Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Są wyniki wczorajszej akcji policji i ITD. Na 92 skontrolowane auta było 70 wykroczeń (zdjęcia)

Po tym, jak w trakcie czwartkowej akcji okazało się, że większość zatrzymanych do kontroli pojazdów jest przeładowana, inspektorzy zapowiedzieli, że podobne działania będą kontynuowane. Wczorajszym rekordzistą okazał się kierowca iveco, którego pojazd ważył blisko 7 ton, a więc dwa razy więcej, niż powinien.

22 komentarze

  1. Dali by spokój busikom. Czepiają się wiedząc że z tego jest łatwa kasą. 500 zł za kazde takie autko. W tym kraju chcąc nie przeładować busa to równoznaczne jest z nie opłacalnością biznesu.

    • W zupełności się zgadzam. Kiedyś sam przyklaskiwałem tego typu akcjom do czasu…. kiedy sam dotknąłem tego tematu i zrozumiałem co nieco. Problemem nie są przeładowane auta a przepisy. Ustanowienie kategorii B do 3,5 tony to jakiś absurd, albo co najmniej przeżytek. Auto osobowe ma zupełnie inną konstrukcję aniżeli bus czy minivan albo mini ciężarówka jaką jest choćby takie przykładowe IVECO. Auto posiada mocniejszą ramę, zupełnie inne zawieszenie, przystosowane do przewozu tonażu, bliźniacze ogumienie, tylko… problemem jest kwalifikacja pojazdu bo chcieć zarejestrować je jako ciężarowe to mnóstwo zbędnych opłat, licencji, tachografów i innych pierdół które sprowadzają opłacalność całego przedsięwzięcia do zera. W rezultacie na rynku mogą funkcjonować jedynie grube rekiny, a o wejściu na niego kogoś z pomysłem na dobry interes już nawet nie ma mowy. I nie chodzi tutaj o to że zaraz kierowcy jeździliby po 15 godzin bez odpoczynku itp. – czasem przejazd jest realizowany jedynie z budowy na budowę czy z hurtowni na budowę. Kategoria B powinna być rozszerzona do co najmniej 5 ton, ale nie przyjdzie to do głowy żadnemu rządzącemu bo do polityki pchają się ludzie którzy o prozie życia na ziemi nie mają bladego pojęcia.

      • Ale że konstrukcja układu hamulcowego zapewnia prawidłową skuteczność do 3,5 tony to już nie napisałeś. Kat b jest do 3.5 bo żeby więcej wozić to trzeba mieć w główce więcej i na trasie z budowy na budowę można ludzi pozabijać.

        • To nie jest tak że jak auto będzie ważyć więcej niż 3,5 tony to hamulce już nie działają.
          Tak jak wcześniej jest wspomniane przy takich użytkowych autach wszystko jest projektowane z zapasem.

        • Czwarty ,aleś rozbawił społeczeństwo.Czym ta konstrukcja się różni?Jakieś konkrety?

        • Bardzo często auta te są projektowane jako stricte ciężarowe jak np wspomniane wyżej Iveco np 6 czy 7 tonówki a jedynie papierologia załatwiana jest na 3,5 tony.

  2. I to jest wynik, a nie jakąś straż rybacka zrobiła nalot w nocy w kilku miejscach
    czego rezultatem były 2 mandaty po 200zł
    Szkoda butów brudzić ?

  3. To jakiś cud, że w 22 przypadkach nic nie znaleźli.

  4. Gdyby skontrolowali nielegalne przewozy udające taksówki, to ujawniliby 700 wykroczeń.

  5. w mieście wszystkie ciężarowe jeżdżą bezkarnie przeciążone i z źle zabezpieczonym towarem. To jest plaga tworząca zagrożenie. Przydałby przynajmniej jeden dzień w tygodniu przypadkowy na szczegółową kontrolę wszystkich wielbłądów.

  6. Zatrzymali Żuka i pewnie cieszą się że zatrzymali dowód rej. za luzy w zawieszeniu a on z fabryki wychodził z takimi luzami

  7. I bardzo dobrze… Widzę nawet że jeden że ŚWIDNICKICH biznesmenów został wkoncu dopadniety po tylu latach… A to było na tym iveco to nic w porównaniu do tego co tam mogli być…. Siedem skrzynek w górę od lewej do prawej do połowy samochodu a niekiedy nawet i więcej plus kegi 50 litrów ze 12 i paleta napoi…. Oni tak w tym PP codziennie

  8. Onufry z Czereśni

    Rozumiem, że po kontroli autobusów rozległ się telefon, i trzeba było przerzucić się na kontrolę busów, ogłaszając przy tym wielki sukces akcji ;d

  9. A może czas na zmianę przepisów. 3.5 tony dotyczy zarówno żuka jak i nowoczesnego auta a prowadzenia zupełnie nie da się porównać. Jeździłem żukiem z ładunkiem ok 1500 kg. To dopiero wyzwanie.
    Te przepisy o dmc mają kilkadziesiąt lat. Dodatkowo jakoś nie słychać o kolizjach z udziałem przeciążonych busów.

    • Zwiększanie tonażu w kat b musiano by zapowiedzieć na 20 lat wcześniej by producenci zmienili konstrukcje na odpowiedni ciężar.Kolizji jest multum tylko nikt przeciążenia nie podaje jako przyczyny współistniejącej.

  10. Szkoda że akcja raz na rok.

Z kraju