Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Osiem firm chce budować ekspresówkę z Tomaszowa Lubelskiego do granicy

Spore zainteresowanie firm realizacją kolejnego odcinka drogi ekspresowej w naszym regionie. Chodzi o ostatni fragment trasy S17.

W ubiegłym tygodniu otworzone zostały oferty firm zainteresowanych zaprojektowaniem i budową dwóch odcinków drogi ekspresowej S17. Chodzi o 12,5 km trasy między węzłami Zamość Wschód a Zamość Południe oraz 18,5 km drogi od węzła Zamość Południe do Tomaszowa Lubelskiego. Dzisiaj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami na kolejny odcinek, tym razem od Tomaszowa Lubelskiego do granicy w Hrebennem.

Podobnie jak w poprzednich przetargach, z uwagi na sytuację na rynku przedłużony został termin składania ofert. Dzięki temu oferenci mieli możliwość optymalnego skalkulowania ryzyka. O realizację inwestycji stara się osiem firm. Tylko cztery z nich wyceniły koszt swoich prac na kwotę niższą od tej, jaką zarezerwowali na ten cel drogowcy. Budżet inwestycji wynosi 664,8 mln zł.

Najtańszą ofertę złożył Budimex, opiewa ona na 598,3 mln zł, turecka firma Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret oszacowała koszt budowy trasy na 603,3 mln zł, konsorcjum firm Porr i Antex II na 624,5 mln zł a konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construcción na 655,6 mln zł. Firma Stecol Corporation zażądała 683,1 mln zł, konsorcjum firm NDI, SP Sine Midas Stroy oraz Fabe Polska 711 mln zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor 713, 4 mln zł a Mota-Engil Central Europe 739,5 mln zł.

Wśród kryteriów decydujących o wyborze wykonawcy cena ma stanowić 60 proc., kolejne 30 proc. to przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze a 10 proc. to skrócenie terminu realizacji kontraktu.

Odcinek trasy S17 od końca obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego będzie liczył 17,5 km. Ekspresówka ominie Lubyczę Królewską i dalej pobiegnie śladem obecnej drogi krajowej nr 17. Zakończy się na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.

(fot. GSV)

2 komentarze

  1. Niech buduje Budimex i da gwarancję 20 lat. Ta śmieszna firma już po 2-óch latach, kładzie łatę na łatę. Dziurawa łatka..? Trza dać łatkę na dziurawą łatkę! Taka polityka firmy.

  2. dlaczego firmy nie dostają „bana” ?

Z kraju