Niedziela, 19 maja 202419/05/2024
690 680 960
690 680 960

Rowerzysta potrącony przez trolejbus. Na szczęście cyklista nie doznał poważniejszych obrażeń (zdjęcia)

Sporo szczęścia miał cyklista, który zaliczył bliskie spotkanie z pojazdem komunikacji miejskiej. Obecnie policjanci ustalają szczegółowe okoliczności oraz przede wszystkim przyczyny zdarzenia.

Do zdarzenia doszło w środę po godzinie 17 na ul. Granitowej w Lublinie. W rejonie skrzyżowania z ul. Agatową i Berylową potrącony został rowerzysta. Na miejsce zadysponowano zespół ratownictwa medycznego oraz policję.

Ze wstępnych ustaleń wynika, iż zdarzenie miało miejsce na ciągu pieszo rowerowym. W cyklistę przejeżdżającego na drugą stronę jezdni wjechał kierowca trolejbusu, który zmierzał w stronę pobliskiej pętli.

Jak nam przekazano, rowerzysta nie doznał poważniejszych obrażeń ciała. Obecnie policjanci ustalają szczegółowe okoliczności oraz przede wszystkim przyczyny zdarzenia.

Rowerzysta potrącony przez trolejbus. Na szczęście cyklista nie doznał poważniejszych obrażeń (zdjęcia)

fot. nadesłane – Jarek

Rowerzysta potrącony przez trolejbus. Na szczęście cyklista nie doznał poważniejszych obrażeń (zdjęcia)

fot. nadesłane – Jarek

Rowerzysta potrącony przez trolejbus. Na szczęście cyklista nie doznał poważniejszych obrażeń (zdjęcia)

fot. nadesłane – Jarek

68 komentarzy

  1. A ten kierowca zawodowy to z jakiego kraju? Widać jacy specjaliści tam pracują. Co drugi przelatuje na czerwonym albo próbuje edukować innych kierowców. Do tego jeżdżą szybko i przekracza prędkość. Widać że w ZTM czy tam mpk pracują ludzie którzy nie potrafią nadorowac pracy takich osób. Czy li to oznacza że nie potrafią dbac o bezpieczeństwo mieszkańców. A kto rządzi w naszym mieście? PO…

    • Bredzisz. Kierowcy kat D są sprawcami 1,5% wypadków. Pedalarstwo 7% w 2023roku Kierowcy KM spowodowali 278 wypadków a rowerzyści 1 313. O kierowcach osobówek nawet nie wspominam bo przegrzeje ci się mózg. Jak chcesz dbać o bezpieczeństwo to mandaty dla rowerzystów mających w dooopie przepisy. I to po kilka tysięcy. Przypominam ze Prawo o ruchu drogowym obowiązuję każdego po równo. Nie masz umiejętności? Nie wsiadaj na ten rower i nie wyjeżdżaj a nie zasłaniasz się tym czy ktoś jeździ zawodowo czy nie.

    • Bredzisz. Kierowcy kat D są sprawcami 1,5% wypadków. Pedalarstwo 7% w 2023roku Kierowcy KM spowodowali 278 wypadków a rowerzyści 1 313. O kierowcach osobówek nawet nie wspominam bo przegrzeje ci się mózg. Jak chcesz dbać o bezpieczeństwo to mandaty dla rowerzystów mających w dooopie przepisy. I to po kilka tysięcy. Przypominam ze Prawo o ruchu drogowym obowiązuję każdego po równo. Nie masz umiejętności? Nie wsiadaj na ten rower i nie wyjeżdżaj a nie zasłaniasz się tym czy ktoś jeździ zawodowo czy nie.

    • Bredzisz. Kierowcy kat D są sprawcami 1,5% wypadków. Peda larstwo 7% w 2023roku Kierowcy KM spowodowali 278 wypadków a rowerzyści 1 313. O kierowcach osobówek nawet nie wspominam bo przegrzeje ci się mózg. Jak chcesz dbać o bezpieczeństwo to mandaty dla rowerzystów mających w dooopie przepisy. I to po kilka tysięcy. Przypominam ze Prawo o ruchu drogowym obowiązuję każdego po równo. Nie masz umiejętności? Nie wsiadaj na ten rower i nie wyjeżdżaj a nie zasłaniasz się tym czy ktoś jeździ zawodowo czy nie.

  2. I tu najważniejsze brak jakiego kolwiek szkolenia cyklistów 90 % z nich nie zna podstawowych zasad ruchu drogowego i dziwi mnie że Policja bagatelizuje problem rowerzystów!!! Takie podstawy najważniejsze dla rowerzystów:
    1. po przejściu dla pieszych rower przeprowadzamy!
    2. Na przejdzie nie macie pierwszeństwa przed pojazdem
    3. na ścieżkach rowerowych jak jest oznaczone przejście dla pieszych macie ustąpić pieszemu
    4. jak są wyznaczone pasy ruchu jak i i ścieżki rowerowe macie obowiązek poruszać się nimi poruszając się pasem jezdni łamiecie prawo!
    5. zapoznajcie się z podstawowymi zasadami ruchu i znakami drogowymi np. skrzyżowania równorzędne i ze znakami pierwszeństwo przejazdu i ustąp pierwszeństwa i także znak stop

    • Sam nie wiesz o czym piszesz ale chcesz pouczać innych 😂

    • Doprecyzowania wymagają punkty 2, 3, i 4, ponieważ nie do końca tak jest jak piszesz. Ad.2. Na przejeździe rowerowym nie ma rowerzysta pierwszeństwa. Ale, na drodze pieszo-rowerowej, która przecina sie z ruchem samochodów, pierwszeństwo ma podobnie jak pieszy. I takich właśnie przejazdów w Lublinie i okolicy jest większość. Ad.3. Przejście wyznaczone jedynie znakiem poziomym, bez pionowego nie jest pełnoprawne. Sprawa dyskusyjna kto ma pierwszeństwo. Jest bałagan w przepisach. Ad.4. Przepisy mówią o pasie wyznaczonym dla rowerów, co nie do końca jest równoznaczne z DDR, czy pożal się Boże, drogą pieszo-rowerową (znowu, większość właśnie jest takich w Lublinie). Przepis można interpretować dwojako, bo dla mnie pas wyznaczony dla rowerów oznacza pas w ramach tej samej jezdni co dla samochodów (np. Cześć ulicy Krochmalnej). Na pewno nie wtedy kiedy to jest droga pieszo-rowerowa.

      Proponuję mniej zero-jedynkowego podjęcia i próby udowodnienia mojszej racji, a więcej empatii. Wszystkim. I wtedy będzie tylko lepiej. Pozdrawiam!

      • Bzdury piszesz. Przepisy są jasne. I wyjaśnił je jarek.

        • Znak poziomy bez znaku pionowego jest jak namalowany kredą przez dziecko – i to jest jasne.

        • Jarek niczego nie wyjaśnił bo się nie zna tylko pisze co mu się podoba. Ad1. Dziecko do lat 10 i opiekun dziecka mogą przejeżdżać po przejściu dla pieszych, takie jest stanowisko policji i art 33 pkt 5 PoRD. Ad2. Rowerzysta będący fizycznie na przejeździe ma pierwszeństwo, art 27 pkt 1, 1a, 3. Ale będąc przez przejazdem musi ustąpić kierowcy samochodu i nie może wymusić pierwszeństwa np. poprzez nadmierną prędkość i wtargnięcie pod samochód art 2 pkt 23. Ad 3. Rozporządzenie ministra infrastruktury z 2003 roku pkt 5.2.6.3, przy każdym przejściu dla pieszych musi stać znak D-6 inaczej to nie jest przejście dla pieszych. Zrozumiałeś czy jeszcze coś wyjaśnić? Czytacie głupoty takie jak Jarka a później dochodzi do wypadków.

          • Masz rację Kamx,
            Dokładnie o to chodzi.

            A w tym wypadku (z artytułu), jeśli rowerzysta był na przejeździe (tak wnioskuję z artykułu0, to miał pierwszeństwo.

          • Wtargnięcie nie dotyczy kierujących pojazdami. Może dotyczyć jedynie pieszych.

        • sugeruję poczytać przepisy

    • Tak sie rozpisałeś a tam jest ścieżka rowerowa…

    • Jarek.k napisał ogólnie i ma rację, tak bez wnikania w szczegóły. Jakby rowerzyści znali chociaż to co on napisał było by super. Wczoraj na rondzie gen. Cybulskiego podczas gdy ja przeprowadzałem rower po pasach z naprzeciwka jechał ojciec z kilkuletnim (4-5 lat) synem, wręcz przed przejściem kazał mu jechać dalej i popędzał, żeby szybciej jechał. Małemu prawie oczy z gałek wyskoczyły, ale przejechali bezpiecznie i wszyscy byli zadowoleni i dumni z siebie. Ojciec, że syn go słucha, a syn, że ma oczy na swoim miejscu – ale panowie… do czasu… do czasu.

    • 6. Zapomniałeś dodać najważniejszego. Rowerem nie można jeździć po chodniku.

    • Ad. 3.
      Na wydzielonych drogach rowerowych (nie będących pasami ruchu dla rowerów) bardzo rzadko wyznacza się PdP. Maluje się dużo znaków poziomych, w postaci białych pasów, ale one (bez znaków pionowych) oznaczają tylko „przejście sugerowane”.
      W polskich przepisach nie ma jeszcze czegoś takiego jak „przejście sugerowane”, ale o to chodzi, jak to ma miejsce w innych krajach.

    • Ad. 1.
      Napisz to samo w odniesieniu do kierujących samochodami. Jeżeli ktoś chce dostać się na chodnik samochodem przez PdP – to powinien samochód przeprowadzić.
      Kurierzy, wzwyżki, parkujący za słupkami. Nie tylko kierujący rowerami przejeżdżają po PdP.

    • Ad. 2
      To właściwie jaki jest sens robienia przejazdów? Skoro one nic nie dają, to po co się je wzynacza?

    • Ad. 4.
      Z tym się zgadzam.
      Tylko należy jeszcze dodać, że na taki odcinek DdR musi dać się jakoś wjechać, albo z niego zjechać.
      No i nie każdy chodnik w kolorze czerwonym to jeszcze droga rowerowa. Znaki pionowe określają co jest DdR, a co nie.

    • 7. Jeszcze odnośnie rowerzystów.
      Jaki minimalny odstęp należy zachować przy wyprzedzaniu rowerzysty?

  3. Teraz rowerzysta ma święte prawo prawie wszędzie. Chore te przepisy święte krowy jak w Indiach

    • nic się nie zmieniło, natomiast:
      – jest więcej rowerzystów
      – przyzwyczajenia kierowców do wymuszania pierwszeństwa na słabszym uczestniku ruchu (pieszy, rower) pozostały.
      I stąd takie zdarzenia.

      Wystarczy odrobinę rozsądku, mniej pośpiechu, więcej empatii – nie każdy na drodze to twój wróg, droga to pole bitwy.

  4. Przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym nakładają na kierujących pojazdem obowiązek, aby zbliżając się do przejazdu dla rowerów zachowali szczególną ostrożność i USTĄPILI PIERWSZEŃSTWA KIERUJĄCEMU ROWEREM, KTÓRY JUŻ ZNAJDUJE SIĘ NA TYM PRZEJEŹDZIE, a nie, gdy na ten przejazd wjeżdża!
    stanowisko KG Policji

    • Tak jak pieszy

    • Nie masz racji, ale po Twojej krótkiej i jakże merytorycznej wypowiedzi wnioskuję, że i tak nikt nie będzie potrafił Ci wytłumaczyć dlaczego jej nie masz.

    • Jeżeli do zderzenia dochodzi na przejeździe to znaczy, że rowerzysta jest na przejeździe – a nie dopiero wjeżdża na przejazd.
      No chyba, że to rowerzysta wjechałby w bok autobusu.
      Jedynie wtedy można by uznać, że to co napisałeś ma sens.

  5. Pracownik MPK

    Jestem pracownikiem zajezdni trolejbusowej, trolejbus, autobus nie zahamuje z piskiem opon bo pozabija ludzi w środku, zresztą kierowca jechał wolno, nie wyjechał nawet za przejście

    • Pan Sołtys z Miasta Inspiracji (dawniej: Lublin)

      Prawdę prawisz „pracowniku MPK”, też tam pracowałem (34 lata), kilka razy mi się zdarzyło wybrać tzw. mniejsze zło.
      Na ten przykład hamując ostrożniej wolałem p[rzy…dolić w zajeżdżającą mi drogę ładę niż narazić pasażerów na kontakt z podłogą trajtka.

    • No cóż, możemy tylko współczuć. ,, Art. 19. o ruchu drogowego. Prędkość bezpieczna, bezpieczny odstęp.
      1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.”

    • ,,Art. 26. o ruchu drogowym. Zachowanie kierującego przed i na przejściu dla pieszych
      1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście, z zastrzeżeniem ust. 1a.”

  6. E. uro pejczyk

    Na szczęście cyklista nie doznał poważniejszych obrażeń, a trolejbus uszkodzeń ! 😆

  7. Rowerzysta oczywiście tak jak każdy pieszy zatrzymał się przed przejściem i rozejrzał czy może bezpiecznie wjechać. Myślenie nie boli.

  8. Rowerzysta musiał wjechać przed samym trolejbusem … Ludzie czytajcie że zrozumieniem… jakim cudem mógł być na przejściu? No chyba że poruszał się poklatkowo… trochę wyobraźni….

  9. dziś kierowca zawodowy , ciężarowy przy wymijaniu ściął zakręt /teren zabudowany , bez widoczności/ -zostawiając ok. 1,2 m jezdni dla mnie rowerzysty.
    zszokowany pojechałem dalej bez wzywania policji

Dodaj komentarz