Środa, 01 maja 202401/05/2024
690 680 960
690 680 960

Sygnał od Czytelników. Pomysł na zmniejszenie korków w rejonie ronda przy zamku

Nasi Czytelnicy Piotr i Andrzej przesłali do nas ciekawą propozycją dotyczącą zmniejszenia korków w rejonie ronda przy zamku. Każdy, kto codziennie tamtędy przejeżdża wie, że w szczycie dzieją się tam czasami dantejskie sceny.

46 komentarzy

  1. Tak powinno być zrobione od samego początku przy przebudowie odcinka przy targu. Ale gdzie by tam ratuszowym to przyszło do głowy? Czas najwyższy przewietrzyć to tałatajstwo.

    • Nie dopatrzyłem z uwagą. Tylko ten bus bas powinien być wytyczony na części wyłączonej z ruchu. Czyli już na samym skrzyżowaniu: pas do skrętu w lewo, dwa pasy do jazdy na wprost i bus pas. Tam jest miejsce na cztery pasy

    • szukając sedna problemu to po jakiego [..] tam ten bus pas…. jak i inne w mieście gdzie nie ma na nie miejsca i nic nie dają, tzn dają większe korki… Wcześniej go nie było i wszystko grało…!!!

  2. Jak mialoby to rozladowac korki jezeli z 3 pasow do jazdy na wprost zrobi sie faktycznie 1? Pomysl polega m.in. na wylaczeniu prawego pasa do jazdy na wprost z ruchu (bo brak mozliwosci zmiany za rondem bedzie skutkowal ustawianiem sie aut jedynie na srodkowym pasie). Usuniecie tego pasa ma pomoc w rozladowaniu korkow? Czyz to nie to samo co wymalowanie wysepki na rondzie w miejscu prawego pasa na rondzie nie ma juz mozliwosci zmiany pasa na lewy)? W mojej opinii pomysl bez sensu.

    • Patrzaj na strzałki. Do jazdy na wprost byłyby 2 pasy a nie jak piszesz 1. Na rondzie dwa pasy na wprost i za rondem dwa pasy +bus. Pisałem już o tym jak namalowali ten bus-pas że brak informacji na rondzie ale kogo to obchodzi. Specjaliści od korków i zielonych fali mają własne wizje … i zielonkę w głowach. Lepiej postawić maszt na rondzie niż zwiększyć jego funkcjonalność.

      • Fakt. Przeoczylem ze prawy pas na rondzie zjezdza na srodkowy za rondem. W takiej sytuacji mogloby to miec jak najbardziej jakis cel. Moj blad.

        • Ale wy jesteście naiwni… przecież namalowanie BUS pasa jest jednym z elementów konceptu pod tytułem „jak zniechęcić kierowców do jeżdżenia samochodami po lublinie”… na który miasto wydało niecałe 100 tys pln… . Takich łatwych rozwiązań polegających na przemalowaniu pasów jest multum ale tu nie chodzi o to by odkorkowć lublin ale go zakorkować…

    • Tam dalej są dwa pasy, tylko „łamane”. Pomysł niezły, ale kierowniki z wieśniakowa będą się gubić i stłuczek co niemiara by było.

  3. ” Za flagą jedź dalej prosto….”

  4. To nie zataor ludzie widzac o bus pasie odrazu zajmuja oba lewe i to powoduje zator jadoc trzema pasami na wprost i zmieniajac go plynnie nierobi siez zatoru tzn przy nova niema juz zatoru tylko stoi sie na swiatlach.

    • Bo przy novej nie ma już bus pasa!!! I jedzie się normalnie. Trzeba to zlikwidować jak najprędzej. Przecież to niczemu nie służy. Autobusy przed rondem i tak stoją w korkach jak pozostałe auta. Głupota było wyłączenie jednego pasa na tak krótkim odcinku.

  5. To już lepiej z dwóch środkowych jechać prosto (skrajny lewy ak w propozycji tylko w lewo), a tuż za rondem środkowe (lewy zjeżdża na lewo, a prawy z już pasa na środkowy pas) i w tej sytuacji mamy dwa pasy na wprost. Dziękuję, dobranoc.

  6. Gapie sie na ten rysunek i zastanawiam sie o co chodzi. Mogę rzec tylko jedno. Gratuluję Waszym Czytelnikom Piotrowi i Andrzejowi tego GENIALNEGO pomysłu. Marnujecie się chłopaki. Dzieki Waszemu pomysłowi rondu zupełnie sie odkorkuje. Powinniście byc szefami w jakimś dziale zarządzania drogami.
    Żeby nie wyjść jednak na ignoranta to za jedno muszę pochwalić. Faktycznie brakuje odpowiednio wcześniej informacji o bus-pasie za rondem.

  7. Kieliszek powie, że się nie da. Tak jak nie dawało się zrobić pasa prosto/ lewo pod Makro przez wiele lat.

  8. Lublin miasto NiedaSie TM 🙂

    słowo klucz Pinderek

  9. Prawej strony lepiej nie zmieniać żeby nie zawężać możliwości przejazdu na wprost przez rondo o kolejny pas tak jak tu już „Kierownik” napisał o zawężeniu do 1 pasa- lewy do jazdy w lewo i na wprost jest blokowany przez skręcających w lewo i dla jadących na wprost praktyczni nie istnieje.
    Jeżeli coś zmieniać to po lewej stronie tzn. przy okazji budowy masztu na rondzie może warto było zawęzić wysepkę ronda i dobudować dodatkowy pas do jazdy w lewo to tarasów zamkowych i w kierunku gali oczywiście z dobudowaniem tego pasa kilkadziesiąt metrów przed rondem żeby auta miały pas do oczekiwania do skrętu w lewo. W ten sposób mielibyśmy lewy pas do jazdy wyłącznie w lewo i 3 pasy do jazdy na wprost.

    • Sorki faktycznie nie 1 a 2 pasy będą według tego pomysłu nie dostrzegłem przy pierwszym spojrzeniu że za rondem będzie przesunięcie pasów do lewej. Co nie zmienia że nadal podtrzymuje swój pomysł powyżej przedstawiony.

  10. Pomysł MÓGŁBY być zrealizowany jedynie przez zrobienie dodatkowego BUS pasa na obecnej powierzchni wyłączonej z ruchu. Oczywiście utrudni to włączanie się do ruchu jadącym od ronda Mohyły w kierunku dworca. Będzie to przesunięcie korków z kierunku Wschód-Zachód na kierunek Północ-Zachód. Myślę, że obecne rozwiązanie nie jest złe, tylko nieświadomi kierowcy bojąc się kończącego się pasa za rondem, wybierają dwa wewnętrzne, przez co pojemność ronda zmniejszyła się o 1/3. W istniejącej sytuacji wystarczy normalnie korzystać z trzech pasów na rondzie, a za rondem sprawnie jechać „na zamek”, zjeżdżając z BUS pasa na pas środkowy.

    • Jaki masz ruch od ronda Mohyły w prawo w kierunku dworca a jaki na tysiąclecia? Jaki to problem przeciąć bus pas i włączyć się do ruchu nawet przy zielonej strzałce ? Zresztą, masz Ruską. Szybciej niż tysiąclecia choć św, krów nie brakuje.
      Jazda na zamek, korków nie zmniejszy.

Z kraju