Niedziela, 22 czerwca 202522/06/2025
690 680 960
690 680 960

Policzą pasażerów, naładują telefon. Przegubowe autobusy elektryczne wyjechały dziś na ulice Lublina

W poniedziałek rano na ulice Lublina wyjechały pierwsze, nowe, przegubowe autobusy elektryczne marki Solaris. Zostały skierowane do obsługi linii nr 40, 42 i 57.

W maju 2021 r. ZTM w Lublinie rozstrzygnął został przetarg na zakup 7 sztuk autobusów elektrycznych przegubowych. W postępowaniu za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez firmę Solaris Bus & Coach Sp. z o. Cena oferty wyniosła 22 799 280,00 zł brutto.

– Zakup jest kolejnym krokiem w budowie systemu autobusu elektrycznego w Lublinie. W naszym mieście pierwsze elektrobusy wyjechały na trasę w październiku 2021 r. Był to dla Lublina ważny moment. W 2021 r. trafiła pierwsza partia autobusów elektrycznych marki Solaris. Dostarczone pojazdy to 7 sztuk fabrycznie nowych tj. wyprodukowanych nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dostawą, nieeksploatowanych, niskopodłogowych, dwuczłonowych autobusów elektrycznych klasy mega (przegubowych), identycznych, tej samej marki, przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnością wraz z dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją – relacjonuje Monika Fisz inspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Policzą pasażerów, naładują telefon

Pojazdy są wyposażone m.in. w: system monitoringu, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy, automaty do sprzedaży biletów akceptujące wyłącznie płatności bezgotówkowe, system do zliczania pasażerów, podwójne porty USB (typ A) w przestrzeni pasażerskiej autobusu w liczbie 4 szt., umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych, a także wydzieloną przestrzeń przeznaczoną do przewozu wózka inwalidzkiego oraz wózka dziecięcego. Całkowita liczba miejsc to minimum 120, natomiast liczba miejsc siedzących musi wynosić minimum 40.

Ponadto wykonawca dostarczył 3 sztuki dwustanowiskowych ładowarek małej mocy, o mocy większej lub równej 120 kW (2×60 kW) oraz 1 szt. jednostanowiskowej ładowarki małej mocy, o mocy większej lub równej 60 kW.

Zakup realizowany w ramach projektu „ Przebudowa strategicznego korytarza transportu zbiorowego wraz z zakupem taboru w centralnej części obszaru LOF” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 Osi priorytetowej II: Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działania 2.1 Zrównoważony transport miejski

(fot. ZTM Lublin)

10 komentarzy

  1. Niech lepiej jeżdżą częściej spalinowe niż raz na dwa dni elektryczne. Obecna komunikacja to kpina z punktu widzenia pasażera. Zamień bus na wóz !!

  2. Ocena: 0

    „automaty do sprzedaży biletów akceptujące wyłącznie płatności bezgotówkowe”
    Klaus ale nie santa cieszy się

  3. Ocena: 0

    50 proc. autobusów bez klimatyzacji 21 wiek.

  4. Pracuje w całej PL
    Ocena: 0

    Ale polityka tylko 4-drzwiowe wszędzie pełno tego i nikt tym nie jezdzi, nie raz nie dwa nie dziesięć jest godzina 15.00-15.50 (czyli zdecydowanie godzina szczytu autobusowego) i nie dość że jest gdzie usiąść i to w takich 26,57,151,31,18,150 to jeszcze tych miejsc wolnych jest bardzo dużo. LBN pchają niesamowite kasę w MPK, autobusów jest więcej niż pasażerów. Jeżdze bo największych miastach PL i nigdzie jak tu nie ma tylu wolnych miejsc w godzinach kulminacyjnych (7-8, 15-16) LBN to hak wielka wioska mało młodych ludzi w wieku 20-40 porusza się autobusami, przeważają dzieci i starcy i to zdecydowanie.

    • Ocena: 0

      Z przykrością muszę przyznać, że masz rację.

    • Ocena: 0

      Z zapełnieniem jest zupełnie odwrotnie niż piszesz. W godzinach szczytu w 150 tłok, na przystankach UMCS i KUL wsiada masa studentów, to samo Dworzec Główny PKS. 57 rano na tym przystanku wchodzi masa ludzi i często trudno o miejsce do siedzenia. 55 też tłok, że ledwo co ludzie się mieszczą. Wakacyjny rozkład w cale nie lepiej. Mniej kursów, w autobusach tłok, na przykład 6. Organizacja godzin odjazdu także do poprawy. Przystanek Kleeberga i prawie wszystkie linie odjeżdżające w tym samym czasie, niektóre nawet w tej samej minucie. Co do nadwyżek taboru, to racja, ale głównie trolejbusy. Zamiast w nie, powinno się inwestować w autobusy 18 metrowe, których od lat brakuje i dobrze się dzieje, że takie są kupowane. Problemem lubelskiej komunikacji jest też znikoma liczba linii tranzytowych jak Zielona i Biała. Żeby przedostać się z jednego końca miasta na drugi zawsze trzeba się wić po wszystkich dzielnicach po drodze, przez co LKM wybierają ci, którzy nie mają innego wyjścia.

  5. Ocena: 0

    Taki autobus to jak pies Szarik. „Ogień nieci, strzeże dzieci i u jednej panny Kreci odprawuje wartę”.

  6. Osobniku „pracuje w całej PL”, piszesz bzdury jak mało który, nie wiem kto i ile zapłacił Ci za te wywody.
    Prawda jest taka, że autobusy jeżdżą:
    Stadami
    Rzadko
    Jest tłok.
    Dni wolne od pracy to koszmar, np. linia 44.

  7. Po co autobus jak nie kupię biletu za gotówkę.

  8. Odradzam ładowania telefonu z „publicznych” portów.

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Sport

Polityka

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia