjazd o 2.44 czasu zimowego)
TLK Przemyślanin rel. Przemyśl – Świnoujście (postój na stacji Wrocław Gł. od 2.40 czasu letniego, odjazd o 2.50 czasu zimowego)
IC Przemyślanin rel. Świnoujście – Przemyśl (postój na stacji Opole Wschodnie od 2.52 czasu letniego, odjazd o 2.57 czasu zimowego)
TLK Uznam rel. Świnoujście – Warszawa Grochów (postój na stacji Poznań Główny od 2.43 czasu letniego, odjazd o 3.13 czasu zimowego)
TLK Rozewie rel. Gdynia Postojowa – Kraków Płaszów (postój na stacji Poznań Główny od 2.20 czasu letniego, odjazd o 2.42 czasu zimowego)

10 komentarzy

  1. Koleje jak zwykle w średniowieczu siedzo . Ciapongi stojo i czekajo godzine na stacji.
    A jak jest zmiana czasu na letni to na trasie ciapongi nadrabiają żeby być godzine wcześniej ?
    Samoloty też wiszo w powietrzu godzine, aż czas się wyrówna? Nomalnie Bareja wiecznie żywy

  2. Sory, miało być nadrabiajo

  3. To znaczy że będzie jak w przepowiedni: „A przed końcem świata wszystkie zegary staną i kolej będzie mogła działać bezkarnie”.

  4. To nie można tego przeliczyć, żeby pociąg jechał a nie stoi beż sensu.

    • Oczywiście, że można, wystarczy w rozkładzie zaznaczyć odpowiednie kursy chociażby taką gwiazdką * z dopiskiem, że zamiast przyjechać na stację np. o 04:27, będą w tym dniu o 03:27. I już, cała filozofia hehee. Powiem tak, gdyby zarówno kolej i infrastruktura była czyjąś prywatną inicjatywą, takie rzeczy nie zdarzałyby się, nikt by sobie nie pozwolił na taką stratę „twarzy” i pieniędzy, ale skoro jest to typowa państwowavutrzymalniela jednostek mówiąc najdelikatniej nie najwybitniejszych to mamy to, co mamy…

  5. Dziwne, że tylko podczas zimowej zmiany czasu na kolei są takie cyrki, ze pociągi stają, żeby sprostać zegarkowi… gdyby samoloty taj latały stając co chwila na godzinę zamiast dostosować rozkład 😉 Może dla równowagi, przy zmianie na czas letni, pociągi powinny się teleportować o te godzinę w przyszłość ?

  6. Co z samolotami?

    • Stają na chwilę i to wiele razy każdego dnia przekraczając kolejne strefy czasowe 😉 lub teleportują się co raz o godzinę do przodu, wracając 😉 wiadomo hahaa

  7. Samoloty mają jeszcze gorzej bo wlatują w różne strefy czasowe…. Może maszyniści powinni zapytać się pilotów jak to się robi.

Dodaj komentarz

Z kraju